GP d’Hongria
Trobeu correcte el format de la cursa sprint, o canviaríeu coses ?
Jordi Domènech:
Jo segueixo pensant que no caldria la cursa esprint, però ja que la tenim aquí almenys per a dues curses més al 2021 (i que fa la sensació de que és igual com vagin, ens ho vendran com un èxit sí o sí), doncs mirarem de proposar-hi millores.
No em va agradar que la cursa esprint devalués el valor de la qualificació. No hi tinc problema en que sigui divendres, però sí crec que la pole hauria de ser per a l’home més ràpid a una volta.
Així doncs, la quali de divendres per mi hauria de decidir la graella de diumenge.
Per tant, desconnectaria la cursa esprint de la resta del cap de setmana, i de fet ni tant sols la faria a graella invertida, sinó a campionat de constructors invertit. Per tant, sortirien en primera fila els Haas, després els Williams…fins arribar als Mercedes i Red Bull ocupant les últimes posicions.
En aquesta cursa donaria DRS lliure, tant per defensa com per atac, i només puntuarien tres cotxes: el que perdi menys posicions, el que en guanyi més i el que acabi més amunt respecte de la seva posició al campionat. Per tant, si un Haas aconseguís guanyar, s’enduria punts per acabar amunt i per no perdre posicions.
A part d’això, es podrien investigar altres tipus de beneficis no en forma de punts que es poguessin obtenir de la cursa esprint. Potser poder usar sempre el DRS a la cursa de diumenge? Aconseguir un joc extra de pneumàtics?
Posats a fer-ne un espectacle…que ho sigui del tot!
Núria Casas-Salat:
El model de la Cursa Sprint em pensava que seria més del mateix i en certa part ho és, però per la meva sorpresa van sortir tots amb ganes de córrer. Personalment jo li faria alguns ajustaments per donar, segon el meu criteri una mica més d’emoció al cap de setmana de cursa.
Jo donaria punts als 8 primers, no gaires, de l’estil 8 pel primer, 7 pel segon, 6 pel tercer, etc i fins arribar a 1 punt pel vuitè. I l’endemà faria com fan a la F2, ordre invers dels 8 primers classificats. D’aquesta manera t’assegures que la cursa tingui una mica més d’emoció, ja que dónes l’oportunitat que altres pilots amb cotxes no tan punters, puguin sortir al capdavant i no veure els mateixos de sempre sortint de la pole.
Espero que facin algun canvi, sinó acabarà sent el mateix de sempre en una cursa més curta.
Alex March:
Si s’han de continuar disputant curses al Sprint, jo canviaria coses.
Primer de tot, faria una graella invertida a l’estil Fórmula 2 per potenciar l’espectacle, ja que sinó la cursa sembla una prèvia del que passa el diumenge.
En segon lloc repartiria més punts, perquè a la que passen cinc voltes i els cotxes s’espaien, tots els pilots es centren a preservar la mecànica. D’aquesta manera crec que augmentaria la lluita a la pista.
Finalment, li canviaria el nom i com va proposar Vettel, l’anomenaria Sprint Pole. Penso que al ser una cursa que no conta per les estadístiques històriques, és raonable diferenciar-la del concepte de cursa.
Marc Bruguera:
Jo era partidari de les curses a l’sprint. Jo era d’aquelles persones que creien que això seria una cosa revolucionaria, que veuríem lluites volta rere volta, pilots al límit etc…
Però la veritat que a mi la primera cursa em va decebre bastant. En aquell cas, si Fernando Alonso no hagués decidit sortir amb el pneumàtic vermell, haguéssim vist alguna cosa? Si Carlos Sainz no arribar a quedar-se últim en la primera volta, haguéssim vist alguna cosa?
Vam tenir 17 voltes de cursa, on la primera va ser emocionant, les quinze següents les càmeres centrades en els dos pilots espanyols, i l’última volta en Max Verstappen.
Res més!
Jo segueix-ho pensant que alguna cursa a l’sprint pot ser interessant, però donem-li algun al·licient més.
Penso que una parada obligatòria al box i el repartiment de punts igual que una cursa normal seria lo seu.
Si volem espectacle, obliga a parar abans de la volta X.
Tens 22 pilots al màxim amb pneumàtics tous dues vegades.
Reparteix els mateixos punts que en una cursa normal de diumenge.
Personalment crec que amb aquests dos factors milloraria molt.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: 11.30 h FP1 15.00h FP2 DAZN F1
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: 12.00h DAZN F1
- Qualificació: 15.00h> DAZN F1
Diumenge
- Cursa: 15.00h DAZN F1
Breus d’última hora
- La unitat de potencia de l’accident de Silverstone serà utilitzada per Verstappen als Lliures 1
- El pilot holandès va fer una simulació de 24 hores per saber si es trobava en condicions de competir
- Red Bull insisteix, i demana a la FIA que revisi la sanció a Hamilton.