Topada de Verstappen i encert de Haas. La cita d’aquest diumenge prometia molt espectacle, ja que ha començat amb una pista mullada per la pluja que ha caigut moments abans de l’inici de la cursa. Precisament abans del començament hem tingut la primera sorpresa quan Max Verstappen ha topat amb les proteccions del revolt 12 al dirigir-se a la graella. L’holandès ha danyat el frontal i la suspensió davantera esquerra. Afortunadament per ell, els mecànics de Red Bull han realitzat un gran treball podent reparar el monoplaça abans de la volta d’escalfament.
Al començar la “warm-up lap” tots els pilots portaven pneumàtics intermitjos a excepció de Magnussen que anava amb els de pluja. Al veure que no hi havia massa aigua a la pista, els dos Haas han decidit entrar al box a canviar a pneumàtics de sec i sortir des del box.
Sortida i primeres voltes. Hamilton ha realitzat una bona sortida i ha pogut mantenir la primera posició per davant d’un gran Stroll. Just pel darrera i al mig de l’esprai ha aparegut Vertappen que ha escalat de la setena a la tercera posició seguit dels Ferrari. Qui l’ha espifiat a la sortida ha estat Bottas que ha caigut fins la sisena posició i a punt ha estat de ser penalitzat al haver mogut el cotxe abans de que els cinc semàfors s’apaguessin.
A la segona volta, Verstappen ha aprofitat la seva superioritat en aigua per avançar a Stroll i posar-se segon, això si ja lluny de Hamilton i sense possibilitat d’amenaçar-lo.
Moment de la sortida (Racing Point). |
La pista es seca ràpidament. Ja a la tercera volta Leclerc i Bottas han entrat a muntar pneumàtics de sec al veure que la pista es secava molt ràpidament. El monegasc li han col·locat els pneumàtics tous mentre que a Bottas els mitjos. Una volta després han entrat la resta de pilots a posar pneumàtics de sec i això ha catapultat als Haas a la tercera i quarta posició. A causa del transit que hi havia al carril de box, Vettel i Sainz han perdut molt de temps a les seves aturades, ja que no es podien reincorporar de manera segura al carril. A més a més, Sainz i Latifi s’han tocat al “pit lane” per culpa de que els mecànics de Williams han donat semàfor verd al canadenc just quan passava el madrileny. Això ha fet que Latifi punxés el pneumàtic posterior esquerra.
Bona cursa de Stroll que fins i tot ha rodat per davant de Verstappen uns instants (Racing Point). |
Al davant Hamilton s’escapava fàcilment de Verstappen i els Haas començaven a perdre pistonada.
Més aturades. A meitat de cursa la majoria de pilots han entrat a fer la segona aturada per desempallegar-se del pneumàtic mitjà i posar el dur. Així ho han fet pilots com Verstappen o Vettel. Contràriament, els Mercedes han optat per tornar a posar el mitjà de la mateixa manera que Lance Stroll. Aquesta decisió ha permès a Bottas apropar-se a Vertappen fins a posar-se a la seva estela a la volta 48. El finlandès però, al veure’s incapaç de superar-lo ha entrat novament al box per intentar atrapar al de Red Bull a final de cursa.
Hamilton celebra la seva victòria número 86 (Mercedes). |
-Latifi. Masses errades en aquestes tres primeres curses.
-Verstappen. Els seus mecànics l’han salvat d’un rídicul important.
-Bottas. L’error de la sortida li ha costat la segona posició.
-Hamilton. Ha guanyat conduint pràcticament amb una mà.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:36:12.473 | 1 | 70 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +8.702 | 7 | 70 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +9.452 | 2 | 70 |
4 | 12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +57.579 | 3 | 70 |
5 | 10 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +78.316 | 13 | 70 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 5 | 69 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1 volta | 4 | 69 |
8 | 4 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 11 | 69 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 16 | 69 |
10 | 1 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 9 | 69 |
11 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 6 | 69 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 17 | 69 | |
13 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 8 | 69 | |
14 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 14 | 69 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 18 | 69 | |
16 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 20 | 69 | |
17 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 19 | 69 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 12 | 69 | |
19 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +5 voltes | 15 | 65 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | Unitat de potència | 10 | 15 |