Crònica del GP de França
L’estratègia guanya la cursa
Aquest GP ha estat marcat per les altes temperatures de l’asfalt i l’estratègia al box. Un cop passats els circuits urbans, tornem al domini de Mercedes i Red Bull que està clar que juguen a una altra lliga respecte als demés equips de la graella.
Principi de cursa: La sortida ha sigut neta, els 2 primers classificats, Verstappen i Hamilton, que sortien primer i segon respectivament surten bé, lluiten fins la primera corba i Max es passa de frenada i surt fora de la pista perdent la primera posició en favor de Lewis, mentre que Bottas manté la tercera posició seguit per la resta de participants de la cursa.
Més enrere, sense tocs a la pista, Ocon es salta la xicana que ve després de la recta principal, i el Haas de Mick comença a perdre posicions fins que arriba a l’alçada de Mazepin que lluita amb el seu company de files fent-lo fora de pista per guanyar la seva posició. Mentrestant Tsunoda i Stroll que sortien molt enrere, van remuntant posicions. Els 2 Mc Laren avancen a Alonso, i comença la remuntada de Ricciardo que la la que pot es menja al Ferrari de Leclerc que ja fa figa. Més enrere Vettel va seguit l’estela dels Mc Laren i també avança a l’asturià que ja no pot amb els seus pneumàtics.
L’estratègia marca la cursa: Alonso que porta els pneumàtics mitjos comença a queixar-se que té sobreviratge, i del mur intenten tranquil·litzar-lo dient-li que els cotxes que duen el compost dur també tenen problemes. Comencen les primeres parades a la volta 15, entrant primer Leclerc que ja no pot més i el seu Ferrari està en caiguda lliure, sortint al fons de la graella i que ja no es recupera. A la volta següent Tsunoda i Mick també canvien els pneumàtics. Ricciardo li fa un undercut a Gasly, ja que a pista no podia passar-lo. Bottas intenta el mateix amb Verstappen, però Red Bull reacciona de seguida i entra a la volta següent, deixant a Hamilton fora a la pista i aquí perden la primera posició, ja que Max avança a Lewis quan aquest entra a box.
L’últim a entrar a box que du els pneumàtics mitjos és Pérez, que amb les entrades dels primers classificats es posiciona en primer lloc durant unes voltes. L’errada de Alpine es fer entrar a Ocon, que duia els durs i fa la parada molt ràpid. Unes 10 voltes més tard comencen a entrar els que porten els durs, mentre que Vettel, Stroll i Raikkonen aguanten a pista amb el dur.
La clau de la victòria: A la volta 26 i amb l’orgull ferit per haver perdut la primera posició, Hamilton comença a pressionar a Verstappen que aguanta com pot, i acaba dient al seu enginyer de pista que no creu que pugui arribar fins al final amb els pneumàtics. En vista d’aquest missatge, Red Bull es posa a treballar per donar una solució al pilot holandès. Quan falten unes 20 voltes per acabar la cursa, fan entrar a Max que li posen els pneumàtics mitjos. A partir d’aquí comença a volar a la pista retallant 2 segons per volta a Hamilton, que en aquell moment va primer. Max arriba a l’alçada de Pérez i aquest el deixa passar sense oposar-s’hi.
No és fins la volta 38 que entra Vettel que encara no havia fet la seva parada, i posa els mitjos i comença la seva remuntada particular fins arribar a la zona de punts, seguit pel seu company de files que s’endú la 10a posició. Els Ferrari ja fa estona que fan figa i no aguanten ni poden lluitar amb tots els pilots que els van avançant. Fan una segona parada amb Leclerc però no té bon resultat i perd posicions i és incapaç de desdoblar-se.
Max arriba a l’alçada de Bottas que no pot retenir l’holandès i que va queixant-se que els seus pneumàtics no aguanten, i poc després perd la posició amb Pérez. Quan queden 3 voltes pel final, Vertappen ja té a Hamilton en el punt de mira, i a punt d’entrar a la darrera volta li llança l’atac del que Lewis no es pot defensar i li pren el primer lloc.
Els semàfors
- Ferrari: Els ha passat fins l’apuntador i queden fora dels punts.
- Alfa Romeo: Semblava que farien alguna cosa i no.
- Haas: No aixequen cap, tot i la bona posició de Mick a la graella.
- Mercedes: Errada en l’estratègia i perden la victòria.
- Alpine: 50% un cotxe als punt i l’altre no.
- Yuki Tsunoda: Ha remuntat però queda fora dels punts.
- Max Vertappen: Impecable.
- Red Bull: La feina d’equip els permet quedar amb els 2 cotxes al podi.
- Aston Martin: Bona estratègia i col·loquen els 2 cotxes als punts.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:27:25.770 | 1 | 53 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +2.904 | 2 | 53 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +8.811 | 4 | 53 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +14.618 | 3 | 53 |
5 | 10 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +64.032 | 8 | 53 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +75.857 | 10 | 53 |
7 | 6 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +76.596 | 6 | 53 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +77.695 | 9 | 53 |
9 | 2 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +79.666 | 12 | 53 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +91.946 | 19 | 53 |
11 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +99.337 | 5 | 53 | |
12 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 14 | 52 | |
13 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 20 | 52 | |
14 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 11 | 52 | |
15 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 13 | 52 | |
16 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +1 volta | 7 | 52 | |
17 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 17 | 52 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 16 | 52 | |
19 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +1 volta | 15 | 52 | |
20 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +1 volta | 18 | 52 |