Crònica del GP de Bèlgica: L’imparable Max

Toc entre Alonso i Hamilton

Crònica del GP de Bèlgica

L’imparable Max

La cursa en la que hi ha més penalitzats per canviar peces de motor. Una cursa que excepte al principi que ha sigut una mica mogut, i amb remuntades, la resta ha esdevingut monotona i sense gaire emoció, on Max Vertappen ha fet una cursa magistral guanyant-la.

L’inici accidentat: Bona sortida de Sainz, Alonso, Hamilton i Vettel i mala sortida de Pérez que perd unes posicions. El primer incident arriba a Les Combes quan Hamilton fa un exterior a Alonso per la 2a posició i va a buscar l’interior de la corba, tot i tenir la posició guanyada respecta a l’asturià, aquest no pot desapareixer, el que fa que colisionin i Lewis acaba abandonant quan arriba al tercer sector per danys al seu monoplaça. Pérez recupera la segona posició. I Vettel puja fins a la 5à posició.

Més enrera Latifi intenta avançar a Ocon i se’n va llarg fent una virolla i acaba traient a Bottas que no pot esquivar al pilot de Williams, quedant anclat a la grava i se li acaba la cursa. Això força la sortida del Safety Car. En aquest impas de retirar els vehicles Ferrari decideix canviar l’estratègia de Leclerc i el fa entrar a canviar pneumàtics i acaba caient a la 16a posició. Latifi també entra a canviar el morro del cotxe.

La resortida es fa en moviment i quan marxa el Safety Car no agafa a ningú despistat i Russell i Alonso lluitant tots 2 i acaba guanyant la batalla el britànic. A la volta 7 ja tenim a Max Verstappen que es treu a Vettel del mig i després a Fernando i ja està 4t. A la següent volta ja es desfà de George i es coloca 3r a la caça del seu company. Mentrestant Checo va a poca distància de Carlos que encara manté el liderat de la cursa.


Sortida del GP de Bèlgica. Foto feta amb el mòbil.

Les estratègies: Sainz comença a partir per la degradació dels pneumàtics que porta (els tous els mateixos que Max) i se li acosten més perillosament els 2 Red Bull que van a caçar-lo, i a la volta 11 el fan entrar a canviar pneumàtics. Comença el ball de boxes i van entrant els pilots que porten tous a canviar. Mentrestant Vertappen aprofita i avança al seu company i es posiciona primer. I li diuen per radio si pot aquantar amb les rodes que porta, per entrar més tard, i fer una estratègia diferent al ferrari. Mentre que Pérez , que curiosament porta mitjos, entra a canviar.

Leclerc atrapa a Pérez quan aquest surt de box i intenta avançar-lo sense gaire sort, ja que el mexicà li tanca la porta i el monegasc ja no ho intenta més, perquè arriba Russell que també havia entrar a canviar i li pren la cartera a Charles.

A la volta 16 entra l’holandès i canvia rodes i posa els mitjos. Dues voltes més tard ja ha atrapat a Carlos i a Kemmel li roba la cartera prenent-li la primera posició al madrileny. I 5 voltes més tard Checo li pren la 2a posició al pilot de Ferrari.

Celebració al podi. Copyright Red Bull Content Pool

Fi de festa: La cursa s’estabilitza bantant a les primeres posicions i es comencen a preparar per la segona aturada. Carlos entra a la volta 26 i posa els durs, mentre que el seu company de files entra just després posant els mitjos, També aprofita Alonso per fer la segona aturada. 2 voltes més tard entra Pérez i es queda amb els durs mentre que Max entra a la 31 i posa els mitjos i continua volant per la pista.

Més enrera entren Ocon a la 33 i després Vettel a la 34 i perd la posició que tenia guanyada per davant dels Alpine.

A la volta 43 de 44, Ferrari vol pendre la volta ràpida a Max i fa entrar al Leclerc sense tenir en compte que Fernando venia de seguida i aquests 2 lluiten i guanya l’Alpine. A la volta següent Charles li recupera la posició però no fa la volta ràpida. I com a cirereta del pastís sancionen amb 5 segons al monegasc per excés de velocitat al pit lane, total que perd la posició.


Els semàfors

  • Ferrari: Sempre la caguen amb l’estratègia d’un dels dos pilots. Així no es guanyen mundials.
  • Charles Leclerc: Si continua fent errors tontos no guanyarà el mundial.
  • Nicolas Latifi: No es pot anar traient la gent de pista com si fossin uns autos de xoc.
  • Lewis Hamilton: Hi ha més cotxes a pista a part d’ell.
  • George Russell: Ha fet el que ha pogut amb el cotxe que tenia.
  • Checo Pérez: Tenint el cotxe que té no pot amb el seu company d’equip.

  • Max Verstappen: Imparable.
  • Carlos Sainz: Bona feina i ha salvat el podi.
  • Fernando Alonso: Bona cursa.
  • Sebastian Vettel: Bona cursa, llàstima de l’estratègia que l’ha fet perdre 2 posicions.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
126Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB181:25:52.8941444
218Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB18+17,841244
315Carlos Sainz55FerrariF1-75+26,886144
412George Russell63MercedesW13+29,140544
510Fernando Alonso14Alpine-RenaultA522+73,256344
68Charles Leclerc16FerrariF1-75+74,9361544
76Esteban Ocon31Alpine-RenaultA522+75,6401644
84Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR22+78,1071044
92Pierre Gasly10AlphaTauri-RBPTAT03+92,181844
101Alexander Albon23Williams-MercedesFW44+101,900644
11Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR22+103,078944
12Lando Norris4McLaren-MercedesMCL36+104,7391744
13Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT03+105,2172044
14Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC42+105,2521844
15Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL36+107,163744
16Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-22+1 volta1243
17Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-22+1 volta1943
18Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW44+1 volta1143
19Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC42Accident132
20Lewis Hamilton44MercedesW13Accident41