Crònica del GP de Abu Dhabi
Sant Latifi i Mad Max
Arribem a l’última cursa del mundial amb els 2 candidats al títol de pilots empatats a punts. Max ha aconseguit la pole position i Hamilton surt segon. Mazepin no sortirà avui a la cursa ja que ha donat positiu per Covid.
La polèmica està servida: Sortida dolenta de Max i Hamilton es posa primer. Van lluitant fins que a la corba 7 Max té l’interior i Lewis surt de pista i l’avança guanyant metres. La fia considera que no hi ha investigació i el britànic no ha de tornar la posició. La polèmica ja està servida i la fia ja juga en favor de Hamilton com ha fet tota la temporada. La raó que donen es que Hamilton s’ha vist forçat a sortir de la pista i això no és sancionable.
A la volta 14 entra Max a canviar pneumàtics. Al sortir de box Leclerc, que quasi no té pneumàtics surt de pista i fa una recta sense conseqüències. A partir d’aquí entren la majoria dels pilots que porten tous. Hamilton que anava amb mitjos replica i també canvia rodes.
La cursa continua: Pérez agafa el liderat i ha de fer feina d’equip aguantant al britànic mentre Max els agafi. Durant 1 volta i mitja Checo lluita amb Hamilton, avançant-se l’un a l’altre i es redueix la distància de 8 segons a 2, i finalment Hamilton acaba guanyant la posició quan Verstappen ja els havia agafat. Lewis es queixa de conducció perillosa de Checo.
L’última cursa de Kimi acaba que perd el cotxe i toca amb el mur, però aconsegueix arribar a box, li canvien el morro i les rodes però es retira per problema mecànic. Russell sembla que tenca alguna cosa i arriba a box i no poden reparar i abandona. Independentment del cap de cursa podem veure unes boniques lluites entre Bottas i Leclerc i Stroll i Vettel.
A la volta 35 Giovinazzi per un problema mecànic es queda prop de l’escapatòria i força una sortida de Virtual Safety Car. Aprofiten per entrar Leclerc, Max, Checo, Alonso, Gasly. Mentre Toto Wolf demana a Masi que no posi un Safety Car. Max comença a retallar temps respecte a Hamilton. Ja que ha perdut menys temps a l’aturada.
Quan surten de pit Alonso i Tsunoda lluiten per posició Fernando surt de la pista i avança per fora al seu competidor. Els comissaris anoten l’incident però diuen que no es necessària la investigació. Una punxada lenta de Norris el força a entrar a box a 10 voltes del final. Mentrestant Max continua retallant temps a Hamilton, quan es troba amb un munt de doblats i els ha de superar.
El desenllaç: A la volta 53 accident de Latifi, que lluitava amb Mick per posició, perd el cotxe i s’estampa al mur, i força la sortida del Safety Car. Lewis no entra a box i Max si. Pérez el criden a box i retiren el cotxe.
A 4 voltes del final amb el Safety Car i netejant la pista primer diuen que els cotxes doblats passin, i al poc anul·len l’ordre. A 1 volta i mitja del final diuen que només passin al Safety Car els cotxes que separen als 2 primers classificats, la resta de cotxes no. Aquest apaga les llums i només queda una volta per acabar la darrera cursa del mundial. Lewis reté tot el que pot amb els pneumàtics vells i Max amb tous nous apretant darrera. A la que passen la línia de meta comença la lluita. A la que pot Max agafa l’interior de la corba 5 i avança a Hamilton, i defensa la seva posició per l’interior deixant clar que si el britànic el vol avançar ho haurà de fer per l’exterior, però les rodes de Lewis ja no poden més i no aconsegueix superar a Max, guanya el seu primer títol mundial. Completa el podi Carlos Sainz
Menció especial a Kimi Räikkönen que no pot acabar la seva última cursa però com a homenatge s’emporta el pilot del dia. I els pilots que han fet més avançaments en tot aquest mundial son 1r Sebastian Vettel amb 132 seguit de Fernando Alonso amb 128.
Els semàfors
- FIA: Farta que canviin les normes a cada cursa.
- Toto Wolf: No sap perdre i ha presentat una reclamació a la FIA pel Safety Car.
- Mercedes: Han fet una mala estratègia a l’última cursa.
- Lewis Hamilton: Jugant sempre al límit del reglament.
- Valtteri Bottas: No hi ha sigut en tota la cursa.
- Michael Masi: Una de freda i una de calenta.
- Max Verstappen: Ha lluitat fins al final i ho ha aconseguit.
- Sergio Checo Pérez: Ha ajudat al seu company d’equip retenint a Lewis Hamilton.
- Red Bull: Bona gestió de la cursa canviant l’estratègia i sabent llegir la cursa.
- Carlos Sainz: Bona cursa i ha acabat al podi.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:30:17.345 | 1 | 58 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +2,256 | 2 | 58 |
3 | 15 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +5.173 | 5 | 58 |
4 | 12 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +5.692 | 8 | 58 |
5 | 10 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +6.531 | 12 | 58 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +7.463 | 6 | 58 |
7 | 6 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +59.200 | 3 | 58 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +61.708 | 11 | 58 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +64.026 | 9 | 58 |
10 | 1 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +66.057 | 7 | 58 |
11 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +67.527 | 15 | 58 | |
12 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 10 | 57 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 13 | 57 | |
14 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +1 volta | 19 | 57 | |
15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | Prob. hidràulic | 4 | 55 | |
16 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | Accident | 16 | 50 | |
17 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | Avaria | 14 | 33 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | Caixa de canvis | 17 | 26 | |
19 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | Frens | 18 | 25 | |
20 |