Una parella triomfadora (Mercedes AMG F1) |
Inici de somni per a Racing Point. Després de la sorprenent qualificació d’ahir, amb els Racing Point i els Red Bull a les dues primeres files, el somni ha continuat amb Lance Stroll mantenint el liderat per davant del seu company Sergio Pérez. Els Red Bull, sortint del cantó brut, han patinat moltíssim i tant els Mercedes com els Renault els han avançat. Hamilton ha atacat a Daniel Ricciardo per l’interior de la corba u i el moviment evasiu de l’australià ha fet que toqués al seu company Esteban Ocon, mentre Valtteri Bottas també feia virolla. A la mateixa volta Hamilton se sortia lleument, així que la cosa quedava amb els Racing Point primer i segon, Sebastian Vettel tercer des de l’onzè lloc, els dos Red Bull i Hamilton.
Les aturades han provocat que els Red Bull avancessin a Vettel, i després d’un curt VSC per retirar el cotxe avariat d’Antonio Giovinazzi, Max Verstappen ha atacat a Pérez pel segon lloc però ha fet una virolla. El domini de Racing Point continuava, amb Albon que havia avançat a Vettel i Hamilton pel tercer lloc.
El DRS canvia les coses. La pista s’anava assecant i lògicament, el liderat dels Racing Point minvava, però sense ser res perillós. Sortir de la traçada implicava arriscar en pista més molla, i l’eventual guanyador Hamilton s’ha passat 15 voltes darrere del Ferrari de Vettel sense poder-lo avançar.
Per una vegada els pilots podien defensar-se dels atacs d’altres pilots i recuperar la posició si es passaven, però tot s’ha acabat a la volta 30, quan direcció de carrera ha ordenat l’activació del DRS. De sobte les posicions que costava guanyar eren ben fàcils d’aconseguir amb DRS, i de fer per a mi no hagués calgut el DRS. Hamilton s’ha desfet de Vettel i Albon ràpidament i l’avantatge dels Racing Point s’ha desfet, ara si, com un glaçó a ple sol.
Box o no box, aquesta és la qüestió. Un cop acabada la cursa i veient que els dos primers no han posat pneumàtics intermedis nous, sembla ser que està clar que no calia tornar a aturar-se, però la realitat és més difusa. Fa l’efecte de que les rodes noves anaven especialment bé a Ferrari i en part a McLaren, i el fet de que Leclerc fos sempre el primer a iniciar el cicle d’aturades feia que la resta dubtés.
Pérez i pneumàtics gairebé llisos (Racing Point F1 Team) |
-FIA/organitzadors. Quin embolic amb l’asfalt…
-Racing Point. Han perdut un doble podi.
-Renault. Ocasió perduda a la primera corba.
-Sebastian Vettel. Ha tornat a ser el pilot que pot ser.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:42:19.313 | 6 | 58 |
2 | 18 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +31.633 | 3 | 58 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +31.960 | 11 | 58 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +33.858 | 12 | 58 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +34.363 | 15 | 58 |
6 | 8 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +44.873 | 2 | 58 |
7 | 6 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +46.484 | 4 | 58 |
8 | 5 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1’01.259 | 14 | 58 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1’12.353 | 1 | 58 |
10 | 1 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1’35.460 | 5 | 58 |
11 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 7 | 57 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 16 | 57 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 19 | 57 | |
14 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +1 volta | 9 | 57 | |
15 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 8 | 57 | |
16 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 20 | 57 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +3 voltes | 13 | 55 | |
18 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | Danys accident | 17 | 49 | |
19 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | Danys accident | 18 | 39 | |
20 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | Caixa de canvis | 10 | 11 |