Crònica del GP de Canadà
Verstappen és més líder
Max Verstappen guanya per primer cop el Gran Premi de Canadà. Va començar el divendres dominant tots els entrenaments lliures, el dissabte va fer la pole position sobre mulat i el diumenge lidera casi totes les voltes de la carrera.
La sortida: Max ha conservat el liderat en una sortida molt neta on Alonso ha pogut conservar la segona posició i Carlos Sainz la tercera. Darrera seu Hamilton ha tingut una interessant lluita amb Magnussen que ha finalitzat amb Hamilton per davant i un petit toc a l’aleró del pilot de Haas. Aquest toc la obligat a Magnussen entrar a boxes en la volta 5 per fer la seva primera i ultima parada lo que la obligat a fer 63 voltes amb el pneumàtic dur. Estratègia que a fet que acabes en l’ultima posició.
La lluita de Max i Carlos: La primera part de la carrera per a Max Verstappen a estat bastant plàcida, s’ha dedicat a mantenir una distancia de seguretat amb el segon classificat, hi ha anat aprofitant els períodes de cotxe de seguretat virtual per parar a boxes. L’emoció ha arribat a la volta 49 quant el japonès Yuki Tsunoda a parat a boxes a fer la seva segona parada i al sortir ha fet un recte encastant el seu monoplaça al mur de la corba 2. Llavors ha sortit el cotxe de seguretat amb el qual Carlos Sainz a aprofitat per entrar a boxes a fer el seu últim canvi de pneumàtics i col·locar-se darrera de Max amb uns pneumàtics a menys voltes. Un cop el cotxe de seguretat a deixat la pista a començat la lluita entre Max i Carlos per la primera posició. Carlos amb uns pneumàtics mes nous no deixava que Max obris distancia de mes d’un segon lo que feia que en cada volta Carlos pogués obrir el DRS i atacar a Max volta rere volta. Tot i aquesta condició Max a aguantat durant 12 voltes les abastides de Carlos i a passar primer per la bandera de quadres a menys d’un segon de Carlos Sainz que ha quedat segon.
Tercer i quart han quedat els Mercedes de Hamilton i Russell. Hamilton ha fet molt bona cursa, en les primeres voltes a avançat a Alonso i ha mantingut la tercera posició fins al final quedant a poca distancia del segon classificat i demostrant mes ritme que el seu company. Russell que sortia vuitè després de jugar-se-la el dissabte ficant els pneumàtics de sec en una pista encara molt mullada, ha fet una bona arrancada col·locant-se darrera de Hamilton en les primera voltes del Gran Premi.
Cinquè ha quedat Charles Leclerc, aquest cap de setmana tenia penalització per canvi de motor lo que ha tingut que sortir en dinovena posició. Ha fet una estratègia a la contra, començant amb e pneumàtic dur per poder parar mes tard i juntament amb una bona colla d’avançaments ha pogut minimitzar danys de cara al campionat.
Comentar també la carrera d’Alonso que gracies a la gran actuació del dissabte amb pluja ha sortit en segona posició però la falta de pluja juntament amb uns problemes de rendiment amb el cotxe i una sanció de 5 segons la desplaçat fins a la novena posició.
I per acabar també comentar l’abandó en la volta 8 de Sergio Perez per problemes mecànics trencant així la bona ratxa que portava.
Els semàfors
- Yuki Tsunoda: Pateix un accident sortint de boxes difícil de justificar
- Haas: Les bones posicions de sortida no s’han convertit en punts.
- Nicholas Latifi Ni corrent a casa es capaç de fer una bona actuació.
- McLaren: Surten de Canadà sense aconseguir cap punt.
- Lance Stroll: Pot arreglar la mala classificació del dissabte aconseguint un punt molt necessari.
- Alphatauri: Un resultat molt discret pel monoplaça que disposen.
- Max Verstappen Molt bon cap de setmana i victòria merescuda.
- Merdedes: Sembla que estan una mica més a prop de Ferrari i Red Bull
- Carlos Sainz: Lluitant per la victòria fins l’ultima volta.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:36:21.757 | 1 | 70 |
2 | 19 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +0.993s | 3 | 70 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | +7.006s | 4 | 70 |
4 | 12 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +12.313s | 8 | 70 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +15.168s | 19 | 70 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +23.890s | 7 | 70 |
7 | 6 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +25.247s | 11 | 70 |
8 | 4 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +26.952s | 10 | 70 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | +29.945s | 2 | 70 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +38.222s | 17 | 70 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +43.047s | 9 | 70 | |
12 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +44.245s | 16 | 70 | |
13 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | +44.893s | 12 | 70 | |
14 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +45.183s | 15 | 70 | |
15 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +52.145s | 14 | 70 | |
16 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | +59.978s | 18 | 70 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | +68.180s | 5 | 70 | |
18 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | Accident | 20 | 47 | |
19 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | Motor | 6 | 18 | |
20 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | Motor | 13 | 7 |