GP de Bèlgica
Quedarà Mclaren davant d’Aston Martin ?
Jordi Domènech: Més enllà del domini de Red Bull, la lluita dels equips darrere seu està sent interessant. Aston Martin és ara per ara davant de Ferrari i McLaren, però aquests últims estan millorant molt últimament, amb un parell de podis de Lando Norris. Ara bé, s’està veient que el desenvolupament de cada equip va alternant encerts i errades. Per tant, serà McLaren la major rival de Red Bull a partir d’ara? O bé Aston Martin recuperarà una mica del nivell perdut? Sembla que cada evolució canvia les coses, i veurem si no és Ferrari o Alpine qui desperten a final de temporada…
Just Serrainat:
En aquest moment la diferència de punts entre els dos equips és molt ampli (noranta-set punts), però tot just estem a la meitat del campionat i poden passar moltes coses a les curses que queden.
Crec que tot i les dues últimes curses on sembla que Aston Martin, ha perdut l’avantatge que tenia sobre la resta d’equips mitjans, té temps de reacció i millora del monoplaça i tornar a obtenir millors resultats com la primera part del calendari.
Ara mateix, no m’atreveixo a pronosticar com evolucionaran els dos equips a les properes curses, però és clar, que si es van repetint els resultats de McLaren i Aston Martin gaires curses, la diferència quedarà anul·lada en poques curses i si l’equip d’Alonso no pot millorar el cotxe, aniran anant enrere , en una temporada on han començat de forma extraordinària.
Joan Enric: La progresió de Mclaren, en poques curses, ha estat meteòrica, i podriem dir que si, que acabarà avançant Aston Martin. Ho afirmaría de forma clara en una F1 mecànica i més normal, però en aquesta F1 del Segle XXI, òn aleronets i microaleronets i difusors i difusorets, i tallets i brànquies i apèndixs aerodinàmics aparèixen a dojo per racons i raconets, que redirigeixen corrents d’aire cap aqui i cap allà per anar a buscar una micrónessima de segòn en un reconet del circuit, jo ja, de debó que em perdo, i no saps mai qui treurà l’enéssima millora aerodinàmica (de la mecànica ja ningú s’enrecorda, fins i tot hem deixat de dir “motor” al motor) que li permetrà tornar a ser davant; així que no em mullaré pas.
Núria Casas-Salat: McLaren ha fet els deures i ha portat unes actualitzacions que el fa 2a escuderia, el paper que fins fa relativament poc tenia Aston Martin ara el té McLaren. Si L’escuderia verda no reacciona. es quedarà enrere i perdrà pocions de cara al mundial, o no només l’avançarà McLaren, sinó que també ho farà ;mercedes o ferrari.És una llàstima, ja que ho estaven fent força bé i era sang nova i no els mateixos de sempre.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: FP1 13,30h
- Qualificació: 17.00h
Dissabte
- Qualificació Sprint: 12.00h
- Cursa Sprint: 16.30h
Diumenge
- Cursa: 15.00h
Breus d’última hora
- El GP Belga ens fa tornar al format Sprint
- La F1 arriba a un traçat mític, que esperem que mai ens prenguin, davant l’arribada de traçats estranys regats pels diners de foscos promotors.