Crònica del GP d’Hongria
Màxim domini
Red Bull ha aconseguit una nova fita pels annals de la història de la Fórmula 1 amb la victòria de Max Verstappen a l’Hungaroring: l’equip de Milton Keynes ha batut el rècord de victòries consecutives per a un sol equip amb 12, comptant des del gran premi d’Abu Dhabi del 2022. L’anterior rècord el tenia la mítica McLaren de 1988, en que Ayrton Senna i Alain Prost van aconseguir 11 victòries consecutives.
Hamilton torna a davant: El britànic va aconseguir la seva pole número 104 (i novena a Hongria) per tant sols tres mil·lèsimes sobre Max Verstappen. Darrere d’ells novament els McLaren de Lando Norris i Oscar Piastri ocupant la segona fila. Els Alfa Romeo també van sorprendre, amb Zhou Guanyu cinquè i Valtteri Bottas setè. Pel que fa a la resta de favorits, George Russell no va passar de la Q1, Carlos Sainz es va quedar a la Q2 i Charles Leclerc i Sergio Pérez només van ser sisè i novè respectivament.
Però en el moment de la sortida es va acabar la il·lusió d’una possible victòria per a Hamilton. Verstappen va sortir millor i per acabar-ho d’adobar, Piastri el va avançar a la corba 1 i Norris a la corba 2.
Un incident…i avorriment: A la primera corba també vam veure l’únic accident de la cursa. Zhou, que havia sortit fatal de la cinquena posició i havia perdut força posicions, va frenar un pèl tard i va empènyer al retornat Daniel Ricciardo, que al seu torn va empènyer Esteban Ocon contra el seu company d’equip Pierre Gasly. Els dos Alpine van arribar als boxs però van haver d’abandonar, mentre Ricciardo i Zhou podien continuar. El pilot xinès va rebre una penalització de 5 segons.
L’ordre al davant era Verstappen, Piastri, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Fernando Alonso, Pérez i Nico Hülkenberg i Lance Stroll completant el top 10. La cursa es plantejava a dues o tres aturades segons com. Els més agosarats foren Sainz, Stroll i Yuki Tsunoda que partiren amb el pneumàtic tou. Russell i Pérez van sortir amb el dur i la resta amb el mig.
A part d’alguna posició guanyada per Pérez, la primera part de la cursa fou tranquil·la.
Dues aturades és l’estratègia: Malgrat que alguns fessin la seva primera aturada a la volta 8 i altres a la volta 28, tothom va acabar fent dues aturades alternant durs i mitjans. Al davant, Verstappen anava agafant distància sobre els McLaren. Les primeres aturades varen comportar un canvi de posicions entre Norris i Piastri, la pèrdua de posicions de Leclerc per una aturada lenta i la pujada de Pérez fins al cinquè lloc.
El mexicà fou novament el guanyador de la segona ronda d’aturades. Ell i Piastri es van aturar a la mateixa volta i Pérez va avançar a Hamilton quan aquest es va aturar i a Piastri en pista. Darrere d’ells, novament Leclerc va tenir problemes a l’aturada al passar-se de velocitat i rebre una penalització de 5 segons.
Al davant, Verstappen va acabar guanyant amb 33 (sí, 33) segons d’avantatge sobre Norris, amb Pérez tercer, Hamilton quart després d’avançar a Piastri i Russell sisè, amb una bona remuntada que el va acabar beneficiant de la penalització a Leclerc. Els Ferrari foren setè i vuitè amb els Aston d’Alonso i Stroll tancant els punts.
Gairebé res més a destacar a part d’una virolla a les acaballes de Logan Sargeant. Si de cas, voldria fer servir aquest paràgraf per criticar el DRS: amb una sola zona de detecció, si un pilot aconsegueix avançar a la corba 1, el pilot avançat no té DRS per intentar tornar-li l’avançament.
Aquest cop Spa és abans de l’aturada estiuenca, i només una desgràcia podria aturar a Max Verstappen. El neerlandès és clarament superior al seu company (que tot i així serà subcampió) i la resta d’equips no son prou regulars com per plantar-li cara. Per tant cal apostar per una nova victòria de Red Bull i la incògnita és saber qui estarà a prop d’ells a cada cursa…
Els semàfors
- Zhou Guanyu: Mala manera de desaprofitar la posició en graella.
- Alpine: Abandonar els dos per culpa d’altri és força mala sort.
- Logan Sargeant: Ha de demostrar alguna cosa més si vol seguir a la F1.
- Daniel Ricciardo: Superant a Tsunoda en quali i cursa.
- George Russell: Bona remuntada.
- Ferrari: Cursa decepcionant, amb errades d’equip i de pilot.
- Max Verstappen: Imparable.
- McLaren: Plantant cara al davant.
- Lewis Hamilton: Gran pole i combatiu a la cursa.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:38:08.634 | 2 | 70 |
2 | 18 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +33.731 | 3 | 70 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +37.603 | 9 | 70 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +39.134 | 1 | 70 |
5 | 10 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +1’02.572 | 4 | 70 |
6 | 8 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +1’05.825 | 18 | 70 |
7 | 6 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +1’10.317 | 6 | 70 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | +1’11.073 | 11 | 70 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +1’15.709 | 8 | 70 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +1 volta | 14 | 69 |
11 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 16 | 69 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 7 | 69 | |
13 | Daniel Ricciardo | 3 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 13 | 69 | |
14 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 10 | 69 | |
15 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 17 | 69 | |
16 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 5 | 69 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 19 | 69 | |
18 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +3 voltes | 20 | 67 | |
19 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | Danys accident | 12 | 2 | |
20 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | Danys accident | 15 | 1 |