La Pregunta: GP de la Toscana

Gran Premi de la Toscana: Es va equivocar Red Bull descendint Pierre Gasly a Alpha Tauri?



Jordi Domènech: Arran de la cursa de diumenge, on Pierre Gasly va guanyar la cursa amb un AlphaTauri mentre Alexander Albon va ser penúltim amb un Red Bull, és fàcil preguntar-se el que ens preguntem aquesta setmana.
Però per a mi la lectura va molt més enllà del canvi de pilots. Red Bull, com a propietària de dos equips amb 4 pilots, ha de preguntar-se perquè en dues temporades consecutives el pilot al costat de Max Verstappen no aconsegueix rendir al màxim mentre els companys de Toro Rosso/AlphaTauri puntuen i destaquen regularment.
És evident que córrer al costat de Verstappen comporta pressió, però això no explica que dos pilots que van destacar en categories inferiors estiguin constantment a mig segon o més del neerlandès, ni tampoc que quan corrin a l’equip B no tinguin aquests problemes.
Dona la sensació des de fora que des que Daniel Ricciardo va marxar, l’equip s’ha centrat massa en Verstappen (més fins i tot que quan Vettel hi era) i han fet un cotxe que només ell pot dur al màxim…
Per tant no crec que Red Bull s’equivoqués baixant a Gasly l’any passat, però és cert que Albon no està podent brillar tampoc. Potser caldria que li donessin un AlphaTauri AT01 pintat de Red Bull a Albon!
Núria Casas-Salat: Ja sabem com treballa Red Bull, equip principal s’entén. Tenen una vacant o un dels 2 pilots no rendeix el suficient, doncs al Sr. Marko no li tremola el pols per botar-lo i posar-ne un altre. No vull entrar en el tema de quin dels 2 pilots és millor, si Albon o Gasly. El que si que he vist és que tenir de company d’equip  un mega crack com Max Verstappen no és senzill.  És un pilot competitiu i molt bo, i pocs li poden seguir el ritme, i més sent el preferit  de l’escuderia. De fet Ricciardo va marxar perquè ja n’estava fart.
Amb què es troba ara Albon, i anteriorment Gasly. La pressió del primer equip és molt forta, i si a sobre tens de company a Verstappen, doncs la cosa s’incrementa. Sembla que no facis res i sempre quedes per darrera d’ell, que sempre va lluitant per les posicions de podi, i tu només pots lluitar pels punts i no portes els punts que consideren necessaris a l’escuderia, et poses nerviós i la pressió et pot i comets  errors i alguns son perjudicials, i comencen els rumors de què no acabaràs la temporada al primer equip. Llavors es quan entres en un cercle viciós del que és difícil sortir-ne.
Jo crec que li han fet un favor a Gasly tornant-lo a Toro Rosso (ara Alfa Tauri). Ara no es veu pressionat i pot treure el millor d’ell mateix, i aquí tenim la seva primera victòria, amb una escuderia que per arribar tan amunt és molt difícil. Sincerament crec que si que es va equivocar Red Bull, Gasly és bon pilot i ho està demostrant ara. Potser a aquesta escuderia els cal una mica de paciència a l’hora de decidir qui és el company de Max, no posar tanta pressió damunt el pilot i ajudar-lo a créixer com a tal.

Joan Enric Fugueras:  El que li passa a Red Bull en general, i a Helmut Marko en particular, es que tenen molt poca paciència.

La Red Bull Drivers Academy es una selva ferotge, brutal, comandada per dos caps que et tenen sempre a la picota a punt de tallar-te el cap si veuen que ets una mica fluix.
Que a la academy passin coses, mira, encara es pot entendre doncs gairebé tothom te les mateixes eines i son les mans les que demostren si el pilot es bo o no. Però a la F1, òn el cotxe es una peça vital que pot ser la que demostri mancances en el rendiment que no es puguin adjudicar a  les mans del pilot, es injust que et defenestrin a la mínima.
Baixar a Gasly a Toro Rosso va ser una decisió d’aquelles que pren el dr Marko perque te mal dia, no perque el pilot sigui dolent; i això va per qualsevol pilot que es trobi en aquesta situació.
Equivocar-se?…no ho se, per que total, la victoria de Gasly també ha anat a les vitrines de Red Bull…que la sala de vitrines sigui a Faenza o a Milton Keynes es bastant irrellevant. Més que un error, es una demostració de precipitació.

Just Serrainat: Veient els resultats d’aquest any de Pierre Gasly a l’equip, sembla que la decisió de Helmut Marko de no donar un marge més ampli de confiança al pilot, potser no va ser del tot encertada, tot i que a les seves últimes declaracions es manté ferm en la seva decisió.

Si comparem els resultats d’Alexander Albon amb els de Pierre, sí que podem dir que són una mica millors (amb cinc punts de diferència), però també ens podem preguntar si amb un cotxe millor, el pilot francès no podria haver millorat els resultats del tailandès.
Tots sabem que la filosofia de Helmut Marko amb el rendiment dels pilots, és molt estricte i ell mateix ha assegurat que ara mateix no es plantegen cap canvi dins de Red Bull fins a final de temporada i que Pierre Gasly ha de continuar la seva formació i progressió a l’equip italià i més endavant, ja es plantejaran el futur del pilot.
Com he comentat, crec que li haurien d’haver donat un marge més llarg de confiança, però el que ha de fer el pilot (tampoc li queda cap més opció), és seguir en la línia actual i anar millorant com a pilot i esperar a final de temporada per veure si pot recuperar el seient a Red Bull o inclús rebre alguna oferta d’un altre equip, tot i que Helmut el considera un pilot Red Bull.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquesta cursa cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous (C3)
x3 Pneumàtics mitjans (C2)
x2 Pneumàtics durs (C1)
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Horaris del GP de la Toscana:
Divendres
Lliures 1: 11:00 (Movistar)
Qualificació F3: 14:05 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17:00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 10:25(Movistar)

Lliures 3: 12:00 (Movistar)
Qualificació: 15:00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16:45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 10:30 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11:55 (Movistar)
Cursa: 15:10 (Movistar)


Breus d’última hora:

– El Gran Premi de la Toscana serà la primera cursa amb públic d’aquesta temporada. 2880 privilegiats podran assistir-hi.
– Renault ha anunciat que el seu equip de Fórmula 1 passarà a anomenar-se Alpine. L’equip d’Enstone canviarà el groc i negre pels colors blau, blanc i vermell de la bandera tricolor.
– Ross Brawn vol tornar a proposar a la FIA realitzar curses amb graella invertida per poder tenir més sovint apassionants Grans Premis com el de Monza.
-Racing Point ha comunicat que Sergio Pérez deixerà l’equip a final de temporada. Sebastian Vettel és el principal candidat a substituir-lo.

No us oblideu de fer la Superporra!! 

Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!


feu clic a la imatge per anar-hi