Crònica del GP de l’Arabia Saudí
Verstappen i Leclerc en un altre nivell
Segon Gran Premi de la temporada i sembla que el nou ordre mundial segueix. Hem tornat a veure que Ferrari i Red Bull estan al capdavant, els de l’estrella segueixen estrellats en la tercera posició i la resta d’equips de mitja taula estan més aprestats que mai.
La sortida: Ha començat el Gran Premi de de l’Arabia Saudí amb 18 monoplaces en la graella per les absències de Mick Schumacher que va sofrir un fort accident en la qualificació i de Yuki Tsunoda que se li ha parat el Alpha Tauri a la volta de formació de la graella.
La sortida ha estat molt neta, Sergio Pérez ha encarat el primer revolt còmodament mantenint a ratlla a Charles Leclerc, per darrera seu Max Verstappen ha avançat Carlos Sainz, Esteban Ocon ha mantingut la cinquena plaça, George Russell la sisena.
A partir d’aquí Sergio Pérez manté la primera posició mentre per darrera seu hi ha una lluita entre Esteban Ocon i Fernando Alonso que dura des de la volta 7 i la 12 quant finalment Fernando Alonso aconsegueix avançar i mantenir-se en la sexta posició.
Les parades a box: En la volta 15 Sergio Perez para a box per protegir-se d’un possible “undercut” de Charles Leclerc però just després de la parada, Nicholas Latifi, ha tingut un accident a l’últim revolt i ha provocat l’aparició del cotxe de seguretat que ha aprofitat la resta de pilots entre ells, Leclerc, Verstappen i Sainz per entrar a box i avançar a Sergio Perez.
Amb Charles Leclerc i Max Verstappen al capdavant la carrera s’ha rellançat, el monegasc ha donat la estirada en el moment oportú i Max no ha pogut agafar el temut rebuf de la recta principal. A partir de llavors els dos pilots han mantingut un nivell molt alt, alternant-se les voltes ràpides i donant lo millor d’ells dos.
El moment àlgid del gran premi ha arribat a falta de deu voltes. Després del cotxe de seguretat virtual provocat pels abandonaments per falla mecànica de Fernando Alonso i Daniel Ricciardo, Max Verstappen s’ha ficat a menys d’un segon de Charles Leclerc i en la volta 42 ha passat a Charles en la tercera i última zona de DRS però llavors Leclerc a contraatacat en la recta de meta recuperant la primera posició. En la següent volta han arribat en la mateixa situació a l’ultima zona de DRS però aquest cop Max Verstappen no a volgut avançar a Leclerc per no pogués tornar a repetir el contraatac anterior. No ha estat fins a la volta 47 quant Max s’ha ben preparat la sortida de l’ultima corba per estar lo mes a prop possible de Leclerc i avançar-lo en la recta de meta.
Leclerc des de la segona posició no ha deixat que s’escapés Max però la mala fortuna ha fet que en les ultimes voltes el DRS de l corba 1 estigues desactivat per un accident de Albon i Stroll deixant el resultat final amb Max al capdavant seguit de Leclerc i Sainz
Els semàfors
- Nicholas Latifi: Cap de setmana molt fluix i per rematar destrossa el monoplaça.
- Lewis Hamilton: Cursa molt discreta després de la mala qualificació. La estratègia tampoc l’acompanyat.
- Alpine: Mala gestió dels seus pilots en pista que els ha fet perdre punts.
- Fernando Alonso: Cursa molt completa fins que ha tingut que abandonar.
- Valtteri Bottas: Molt bona adaptació al Alfa Romeo saben estar en la zona mitja.
- Lando Norris: Salva els mobles d’una McLaren sense ritme.
- Ferrari: Segon Gran Premi consecutiu amb dos pilots la podi.
- Max Verstappen: No es rendeix, és incansable i això la portat la victòria.
- Charles Leclerc Està al seu millor moment, ràpid i molt net en pista.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:24:19.293 | 4 | 50 |
2 | 19 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +0.549s | 2 | 50 |
3 | 15 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +8.097s | 3 | 50 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | +10.800s | 1 | 50 |
5 | 10 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +32.732s | 6 | 50 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +56.017s | 5 | 50 |
7 | 6 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +56.124s | 11 | 50 |
8 | 4 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +62.946s | 9 | 50 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | +64.308s | 10 | 50 |
10 | 1 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | +73.948s | 15 | 50 |
11 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +82.215s | 12 | 50 | |
12 | Nico Hulkenberg | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +91.742s | 17 | 50 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +1 volta | 13 | 49 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | Accident | 16 | 47 | |
15 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | Avaria | 8 | 36 | |
16 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | Avaria | 7 | 35 | |
17 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | Avaria | 14 | 35 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | Accident | 18 | 14 | |
19 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | Avaria | 19 | 0 | |
20 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | Accident | 20 | 0 |