La Fórmula 1
celebrava aquest cap de setmana el seu 70è aniversari al mateix lloc on hi va
haver la primera cursa; Silverstone.
Com la setmana passada, la cursa s’ha disputat amb altes temperatures. La gran diferència però entre la
cursa d’avui i la de fa 7 dies han estat els pneumàtics més tous que Pirelli ha
subministrat per aquesta cursa. Això ha fet que nou dels deu primers pilots de
la graella sortissin amb pneumàtics mitjos, exceptuant Verstappen que ha sortit
amb els més durs.
La sortida: Bona arrancada dels dos Mercedes que han mantingut les dues primeres posicions a l’arribar al primer revolt, amb Bottas mantenint el primer lloc per davant de Hamilton. Just pel darrere, Verstappen es col·locava tercer avançant a un gran Hulkenberg que per segona cursa consecutiva substituïa a Pérez.
Desgast dels pneumàtics: Ja a la volta 6, s’han produït les primeres aturades dels pilots amb cotxes més ràpids que es veien atrapats amb trànsit i dificultats per avançar. El primer ha estat Albon que s’ha passat tota la cursa a l’atac a causa d’aquesta prematura aturada, i ens ha regalat un repertori de maniobres d’avançament espectaculars a Copse, Stowe i Brooklands.
Entra en joc l’estratègia: Verstappen mantenia la distància al capdavant amb una òptima gestió dels pneumàtics. Sorprenentment poc després d’entrar al box, tant els pneumàtics durs de Bottas com els de Hamilton han començat a sortir-los ampolles i no podien rodar a un ritme suficientment ràpid com per apropar-se a Verstappen.
Verstappen s’atura al box (Red Bull). |
Hamilton avança a Bottas per posar-se segon (Mercedes). |
Verstappen cel·lebra la primera victòria de la temporada (Red Bull). |
-Magnussen. És agressiu fins i tot tornant a la pista.
-Bottas. Gran “pole” ahir, però té dificultats en curses de gestió de pneumàtics.
-Ricciardo. Estava fent una bona cursa però s’ha envirollat quan lluitava pels punts.
-Verstappen. Victòria i magistral gestió dels pneumàtics.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | 1:19:41.993 | 4 | 52 |
2 | 19 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | +11.326 | 2 | 52 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +19.231 | 1 | 52 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +29.289 | 8 | 52 |
5 | 10 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +39.146 | 9 | 52 |
6 | 8 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +42.538 | 6 | 52 |
7 | 6 | Nico Hulkenberg | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +55.951 | 3 | 52 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +64.773 | 14 | 52 |
9 | 2 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +65.669 | 10 | 52 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +69.669 | 16 | 52 |
11 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +70.642 | 7 | 52 | |
12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +73.370 | 11 | 52 | |
13 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +74.070 | 12 | 52 | |
14 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 5 | 51 | |
15 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 20 | 51 | |
16 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 13 | 51 | |
17 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 19 | 51 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 15 | 51 | |
19 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 18 | 51 | |
20 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | Avaria | 17 | 43 |