Crónica GP de la Gran Bretanya: La Batalla d’Anglaterra

Inici de cursa net.  Un inici de cursa òn no hi han tocs i comença de forma neta, al contrari del que ens podíem pensar, dona pas a un Hamilton que presiona al seu company d’equip, Valteri Bottas i a un toc entre els dos companys de Haas, Grosjean  i Magnussen, que obligarà al pilot francés a aturar-se al seu box per ja no tornar a sortir a cursa. Tot seguit, Hamilton inicia les hostilitats, i es decideix a avançar Bottas, qui no es ressigna, i de forma inmediata li torna l’avançament al pilot britànic i aconsegueix marxar un segón per davant de Lewis. Darrera d’ells la cursa es comença a estirar una mica, amb Hamilton marcant la volta ràpida i amb Gasly presionant Vettel. Quan som a la volta vuit Magnussen entra a box i es retira, doncs nota un problema en els seus pedals, fruit segurament del cop rebut unes voltes abans.
Som ara a la volta dotze, i entre els Red Bull i els Ferrari s’esdevé una lluita aferrissada que fa que es barallin entre ells fins que Gasly entra a canviar rodes, buscant aconseguir un overcut sobre Lecerc.





(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team media ) 

  
La batalla d’Anglaterra. Arriben uns moment d’éxtasi a la cursa, quan ens trobem amb lluites en molts fronts que ens fan demanar una multipantalla per seguir-ho tot. Leclerc i Verstappen entren al box; el pilot monegasc porta una bona fase de la cursa lluitant amb Max, apretant-lo una i altre vegada, que provoca avançaments entre ells i lluites en paral.lel, que ens fan gaudir com fa molt que no feiem d’una cursa de F1 que, en alguns moments, sembla una prova de la F2. Arribem al moment en que Leclerc i Verstappen entren a canviar pneumàtics i, no contents amb la seva lluita a la pista, també la traspassen el pit-lane quan, ja muntades les rodes, surten en paral.lel, amb el dit al limitador, esperant que arribi el moment de deixar de pitjar-lo; quan arriba el moment, es Verstappen qui guanya la partida, i es posa davant de Charles…però el monegasc no es rendeix i quan tornen a pista aprofita la primera oportunitat per tornar-li l’avançament…espectacular.
Arribada ara la volta 17, es Bottas qui s’atura (i es que amb tot plegat ens hem oblidat dels Mercedes que, a la seva, son davant de tot controlant la cursa). Bottas s’atura, i Hamlton aprofita per augmentar el ritme, buscant un undercut que el posi primer…i aquest overcut arribarà en forma de Safety Car degut a una sortida de pista de Giovinazzi.
Quan el Safety marxa, a la volta 24, hi han uns segons de batalla terrestre que semblava la batalla aérea en aquests cels, d’ara fa vuitanta anys. Els Spitfires i Messerchmits son substituits per Mclarens, Red Bulls, Renaults i fins i tot algun Racing Point, que frisen per pendre-li la posició al pilot de davant; amb la salvetat de que avui, aqui, ningú no pren mal.

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)

Lluites i més lluites. Hom es frega els ulls davant el televisor, veient com Verstappen avança Gasly però veient també com Leclerc, al qui el Safety li ha aixafat la cursa (bé, i també Ferrari, al fer-lo entrar massa tard) es llença damunt Gasly…però aquesta vegada no es tant fàcil, i a Charles li costa molt avançar al seu rival, i la cursa se li esmuny entre els dits, al allunyar-se Verstappen i quedar-se ell massa temps darrera el pilot de Rouen.
Tot plegat, tenim a Hamilton liderant, amb Bottas a dos segons, i sembla que no ha de patir gaire, per no dir gens. Darrera seu, tenim un altre baralla a quatre amb Ferrari-Red Bull / Ferrari-Red Bull amb els pilots Vettel, Verstappen, Gasly, Leclerc empaitant-se.
I arriba el moment clau, on dos si que es diràn de tot, i es quan, en plena lluita d’avançaments Verstappen – Vettel, el pilot alemany, que ha quedat darrera l’holandés, erra en una frenada i, quan li vol tornar l’avançament a Max, el pica per darrera de forma ben forta.
Els cotxes no queden gaire malmesos, i tornen a cursa desseguida, però la topada li costa a Vettel una aturada a boxes per canviar el frontal i, de passada, una penalització de 10 segons, que servidor considera excessiva; crec que amb cinc m’hi havía prou, es més, crec que son coses que passen a les curses, però ja sabem que a la F1 actúal, ser agossarat es penalitza.
Amb l’aturada, Vettel cau a la 17ena posició i encara s’acomiada més d’aquest mundial 2019.
Davant de tot, els Mercedes son a 11 segons i mig del tercer classificat, i a la zona de mitja cursa, Carlos Sainz fa una gran feina, aguantant les escomeses de Ricciardo amb el seu Renault, i aconseguirà aguantar fins a la fi.
Així doncs, Hamilton s’emporta una nova victòria, la que fa vuitanta, i supera a un dels més grans, si no el que més, a Jim Clark, en el nombre de victòries al GP Britànic.
Lewis marxa disparat cap a un nou campionat mundial.

-Haas. Una cursa per oblidar…i aviat.
-Williams. Paper lamentable una vegada més, convertits en els Minardi de la F1 moderna.

-Vettel  Errada que el fa caure a baix de tot. 

-Racing Point Una cursa sumament discreta
Kimi Raikkonen: Bona cursa amb l’Alfa Romeo

-Hamilton Una victória que el fa més líder, i que el fa entrar als llibres d’història.

-LeclercFa una gran actuació, junt amb Verstapen; tornant la lluita a la F1
La F1: Lluites així fan tornar l’afició i les ganes; espero que seguim per aquesta via. 

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power 1h 21.08.452 2 52
2 10 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power  +24.928 4 52
3 15 Charles Leclerc 16 Ferrari SF 90 +30.117 1 52
4 12 Pierre Gasly 10 Red Bull Honda RB15 +34.692 12 52
5 10 Max Verstappen 33 Red Bull Honda RB15 +39.458 2 52
6 8 Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MCL34 +53.639 6 52
7 6 Daniel Ricciardo 3 Renault RS19 +54.401 9 52
8 4 Kimi Raikonen 7 Alfa Romeo Racing C38 +65.540 11 52
9 2 Daniel Kyviat 26 Toro Rosso  STR13 +66.720 5 52
10 1 Nico Hulkeberg 27 Renault RS19 +72.733 10 52
11 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL34 +74.281 8 52
12
Alexander Albon
23 Toro Rosso STR 13 +75.617 13 52
13 Lance Stroll 18 Racing Point RP19 +81.086 17 52
14 George Russell  63 Williams Mercedes FW42 +1 volta 18 51
15 Robert Kubica 3 Williams Mercedes FW42 +1 volta 14 51
16 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +1 volta 19 51
17 Sergio Perez 11 Racing Point RP19 +1 volta 20 51
AB Kevin Magnussen 20 Hass Ferrari VF19 Accident 15
AB Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Ferrari C38 Sortida de pista 7
AB
Roman Grosjeain
8 Haas Ferrari VF19 Pedals 17