Crònica del GP de Miami
“Touchdown” de Verstappen
Important victòria de Max Verstappen al nou traçat de Miami que el permet apropar-se al líder del mundial Charles Leclerc. El de Red Bull s’ha mostrat superior als seus rivals de Ferrari en pràcticament tot moment i només un Safety Car a poques voltes del final ha posat emoció en una cursa que en general a estat força avorrida al capdavant. Han completat el podi el líder del mundial Charles Leclerc i el seu company Carlos Sainz.
Inici: Ja des dels primers metres Verstappen ha sortit amb el ganivet entre les dents. L’holandès, que sortia tercer, ha avançat a Sainz per l’exterior del primer revolt al apagar-se els cinc semàfors vermells. Pel darrera, Fernando Alonso era el pilot que més posicions guanyava al moment de la sortida amb quatre i fins i tot tocava lleugerament al Mercedes de Hamilton per avançar-lo. Passat el moment de la sortida Verstappen s’ha mantingut a l’estela de Leclerc durant les primeres voltes i ha aprofitat l’alta degradació del Ferrari de Leclerc per avançar-lo i situar-se líder al voltant de la volta 10.
Poca acció al davant: Abans de la primera aturada l’única lluita destacada era la de Sainz amb Pérez. Quan semblava que el mexicà podria avançar al madrileny, el seu Red Bull ha experimentat un sorprenent problema de motor que l’ha fet perdre uns set segons. Afortunadament per ell, el problema s’ha pogut mitigar des del box i el segon dels Red Bull ha pogut continuar a la cursa. Darrera d’ells, Bottas aguantava una meritòria cinquena posició enfront a un Hamilton que després de recuperar els llocs perduts a la sortida amb prou feines s’acostava al seu excompany. Tampoc podia Alonso amb Gasly. L’asturià s’ha passat tot el primer stint darrera el francès.
Les aturades: Les aturades no han canviat el status quo de la cursa i Verstappen s’ha mantingut al davant seguit de Leclerc i Sainz. No obstant, una mala parada del madrileny, ha fet que Pérez es pogués tornar a situar a menys de cinc segons del madrileny. Qui tampoc ha tingut una bona aturada ha estat Fernando Alonso. L’intent d’undercut d’Alpine se n’ha anat en orris quan un dels mecànics ha tingut dificultats amb una de les rodes. Això ha fet que Gasly continués al davant d’Alonso després de l’aturada.
Així doncs a meitat de cursa a banda del trio del davant teníem a Pérez, Russell que no s’havia aturat, Bottas i Hamilton. El nouvingut a Mercedes esperava que un cop de teatre el permetés guanyar vàries posicions després de la seva mala qualificació del dissabte.
Arriba el Safety: Quan la cursa s’apropava a les últimes 15 voltes i tothom estava més aviat avorrit, Fernando Alonso ha intentat avançar a Gasly amb una maniobra molt optimista al final de la recta principal. El dos cotxes s’han tocat roda amb roda, i qui n’ha sortit més malparat ha estat Gasly. El d’Alpha Tauri, ha començat a rodar a un ritme inferior i quan Norris l’ha intentat avançar en una zona estreta, els dos monoplaces han fet l’afilador i el Mclaren ha “desllantat” el pneumàtic del darrera quedant creuat al mig de la pista.
Com a conseqüència del accident ha hagut de sortir el Safety Car i alguns pilots ho han aprofitat per canviar rodes. A part de l’obligada aturada de Russell, el pilot més destacat en parar ha estat Sergio Pérez que amb aquesta acció preparava un atac al podi i perquè no a la victòria.
Final de cursa: Al marxar el Safety, Verstappen ha pogut mantenir la primera posició però amb forces dificultats. Sembla ser que el Ferrari és capaç d’escalfar els pneumàtics durs més ràpidament que el Red Bull. Finalment, Max ha aconseguit frenar els atacs de Leclerc i s’ha imposat en la primera edició del G.P. de Miami. Darrera d’ells, la lluita Sainz Pérez se l’ha endut sorprenentment el de Ferrari després de que el de Red Bull fos incapaç d’aprofitar l’avantatge dels pneumàtics nous. Segurament, els problemes de motor no han ajudat al mexicà a aconseguir-ho. Qui si ha aprofitat les noves gomes ha estat Russell per avançar al seu company d’equip en una lluita força interessant entre els dos Mercedes. Han completat els punts Bottas, Ocon, Albon i Stroll. Fernando Alonso ha acabat fora dels punts després de rebre dues merescudes sancions de 5 segons per primer ocasionar danys al cotxe de Gasly i després per guanyar temps per fora la pista.
La Fórmula 1 tornarà a Europa en motiu del Gran Premi d’Espanya al circuit de Barcelona-Catalunya. Allí alguns membres de l’equip de Fórmula 1 en Català hi serem per presenciar un any més la cursa en directe.
Els semàfors
- Aston Martin: Han sortit des del pitlane per tenir el combustible gelat.
- Schumacher: Si no millora, començarà a discutir-se la seva continuïtat.
- McLaren: Han tornat a desaparèixer.
- Gasly: Sempre està en els embolics.
- Mercedes: Han millorat una mica, però no suficient.
- Alonso: Gran sortida, però acaba penalitzat per partida doble.
- Verstappen: “On fire”. Ha estat impecable.
- Alexander Albon: Ha aprofitat un final mogut per endur-se dos puntets.
- Leclerc: Si no es pot guanyar, cal fer segon.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:34:24.258 | 3 | 57 |
2 | 18 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +3.786 | 1 | 57 |
3 | 15 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +8.229 | 2 | 57 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | +10.638 | 4 | 57 |
5 | 10 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +18.582 | 12 | 57 |
6 | 8 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | +21.368 | 6 | 57 |
7 | 6 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +25.073 | 5 | 57 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +28.386 | 20 | 57 |
9 | 2 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | +32.365 | 18 | 57 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +37.026 | 10 | 57 |
11 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | +37.128 | 11 | 57 | |
12 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +40.146 | 9 | 57 | |
13 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +40.902 | 14 | 57 | |
14 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | +49.936 | 19 | 57 | |
15 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | +73.305 | 15 | 57 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | Retirat | 16 | 56 | |
17 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | Danys accident | 13 | 54 | |
18 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | Danys accident | 7 | 45 | |
19 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | Accident | 8 | 39 | |
20 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | Avaria | 17 | 6 |