Crònica del GP de Méxic
Victòria històrica de Verstappen
Avui Max Verstappen ha entrat a l’historia com el pilot amb mes victòries un una temporada 14, superant a Michael Schumacher i Sebastian Vettel amb 13. Podem dir que aquesta catorzena victòria ha estat bastant plàcida.
La sortida: Max sortia en pole i al seu costat si trobava Russell, però la posició li ha durat ben poc. Max a fet una gran sortida, Russell s’ha situat darrera seu per aprofitar el rebuf de Max que li ha donat un bon impuls per situar-se al seu costat, però al arribar a la primera corba Max la traçat de manera impecable i Russell s’ha trobat tancat realitzant una traçada mes forçada que a aprofitat Hamilton per avançar-lo. Seguidament al veure’s frenat per l’avançament de Hamilton i portar menys de velocitat també la avançat Perez que venia amb mes velocitat i realitzant una sortia molt bona. Per darrera destacar les cinc posicions guanyades per Stroll passant de l’ultima a la quinzena posició.
Les parades: Passades les primeres voltes i ja amb les posicions estabilitzades i tenint en compte que es un dels circuits mes difícils d’avançar ja nomes quedava veure quines estratègies seguirien els equips. Els homes de Red Bull han començat amb el pneumàtic tou i els dos de Mercedes amb el pneumàtic mig. El primer a parar a sigut Checo Perez per intentar fer un undercut a Hamilton però la parada ha estat molt dolenta: 5 segons lo ha fet impossible. Unes voltes mes tard ha parat Verstappen, aquest cop una parada molt bona i amb la mateixa elecció de pnematics que Perez, els mitjans. Ara tocava para els Mercedes i quant tothom esperava que arrisquessin ficant uns tous per poder atacar als homes de Red Bull han decidit ficar els durs esperant que els mitjons de Max no arribessin al final de carrera cosa que no ha passat i ja san mantingut les primeres quatre posicions iguals i mantenint distancies còmodes entre ells
Per darrera poca cosa a destacar, avui els de Ferrari estaven un pas enrere dels quatre primers lo que han fet que tinguessin una cursa fàcil en la posició sis i set. Destacar la vuitena posició de Ricciardo que fent una estratègia de Mitja i tou (La que pensàvem que faria Mercedes ) a fer una gran remuntada en les ultimes voltes del Gran Premi.
Els semàfors
- El circuit Autòdrom Hermanos Rodríguez: Un cop mes demostra que necessita reformes per millor el espectacle.
- Mercedes: Massa conservadors en l’estratègia.
- Latifi: Un cop mes fa de cotxe escombra durant tot el Gran Premi
- Perez: Podi però molt lluny del seu company
- Alonso: Cursa molt solida fins que ha tingut els problemes de motor
- Ricciardo: Una bona remuntada el fa tornar a somriure.
- Verstappen: Un cop mes una cursa perfecta
- Hamilton: Bona feina, cursa molt solida aconseguint lo màxim ja que Max estava intractable
- Els aficionats mexicans: Quina passió!
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:38:36.729 | 1 | 71 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | +15.186s | 3 | 71 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | +18.097s | 4 | 71 |
4 | 13 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +49.431s | 2 | 71 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +58.123s | 5 | 71 |
6 | 8 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +1 volta | 7 | 70 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +1 volta | 11 | 70 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +1 volta | 10 | 70 |
9 | 2 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +1 volta | 8 | 70 |
10 | 1 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +1 volta | 6 | 70 |
11 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +1 volta | 14 | 70 | |
12 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | +1 volta | 17 | 70 | |
13 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +1 volta | 12 | 70 | |
14 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +1 volta | 16 | 70 | |
15 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +1 volta | 20 | 70 | |
16 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | +1 volta | 15 | 70 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | +1 volta | 19 | 70 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | +2 voltes | 18 | 69 | |
19 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | Motor | 9 | 63 | |
20 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | Danys accident | 13 | 50 |