La segona raó seria la poca lluita al capdavant, on Lewis Hamilton ha fet una nova demostració de força que l’acosta al setè campionat. De fet el títol de la crònica, als que som culers, ens fa una mica de mal recordant el que va passar divendres, però es que en Lewis ha sigut molt superior avui, i caldrà que els rivals, com el Barça, s’ho repensin molt si volen tornar a vèncer.
Hamilton celebra la seva 88a victòria (Mercedes AMG F1) |
A davant, poca cosa. La cursa s’ha vist marcada inicialment per la sortida i primera corba de Valtteri Bottas. El finlandès, que sortia segon al costat del seu company, ha vist com Max Verstappen el superava a la recta i Lance Stroll a la frenada, el canadenc fent una gran sortida des del cinquè lloc. Amb el DRS Bottas ha recuperat el tercer lloc, però en cap més moment de la cursa ha semblat amb possibilitats de plantar cara ni a Hamilton ni a Verstappen.
La resta, tots doblats. La poca diversió de la cursa ha vingut a partir del quart lloc. La resta d’equips estan molt parells; de fet, entre Hamilton (primer) i Stroll (quart) hi ha hagut una diferència aproximada d’un minut i 40 segons, mentre que entre Stroll i Russell (dissetè) n’hi ha hagut només 58 segons…
Històries italianes. L’únic altre pilot als punts que ha aconseguit fer funcionar l’estratègia d’una sola aturada ha estat Sebastian Vettel, que ha aconseguit 6 punts per a Ferrari en un dia on Charles Leclerc ha fet una virolla per problemes elèctrics que l’han obligat a abandonar.
El fet és que l’estratègia de Vettel no semblava òptima, doncs tot i que sortia amb pneumàtics mitjos, l’han aturat a la mateixa volta que Pérez i Leclerc, que sortien amb tous. Així doncs, Pérez i Vettel han fet 36 voltes cadascun per acabar la cursa amb un sol joc de pneumàtics, però Pérez amb mitjos i Vettel amb tous! L’alemany havia arribat a anar cinquè, però Stroll i Carlos Sainz l’han avançat amb rodes més noves, així que fa la sensació que si haguessin allargat una mica més la tirada, Ferrari hauria sumat més punts…
Dia profitós a can Stroll (Racing Point F1 Team) |
Ara tindrem una setmana de descans i posteriorment un nou triplet a Spa, Monza i Mugello. Les característiques dels circuits que venen semblen favorables als Mercedes, i Max Verstappen haurà de seguir esperant un 0 de Hamilton si vol tenir alguna possibilitat.
-Ferrari. Ni fiabilitat, ni velocitat, ni estratègia.
-Racing Point. Bon botí de punts
-Carlos Sainz. Gran cursa batent a Albon.
-Lewis Hamilton. La pallissa, comparable al 2-8…
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:31:45.279 | 1 | 66 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +24.177 | 3 | 66 |
3 | 16 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +44.752 | 2 | 66 |
4 | 12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1 volta | 5 | 65 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1 volta | 4 | 65 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 7 | 65 |
7 | 6 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 11 | 65 |
8 | 4 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +1 volta | 6 | 65 |
9 | 2 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 10 | 65 |
10 | 1 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 8 | 65 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 13 | 65 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 12 | 65 | |
13 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 15 | 65 | |
14 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 14 | 65 | |
15 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 16 | 65 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 20 | 65 | |
17 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 18 | 65 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +2 voltes | 19 | 64 | |
19 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +2 voltes | 17 | 64 | |
20 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | Prob. elèctric | 9 | 38 |