Crònica GP del Brasil
HammerGP
A falta de quatre proves el mundial arriba a Brasil. Verstappen lidera amb 21 punts d’avantatge sobre Hamilton. Bottas surt primer després d’haver guanyat la cursa sprint del dissabte. Al seu costat hi ha Verstappen i en la desena posició i trobem a Hamilton penalitzat amb 5 posicions per canviar la unitat de potència.
La sortida: Arranca la carrera a Interlagos, Verstappen fa una gran sortida i avança a Bottas, en la maniobra d’avançament deix a Bottas en una traçada lenta que aprofita Perez per avançar-lo i ficar-se segon. Per darrera Norris toca a Sainz a final de recta i punxa, Vettel que sortia novè se col·loca sisè i darrera i trobem a Hamilton.
La remuntada de Hamilton no es fa esperar, a final de la primera volta ja avança a Vettel col·locant-se sisè, En la tercera i quarta volta avança als dos Ferraris amb molta facilitat, en la següent volta Bottas s’aparta deixant a Hamilton en la tercera posició darrera dels Red Bull. Llavors a la volta 7 surt el cotxe de seguretat per un toc en l’anterior volta de Stroll i Tsunoda deixant en no res tota la distancia que havien aconseguit els homes de Red Bull.
L’estategia: Un cop finalitzat el cotxe de seguretat Perez ha aguantat a Hamilton darrera seu fins a la volta 19 on aprofita la recta per avançar-lo, dues voltes abans ja ho havia intentat però Perez havia recuperat la posició en las S de Senna.
En la volta 26 Hamilton entra a boxes per fer el undercut a Verstappen que és troba a tres segons davant seu, llavors en la volta 27 entra Verstappen per a protegir-se de l’atac de Hamilton i surt davant seu a 1,742. En la volta següent entra Perez protegir-se d’un possible undercut de Bottas. Bottas es queda liderant la carrera fins a al volta 30 quant entra a boxes aprofitant un Virtual Safety Car pel trencament de Stroll i surt en la tercera posició per davant de Perez.
Verstappen i Hamilton roden molt a prop un de l’altre lo que fa que Red Bull avanci la segona entrada a boxes de Verstappen per evitar un nou undercut. Hamilton entra dos voltes mes tard. Els dos munten pneumàtics durs i ja no farà falta que tornin a entrar.
El desenllaç: En la volta 46 Hamilton es col·loca a mig segon de Verstappen, li mostra el morro del cotxe, però no aconsegueix guanyar-li la posició. Una volta després arriba la polèmica, Hamilton obre DRS a la recta principal, Verstappen li tanca la porta tancant tard la traçada i tots dos se’n van fora de la pista! Verstappen tancant la traçada, han sortit tots dos de la pista, Max continua primer i no hi ha investigació per la maniobra.
Hamilton és nota que te més ritme i en la volta 58 torna a estirar de DRS i aquest cop si que avança fàcilment a Verstappen liderant la carrera. Un cop fet l’avançament Hamilton s’escapa hi ha falta de 2 voltes ja es troba a 8,8 segons de Verstappen. Els de Red Bull ja nomes els i queda fer entrar a boxes a Perez per sortir amb pneumàtics tous i fer la volta ràpida.
Lewis Hamilton guanya el gran premi del Brasil, aconsegueix la victòria 101 i retalla set punts a Verstappen.
Els semàfors
- Lance Stroll: Gran premi molt fosc, sense ritme, un cop més fora dels punts.
- Yuki Tsunoda: De nou és precipita a l’intentar un avançament i arruïna la carrera.
- McLaren Mercedes: Cap de setmana per oblidar, semblava que tenien ritme però han acabat amb nomes un punt.
- Max Verstappen: Bona cursa però massa al limit en la maniobra amb Hamilton.
- Pierre Gasly: Bona carrera i un cop més es col·loca a la zona de punts.
- Lando Norris: Tot i tenir que parar a la primera volta pel toc a la sortida ha remuntat hi ha acabat als punts.
- Lewis Hamilton: Bona sortida, gran remuntada i avançament de victòria a Verstappen.
- Ferrari: Un cinquè i sisè lloc que els consolida en la tercera posició del mundial.
- Alpine Renault: Carrera solida remuntant posicions i col·locant els dos cotxes als punts.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | 1:32:22.851 | 10 | 71 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | +10.496s | 2 | 71 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +13.576s | 1 | 71 |
4 | 13 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +39.940s | 4 | 71 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +49.517s | 6 | 71 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +51.820s | 3 | 71 |
7 | 6 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 7 | 70 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 8 | 70 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 12 | 70 |
10 | 1 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 5 | 70 |
11 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 9 | 70 | |
12 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 20 | 70 | |
13 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 17 | 70 | |
14 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 13 | 70 | |
15 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 15 | 70 | |
16 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 16 | 70 | |
17 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 19 | 69 | |
18 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 18 | 69 | |
19 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | Retirat | 11 | 49 | |
20 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | Retirat | 14 | 47 |