Crònica del GP de Mònaco
Verstappen es passeja per Mònaco
Any rere any els aficionats esperem amb candeletes el Gran Premi de Mònaco. La particularitat del traçat ens fa pensar que veurem una cursa entretinguda, amb topades, “safety cars” i algun resultat sorprenent per part dels pilots més talentosos que condueixen cotxes més modestos.
Per desgràcia, la cursa s’està convertint últimament en una de les més avorrides del mundial; per culpa d’uns cotxes massa amples i uns pneumàtics massa durs que fan que sigui impossible avançar. Com a conseqüència d’això, el més important i interessant del cap de setmana passa el dissabte.
La qualificació: La sessió cronometrada del dissabte va estar marcada per l’accident de Charles Leclerc a la “chicane” dels revolts 15 i 16, en els darrers instants de la Q3. A causa de la topada, direcció de cursa es va veure obligada a treure bandera vermella acabant així de manera prematura la qualificació. Com que en el primer intent de la Q3 era el propi Leclerc qui havia marcat el millor temps, l’ídol local va obtenir la “pole position” seguit de Verstappen i Bottas. Tot i fer la “pole” Leclerc no estava content del tot, conscient de que potser per culpa de l’impacte hauria de canviar la caixa de canvis perdent així la posició de privilegi a l’arrencada. Per la seva banda, el líder del mundial Lewis Hamilton només va poder ser setè, evidenciant problemes d’equilibri en el seu Mercedes.
La volta cap a la graella: Poc abans de que s’obrís el “pit lane” hem sabut que Ferrari havia optat per no substituir la caixa de canvis del Ferrari número 16. En absència del “warm-up”, l’únic moment on els pilots poden provar els cotxes és a la volta o voltes que els cotxes fan des del box cap a la graella. Allí és on Leclrec ha pogut comprovar que la transmissió del seu cotxe no funcionava correctament havent de tornar cap al box. Com que no hi havia temps material per reparar el monoplaça, l’estrella de Ferrari no ha pogut prendre part de la 78ª edició del Gran Premi de Mònaco. D’aquesta manera Verstappen ha heredat la “pole position” esdevenint el favorit per guanyar la cursa.
La sortida: Tot i sortir pitjor que Bottas, Verstappen ha aconseguit mantenir la primera posició tancant la porta al finlandés en plena recta la recta principal i provocant que el 77 hagués d’aixecar el peu. Entre els deu primers classificats no hi ha hagut cap canvi de posició i les voltes han anat passant amb Verstappen per davant de Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Vettel, Pérez, Giovinazzi i Ocon.
L’aturada i les errades de Mercedes: Els estrategs dels equips estaven atents a veure qui era el primer en aturar-se, o a veure si sortia algun cotxe de seguretat. Sorprenentment, el primer en parar ha estat Hamilton que ho ha fet a la volta 30, per intentar realitzar un “undercut” a Gasly. L’aturada de Mercedes ha estat correcte, però a la volta següent ha parat Gasly i el francès al tornar a la pista ho ha fet per davant de Hamilton. Al mateix gir ha parat Bottas. Al canviar-li les rodes, els mecànics han estat incapaços de treure la femella que collava la roda davantera dreta del Mercedes del finlandès, i aquest ha hagut d’abandonar. Les males noticies no han acabat aquí per Mercedes i és que Vettel també ha avançat a Hamilton després de que el d’Aston Martin hagi realitzat un “overcut” a Gasly i a Hamilton. El darrer dels favorits en aturar-se ha estat Pérez que amb pista lliure pel davant ha pogut anar guanyant temps respecte Vettel, Gasly i Hamilton. Al aturar-se ha sortit en quarta posició per davant dels tres, rematant així la mala tarda a Can Mercedes.
La processó final: Les darreres voltes han transcorregut sense cap sorpresa i Max Verstappen ha creuat la meta còmodament en primera posició. Amb aquesta victòria l’holandès es col·loca líder del mundial amb quatre punts més que Hamilton.
Segon ha estat un brillant Carlos Sainz que ha aconseguit el primer podi de Ferrari aquesta temporada. Ha completat el podi un sòlid Lando Norris que és tercer del mundial. La quarta posició se l’ha endut Sergio Pérez beneficiat per la bona estratègia de Red Bull, mentre que cinquè ha estat Vettel. L’alemany ha aconseguit el millor resultat de la temporada per Aston Martin i ha demostrat que quan té confiança amb el cotxe encara és capaç de fer grans resultats. Sisè ha estat Pierre Gasly que continua superant amb comoditat a Tsunoda, i setè ha estat Hamilton que s’ha queixat durant tot el cap de setmana del cotxe i durant la cursa de la mala estratègia de l’equip. Han tancat la zona de punts Stroll que ha tontejat amb els murs vàries vegades, Ocon que ha tornat a superar a Alonso i Giovinazzi que ha sumat el primer punt d’Alfa Romeo enguany.
La pròxima cita serà el Gran Premi de l’Azerbaidjan d’aquí 15 dies.
Els semàfors
- Mercedes: Mala estratègia amb Hamilton i problema tècnic amb Bottas.
- Hamilton: No pot criticar l’equip que li ha donat tot a la mínima que no li surten bé les coses.
- Realització: Les poques accions interessants no s’han retransmès.
- Sergio Pérez: L’estratègia de l’equip l’ha salvat d’una altra fluixa actuació.
- Alonso: Ha de millorar el seu rendiment en qualificació.
- Mazepin: Primer cap de setmana sense errades.
- Verstappen: Ha fet una cursa perfecta.
- Aston Martin: Gran estratègia amb els dos cotxes.
- Sainz: Ràpidament adaptat a Ferrari i merescut primer podi.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:38:56.820 | 2 | 78 |
2 | 18 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +8.968 | 4 | 78 |
3 | 15 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +19.427 | 5 | 78 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +20.490 | 9 | 78 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +52.591 | 8 | 78 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +53.896 | 6 | 78 |
7 | 7 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +68.231 | 7 | 78 |
8 | 4 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 13 | 77 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 11 | 77 |
10 | 1 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 10 | 77 |
11 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 14 | 77 | |
12 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 12 | 77 | |
13 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 17 | 77 | |
14 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 15 | 77 | |
15 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 18 | 77 | |
16 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 16 | 77 | |
17 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +3 voltes | 19 | 75 | |
18 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +3 voltes | 20 | 75 | |
19 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | Femella roda | 3 | 29 | |
20 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | Caixa de canvis | 1 | 0 |