Crònica del GP de Bèlgica
L’imparable Max
La cursa en la que hi ha més penalitzats per canviar peces de motor. Una cursa que excepte al principi que ha sigut una mica mogut, i amb remuntades, la resta ha esdevingut monotona i sense gaire emoció, on Max Vertappen ha fet una cursa magistral guanyant-la.
L’inici accidentat: Bona sortida de Sainz, Alonso, Hamilton i Vettel i mala sortida de Pérez que perd unes posicions. El primer incident arriba a Les Combes quan Hamilton fa un exterior a Alonso per la 2a posició i va a buscar l’interior de la corba, tot i tenir la posició guanyada respecta a l’asturià, aquest no pot desapareixer, el que fa que colisionin i Lewis acaba abandonant quan arriba al tercer sector per danys al seu monoplaça. Pérez recupera la segona posició. I Vettel puja fins a la 5à posició.
Més enrera Latifi intenta avançar a Ocon i se’n va llarg fent una virolla i acaba traient a Bottas que no pot esquivar al pilot de Williams, quedant anclat a la grava i se li acaba la cursa. Això força la sortida del Safety Car. En aquest impas de retirar els vehicles Ferrari decideix canviar l’estratègia de Leclerc i el fa entrar a canviar pneumàtics i acaba caient a la 16a posició. Latifi també entra a canviar el morro del cotxe.
La resortida es fa en moviment i quan marxa el Safety Car no agafa a ningú despistat i Russell i Alonso lluitant tots 2 i acaba guanyant la batalla el britànic. A la volta 7 ja tenim a Max Verstappen que es treu a Vettel del mig i després a Fernando i ja està 4t. A la següent volta ja es desfà de George i es coloca 3r a la caça del seu company. Mentrestant Checo va a poca distància de Carlos que encara manté el liderat de la cursa.
Les estratègies: Sainz comença a partir per la degradació dels pneumàtics que porta (els tous els mateixos que Max) i se li acosten més perillosament els 2 Red Bull que van a caçar-lo, i a la volta 11 el fan entrar a canviar pneumàtics. Comença el ball de boxes i van entrant els pilots que porten tous a canviar. Mentrestant Vertappen aprofita i avança al seu company i es posiciona primer. I li diuen per radio si pot aquantar amb les rodes que porta, per entrar més tard, i fer una estratègia diferent al ferrari. Mentre que Pérez , que curiosament porta mitjos, entra a canviar.
Leclerc atrapa a Pérez quan aquest surt de box i intenta avançar-lo sense gaire sort, ja que el mexicà li tanca la porta i el monegasc ja no ho intenta més, perquè arriba Russell que també havia entrar a canviar i li pren la cartera a Charles.
A la volta 16 entra l’holandès i canvia rodes i posa els mitjos. Dues voltes més tard ja ha atrapat a Carlos i a Kemmel li roba la cartera prenent-li la primera posició al madrileny. I 5 voltes més tard Checo li pren la 2a posició al pilot de Ferrari.
Fi de festa: La cursa s’estabilitza bantant a les primeres posicions i es comencen a preparar per la segona aturada. Carlos entra a la volta 26 i posa els durs, mentre que el seu company de files entra just després posant els mitjos, També aprofita Alonso per fer la segona aturada. 2 voltes més tard entra Pérez i es queda amb els durs mentre que Max entra a la 31 i posa els mitjos i continua volant per la pista.
Més enrera entren Ocon a la 33 i després Vettel a la 34 i perd la posició que tenia guanyada per davant dels Alpine.
A la volta 43 de 44, Ferrari vol pendre la volta ràpida a Max i fa entrar al Leclerc sense tenir en compte que Fernando venia de seguida i aquests 2 lluiten i guanya l’Alpine. A la volta següent Charles li recupera la posició però no fa la volta ràpida. I com a cirereta del pastís sancionen amb 5 segons al monegasc per excés de velocitat al pit lane, total que perd la posició.
Els semàfors
- Ferrari: Sempre la caguen amb l’estratègia d’un dels dos pilots. Així no es guanyen mundials.
- Charles Leclerc: Si continua fent errors tontos no guanyarà el mundial.
- Nicolas Latifi: No es pot anar traient la gent de pista com si fossin uns autos de xoc.
- Lewis Hamilton: Hi ha més cotxes a pista a part d’ell.
- George Russell: Ha fet el que ha pogut amb el cotxe que tenia.
- Checo Pérez: Tenint el cotxe que té no pot amb el seu company d’equip.
- Max Verstappen: Imparable.
- Carlos Sainz: Bona feina i ha salvat el podi.
- Fernando Alonso: Bona cursa.
- Sebastian Vettel: Bona cursa, llàstima de l’estratègia que l’ha fet perdre 2 posicions.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:25:52.894 | 14 | 44 |
2 | 18 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | +17,841 | 2 | 44 |
3 | 15 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +26,886 | 1 | 44 |
4 | 12 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +29,140 | 5 | 44 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | +73,256 | 3 | 44 |
6 | 8 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +74,936 | 15 | 44 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +75,640 | 16 | 44 |
8 | 4 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +78,107 | 10 | 44 |
9 | 2 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +92,181 | 8 | 44 |
10 | 1 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | +101,900 | 6 | 44 |
11 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +103,078 | 9 | 44 | |
12 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +104,739 | 17 | 44 | |
13 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +105,217 | 20 | 44 | |
14 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +105,252 | 18 | 44 | |
15 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +107,163 | 7 | 44 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | +1 volta | 12 | 43 | |
17 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | +1 volta | 19 | 43 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | +1 volta | 11 | 43 | |
19 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | Accident | 13 | 2 | |
20 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | Accident | 4 | 1 |