Crònica GP de Mèxic
Una sortida que val una victòria
Comença el GP de Mèxic amb el dos Mercedes en la primera línia. El dissabte Bottas va donar la sorpresa fent la “pole” per davant del seu company Lewis Hamilton, en la segona línia el líder del mundial Max Verstappen i l’kheroi local Sergio Perez
La sortida: Arranca el Gran Premi, Hamilton fa una gran sortida i de seguida es posa en paral·lel amb Bottas, per darrera Verstappen es col·loca a rebuf de Bottas que li dona la velocitat necessària per arribar a final la recta en paral·lel juntament amb Bottas i Hamilton. Llavors Bottas estrangula una mica a Hamilton y els dos frenen per entrar a la corba. Es llavors quant Verstappen frenar una mica mes tard i aconsegueix fer una traçada perfecte al límit de la pista, per l’exterior de la corba, aconseguint arribar a la segona corba per davant de Hamilton. Bottas, que deixa passar a Hamilton rep el toc d’un optimista Riccardo i queda envirollat al mig de la pista, perdent tota opció de lluitar per la victòria..
La cursa: Un cop instal·lat a la primera posició, Verstappen a començat a imprimir un ritme demolidor i volta rere volta a anat guanyant segons a Hamilton aconseguint deixar-lo a una distancia còmode que feia que Hamilton no el pogués avançar i que el undercut fos impossible.
A la volta 30 Hamilton entra a boxes per defensar-se del possible undercut de Sergio Perez, tot i que surt en tràfic la sort l’acompanya i els pilots que se troben davant seu també paren en les pròximes voltes. Verstappen amb una posició còmode para a la volta 34 i surt a 8 segons d’avantatge sobre Hamilton. Sergio Perez es queda liderant la cursa fins a a la volta 40 que entra a boxes, surt darrere de Hamilton 9.779 segons però amb un pneumàtic 10 voltes més jove.
El desenllaç: En les ultimes voltes del Gran Premi, Sergio Perez comença a retallar segons a Hamilton hi ha la volta 63 ja es troba a menys d’un segon del Britànic. Però una cosa es retallar temps a Hamilton i l’altre molt diferent es avançar-lo. El mexicà o intenta fins a l’ultima volta però li resulta impossible.
Bottas relegat a les ultimes posicions pel toc amb Ricciardo entra a boxes per ficar el neumàtic mes tou i prendre el punt de la volta rapida a Verstappen.
Al final Vertappen veu la bandera de quadres en la primera posició a 16.555 segons de marge sobre Hamilton i es consolida com a líder del mundial.
Els semàfors
- Lance Stroll: Gran premi molt fosc, sense ritme.
- Valtteri Bottas: Sortida discreta on deixa la porta oberta a Verstappen i tanca al seu company Hamilton. Després no aconsegueix remuntar amb un cotxe molt superior als seus rivals.
- Nikita Mazepin: Segueix sense demostrar el nivell suficient per seguir a la Fórmula 1
- Sergio Perez: Bona cursa i tercera posició molt important per l’equip. Nomes li a faltat una mica més d’agressivitat a l’intentar avançar a Hamilton .
- Lando Norris: Remunta 8 posicions i arriba a la zona de punts.
- Kimi Räikkönen: Remunta algunes posicions aconseguint punts importants per l’equip.
- Max Verstappen: Gran sortida i ritme durant tot el Gran Premi
- Pierre Gasly: Meritòria quarta posició per davant dels Ferraris.
- Sebastian Vettel: Cursa molt solida aconseguint bons punts per l’equip
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:38:39.086 | 3 | 71 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +16.555s | 2 | 71 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +17.752s | 4 | 71 |
4 | 12 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +63.845s | 5 | 71 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +1 volta | 8 | 70 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +1 volta | 6 | 70 |
7 | 6 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 9 | 70 |
8 | 4 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 10 | 70 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 12 | 70 |
10 | 1 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 18 | 70 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 11 | 70 | |
12 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 7 | 70 | |
13 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 19 | 70 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +2 voltes | 20 | 69 | |
15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +2 voltes | 1 | 69 | |
16 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +2 voltes | 16 | 69 | |
17 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +2 voltes | 13 | 69 | |
18 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +3 voltes | 15 | 68 | |
19 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | Accident | 14 | 0 | |
20 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | Accident | 17 | 0 |