La sortida Copyright Red Bull Racing |
Mentrestant un Bottas que ha caigut a l’últim lloc comença la seva remuntada particular per arribar als punts i minimitzar els danys. Però està al mig del trànsit i tot i tenir un cotxe més potent que la resta de rivals que es troba, li costa fer avançar-los. Aconsegueix arribar darrera de Ricciardo que va 13è i porta el mateix pneumàtic que ell, i és un pilot que es defensa molt bé, aquí es queda estancat durant bona part de la cursa fins a la volta 34, que finalment aconsegueix superar a Daniel, i Valtteri continua amb la seva remuntada.
A la volta 18 els capdavanters comencen a doblar els primers pilots, i alguns ja comencen a fer la seva parada per posar els pneumàtics durs.
Comença la pressió. La cursa sembla que s’anima quan mica en mica Hamilton va retallant temps a Verstappen que no para de queixar-se per ràdio que no té grip. I a la volta 23 surten tots els mecànics de Mercedes a fer teatre, per veure si Red Bull pica i fa entrar a Max. Per no els surt bé la jugada i tornen a entrar dins. I finalment a la volta 25 Max, que ja no pot més, entra a canviar pneumàtics i surt per davant dels 2 Ferraris. Des del box li diuen a Lewis “és l’hora de Hammertime”.
Tot i els esforços del britànic, no pot retallar la suficient distància per entrar a canviar i sortir davant de l’holandès i decideixen no parar-lo i deixar-lo a pista per fer una estratègia diferent i no entra fins la volta 32, quedant en segona posició per darrera de Max. El canvi de rodes de Hamilton el fa volar i en poques voltes atrapa a Verstappen i tenen una lluita per la primera posició que acaba perdent el britànic i es queda darrera refrigerant els frens que van traient pols negra cada cop que els toca.
Els Ferrari en terra de ningú Copyright Ferrari |
Els plans B, C, D… En aquest moment arriben les ràdios de quin pla fa servir cada pilot de la part alta. A Ferrari els diuen que faran el pla B, però l’únic pilot que para és Leclerc a la volta 28, mentre que deixen a Vettel en pista. I 10 voltes més tard li diuen que aguanti unes voltes i passaran al pla C. I a la volta 39 entra Sebastian i posa els tous, tot i que la parada és un autèntic desastre i perd temps surt a 21 segons del seu company d’equip.
A Mercedes veient que Lewis no pot avançar en pista, decideixen canviar d’estratègia i el fan parar un segon cop a la volta 48 i li posen els pneumàtics mitjos.
Les últimes 10 voltes Quant tot semblava de Mercedes l’havia errat en l’estratègia de Hamilton, aquest comença a marcar volta ràpida rere volta ràpida i rècord de volta del circuit i quant queden 5 voltes pel final, ja ha atrapat a un Verstappen que sense pneumàtics intenta defensar-se com pot de les estocades del britànic, que finalment li pren la posició. I Max ha d’entrar a canviar perquè no pot acabar la cursa tal com té les rodes.
Més enrere Vettel es posa darrera de Leclerc i a 3 voltes del final li pren el tercer calaix del podi, ja que l’alemany és bastant més ràpid que el monegasc.
I lluitant per la cinquena posició, hi ha Sainz aguantant les estocades de Gasly, que no pot amb el pilot madrileny i entra sisè amb un Kimi que li trepitja els talons.
L’alegria de Hamilton. Copyright AMG Petronas Motorsport |
-Pierre Gasly. O s’espavila o potser perd el seient.
-Ferrari. Salven els mobles amb un 3r i 4t lloc, però a 61 segons del primer.
-Lewis Hamilton. Guanya gràcies a una bona estratègia.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 35’03.796 | 3 | 70 |
2 | 19 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +17.796 | 1 | 70 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +61.433 | 5 | 70 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +65.250 | 4 | 70 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | McLaren Renault | MCL34 | +1 volta | 8 | 69 |
6 | 8 | Pierrre Gasly | 10 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +1 volta | 6 | 69 |
7 | 6 | Kimi Râikkônen | 7 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +1 volta | 10 | 69 |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +1 volta | 2 | 69 |
9 | 2 | Lando Norris | 4 | McLaren Renault | MCL34 | +1 volta | 7 | 69 |
10 | 1 | Alexander Albon | 23 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +1 volta | 12 | 69 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +1 volta | 16 | 69 | |
12 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 11 | 69 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF19 | +1 volta | 14 | 69 | |
14 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 20 | 69 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +2 voltes | 13 | 68 | |
16 | Geroge Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 15 | 68 | |
17 | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +2 voltes | 18 | 68 | |
18 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +2 voltes | 17 | 68 | |
19 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +3 voltes | 19 | 67 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF19 | Motor | 9 | 49 |