Som ara a la volta dotze, i entre els Red Bull i els Ferrari s’esdevé una lluita aferrissada que fa que es barallin entre ells fins que Gasly entra a canviar rodes, buscant aconseguir un overcut sobre Lecerc.
(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team media )
Arribada ara la volta 17, es Bottas qui s’atura (i es que amb tot plegat ens hem oblidat dels Mercedes que, a la seva, son davant de tot controlant la cursa). Bottas s’atura, i Hamlton aprofita per augmentar el ritme, buscant un undercut que el posi primer…i aquest overcut arribarà en forma de Safety Car degut a una sortida de pista de Giovinazzi.
Quan el Safety marxa, a la volta 24, hi han uns segons de batalla terrestre que semblava la batalla aérea en aquests cels, d’ara fa vuitanta anys. Els Spitfires i Messerchmits son substituits per Mclarens, Red Bulls, Renaults i fins i tot algun Racing Point, que frisen per pendre-li la posició al pilot de davant; amb la salvetat de que avui, aqui, ningú no pren mal.
(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)
Lluites i més lluites. Hom es frega els ulls davant el televisor, veient com Verstappen avança Gasly però veient també com Leclerc, al qui el Safety li ha aixafat la cursa (bé, i també Ferrari, al fer-lo entrar massa tard) es llença damunt Gasly…però aquesta vegada no es tant fàcil, i a Charles li costa molt avançar al seu rival, i la cursa se li esmuny entre els dits, al allunyar-se Verstappen i quedar-se ell massa temps darrera el pilot de Rouen.
Tot plegat, tenim a Hamilton liderant, amb Bottas a dos segons, i sembla que no ha de patir gaire, per no dir gens. Darrera seu, tenim un altre baralla a quatre amb Ferrari-Red Bull / Ferrari-Red Bull amb els pilots Vettel, Verstappen, Gasly, Leclerc empaitant-se.
I arriba el moment clau, on dos si que es diràn de tot, i es quan, en plena lluita d’avançaments Verstappen – Vettel, el pilot alemany, que ha quedat darrera l’holandés, erra en una frenada i, quan li vol tornar l’avançament a Max, el pica per darrera de forma ben forta.
Els cotxes no queden gaire malmesos, i tornen a cursa desseguida, però la topada li costa a Vettel una aturada a boxes per canviar el frontal i, de passada, una penalització de 10 segons, que servidor considera excessiva; crec que amb cinc m’hi havía prou, es més, crec que son coses que passen a les curses, però ja sabem que a la F1 actúal, ser agossarat es penalitza.
Amb l’aturada, Vettel cau a la 17ena posició i encara s’acomiada més d’aquest mundial 2019.
Davant de tot, els Mercedes son a 11 segons i mig del tercer classificat, i a la zona de mitja cursa, Carlos Sainz fa una gran feina, aguantant les escomeses de Ricciardo amb el seu Renault, i aconseguirà aguantar fins a la fi.
Així doncs, Hamilton s’emporta una nova victòria, la que fa vuitanta, i supera a un dels més grans, si no el que més, a Jim Clark, en el nombre de victòries al GP Britànic.
Lewis marxa disparat cap a un nou campionat mundial.
-Vettel Errada que el fa caure a baix de tot.
–Kimi Raikkonen: Bona cursa amb l’Alfa Romeo
-Hamilton Una victória que el fa més líder, i que el fa entrar als llibres d’història.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power | 1h 21.08.452 | 2 | 52 |
2 | 10 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power | +24.928 | 4 | 52 |
3 | 15 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF 90 | +30.117 | 1 | 52 |
4 | 12 | Pierre Gasly | 10 | Red Bull Honda | RB15 | +34.692 | 12 | 52 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB15 | +39.458 | 2 | 52 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL34 | +53.639 | 6 | 52 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS19 | +54.401 | 9 | 52 |
8 | 4 | Kimi Raikonen | 7 | Alfa Romeo Racing | C38 | +65.540 | 11 | 52 |
9 | 2 | Daniel Kyviat | 26 | Toro Rosso | STR13 | +66.720 | 5 | 52 |
10 | 1 | Nico Hulkeberg | 27 | Renault | RS19 | +72.733 | 10 | 52 |
11 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL34 | +74.281 | 8 | 52 | |
12 |
Alexander Albon
|
23 | Toro Rosso | STR 13 | +75.617 | 13 | 52 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Racing Point | RP19 | +81.086 | 17 | 52 | |
14 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW42 | +1 volta | 18 | 51 | |
15 | Robert Kubica | 3 | Williams Mercedes | FW42 | +1 volta | 14 | 51 | |
16 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +1 volta | 19 | 51 | |
17 | Sergio Perez | 11 | Racing Point | RP19 | +1 volta | 20 | 51 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Hass Ferrari | VF19 | Accident | 15 | ||
AB | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | Sortida de pista | 7 | ||
AB |
Roman Grosjeain
|
8 | Haas Ferrari | VF19 | Pedals | 17 |