La Pregunta: Gran Premi de Singapur

GP de Singapur: Què us sembla un campionat amb 22 Grans Premis?
Just Serrainat: ​En un campionat molt més igualat i emocionant, aquesta notícia ens encantaria a tots, ja que ens permetria gaudir encara més del nostre esport predilecte, però si l’organització no millora realment l’espectacle, es poden convertir en dues curses avorrides més.
Dels nous circuits, conec el de Zandwoort a Holanda pel simulador d’Iracing i suposo que tindrà algunes modificacions, ja que amb lo estret que és, els avançaments serien quasi impossibles.
El de Hanoi a Vietnam és urbà i amb el que he pogut apreciar en videos d’Internet, estem davant d’un genuí circuit “made in Tilke”, cosa que no ens assegura una gran emoció, ni gaires avançaments tampoc.
Personalment, una pèrdua important és la dels circuits d’alemanya, però per desgràcia els
diners manen i masses vegades passen per sobre de l’espectacle.
En definitiva més circuits, si aconsegueixen millorar l’espectacle és sempre  una notícia fantàstica,
però s’han de centrar més a igualar els equips (cosa que ja hem comentat diverses vegades aquí
i que sabem que és difícil amb la força d’algunes escuderies) per  aconseguir que cada cursa
sigui realment emocionant i amb un resultat incert i no com ara, que només les errades o problemes
dels grans equips ens poden donar alguna sorpresa.

Núria Casas-Salat: ​Com a fanàtica de la Fórmula 1 em sembla fantàstic que allarguin el calendari, tindrem més curses per gaudir d’aquest esport. Veure com agafen més de 300 kms per hora en alguns trams del circuit, com retallen les corbes per fer-les més rectes i perdre el menor temps possible en una xicana, les lluites entre els monoplaces a la pista per guanyar una posició, els avançaments en llocs impossibles,  els pit stops de segons on et canvien les 4 rodes  i sinó estàs atent ni ho veus de la rapidesa en la que ho fan, i si estàs en un circuit i la pots veure en directe, gaudeixes del so dels motors, tot i que per a mi els més espectaculars en so eren els V10 i els V12, aquests els trobo descafeïnats, animar el teu pilot o escuderia preferida, l’espectacularitat dels cotxes, … i un llarg etcètera de coses que m’agraden d’aquest esport.
Però com a fanàtica de la Fórmula 1 em fa mal veure com els que manen l’estan matant fent coses que no tenen cap sentit com permetre que les curses siguin monòtones, sempre amb el mateix guanyador i de pallissa (6 anys de domini incontestable de Mercedes, i els que els hi queden), els pneumàtics que van millor a l’escuderia dominant, les sancions que posen els comissaris depenent del cognom que tens (més o menys estrictes o directament no te la posen si et dius Hamilton), el reglament en alguns punts absurdament estricte fins al punt d’evitar les lluites a pista que era el que donava emoció. La desigualtat entre els cotxes, uns que son molt bons i uns altres que no tenen ni la més mínima possibilitat de puntuar a no ser que s’alineïn els astres.
De res serveix allargar el calendari si no hi ha emoció pel  campionat. Pots esperar 2 o 3 anys de domini d’una escuderia, però tants anys …. La Fórmula 1 li cal un canvi radical per no avorrir el campionat i perdre espectadors.

Joan Enric Fugueras: En principi podríem dir que quantes més curses millor. No oblidem que som aficionats a aquest esport i que, en teoría, gaudim d’un intens plaer veient curses.
Però per un altre banda, com va dir Baltasar Gracián al segle XVII  “Lo bueno, si breve, dos veces bueno” i aquí vull arribar.
No se si us passa a alguns de vosaltres, però un servidor fa ja uns quants anys que ha copsat la realitat de que, si be abans acabava una temporada de F1 i se’m feia llarguissim el periode entre temporades i no veia el moment que arribés la nova sessió, avui dia no me’n dono compte que finalitza una temporada, passa l´hivern…i guaita !…ja tornem a ser als lliures del divendres a Merlbourne. Potser es l’edat, ja diuen que quan et vas fent gran, el maleït pas del temps te una irrefrenable tendència a accelerar-se, però en realitat tots sabem que es una apreciació molt subjectiva.
Em vinc a referir que, sota el meu punt de vista, no em convenç anar fent més i més curses i, sobretot, a indrets que no tenen cap mena de tradició automobilística…es més, jo reduiría la durada de les curses a la meitat, les convertiría en un sprint a l’estil de les curses de MotoGP; fugint d’estratégies, i les faría més pures i afegiría cosetes com recuperar el warm-up dels diumenges, amb els cotxes en condició de cursa.
La meva resposta, així en general, és que no; no em convenç augmentar el nombre de curses per temporada, crec que hi han coses molt més importants a fer per a millorar la Formula 1.

Jordi Domènech: Excessiu. Sé que pot sonar contradictori, però massa curses de Fórmula 1 poden devaluar el valor de cadascuna en particular i del campionat en general, a part de l’estrès que provoca als mecànics que cada any passen més dies fora de casa.
Posaré dos exemples, la NASCAR i el futbol. Al campionat americà la cosa ha anat creixent fins a les 36 curses actuals i a vegades es disputen dues curses en un mateix circuit. A principis de segle es van trobar amb un problema, que era que si un pilot era molt regular podia liderar des del maig i guanyar el títol al novembre i així van introduir els play-off. I en segon terme el públic no sempre està disposat a omplir els circuits o veure les curses 36 vegades l’any. Havent-n’hi tantes, és més fàcil que algú a casa seva pensi, oh, avui no puc mirar la cursa, però bé, n’hi ha moltes a l’any.
Una cosa similar passa al futbol. Al Camp Nou hi ha cada temporada 19 partits de Lliga, uns 4 o 5 de Copa i potser fins a 6 de Champions. Però quan s’omple realment? Quan ve el Madrid, en unes semifinals de Champions o en un partit de Lliga decisiu. I tornem al mateix exemple, si un dia un aficionat es perd un Barça-Getafe, tant li fa perquè probablement no sigui un partit decisiu.
El que vull dir es que l’afició a alguna cosa no creix sempre sense límit. Pots posar més grans premis si vols, però no necessàriament augmentaran les audiències o l’assistència per cursa, i arriba un punt en que l’esport ja no interessa a més gent i/o tant sols els interessa quan guanya algú en concret. Al posar més grans premis, disminueix també la importància de cada cursa i les possibilitats de que tothom se les miri totes.
A mi personalment unes 16-18 curses a l’any em semblaven adequades i consistents amb la història i les estadístiques. Avui en dia sempre sentim a parlar de rècords però en realitat només són números més grossos. Ara es disputen temporades que doblen les dels anys 50 i 60…potser hauríem de comptar els grans premis de F1 no puntuables d’aquelles èpoques!

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C2) Mitjà (C3) Tou (C4)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 2 3 8
77 Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 3 9
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 2 1 10
23 Alexander Albon
Red Bull-Honda 2 1 10
3 Daniel Ricciardo
Renault 1 2 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 2 1 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 3 9
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 2 9
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 2 9
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 2 9
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 1 10
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 1 10
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 2 2 9
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 2 2 9
10 Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 2 9
63 George Russell
Williams-Mercedes 2 4 7
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 1 5 7
Horaris del GP de Singapur
Divendres
Lliures 1: 10.30 (Movistar)
Lliures 2: 14:30 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 14.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-Rich Energy ha anunciat que deixa de patrocinar Haas amb efecte immediat. Els americans però mantindran els colors negre i daurats el que resta d’any.

-El Marina Bay Circuit tindrà aquest cap de setmana una tercera zona de DRS situada entre els revolts 13 i 14.

-Williams ha anunciat que Mercedes continuarà subministrant-los motors fins el 2025.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi