La Pregunta. Gran Premi d’Espanya

GP d’Espanya: Qué farieu vosaltres per animar les curses de la F1 d’enguany?
Just Serrainat: Podem proposar diferents coses per intentar fer la Fórmula 1 molt més interessant pels aficionats, però crec que hauria de ser la propietària de la competició, la que hauria d’obrir un mena de bústia de propostes a disposició d’aquests aficionats per veure que és el que voldrien afegir o treure del campionat per fer-lo més emocionant.
Ja sabem que hi hauria moltes propostes incoherents i sense sentit, però crec que també podrien detectar una mica millor que esperen els espectadors del campionat i estudiar la progressiva pèrdua d’interès per una part important del seu públic.
Semblava que el canvi de propietari havia de ser un revulsiu per la competició, però finalment a part de petits canvis hem vist que qualsevol modificació sempre ha estat lligada a interessos comercials o dels equips.
Responent directament a la pregunta, jo optaria per un repartiment més gran de punts durant el cap de setmana, afegint punts per exemple a la sessió de qualificació pels tres primers classificats, una limitació del pressupost per tots els equips (que ja s’ha proposat diverses vegades amb oposició total dels grans equips), que pogués permetre una ampliació de la graella amb nous equips i proposar modificacions als monoplaces que tornessin a fer del pilot la peça més important i no tant a la tecnologia.
En definitiva crec que el gran problema ara mateix de la competició, és que en comptes d’escoltar al seu públic per millorar les curses, només miren el benefici comercial i estan massa supeditats als equips, que arriben a amenaçar-los d’abandonar el campionat si es proposen canvis molt radicals que facin perillar els seus interessos.

Núria Casas-Salat: La F1 és espectacle i com a tot espectacle hem de fer-lo atractiu perquè la gent tingui ganes de veure’l. I diguem’ho clar, amb el domini de Mercedes, les curses son monòtones, ja que segons la meva humil opinió, sinó desperten els altres equips, Hamilton serà el campió mundial.
Doncs si busquem espectacle, anem a buscar-lo dels reis de l’espectacle, i aquests són els americans. Doncs anem a copiar coses de la IndyCar. Primer de tot, UN fabricant de xassís, més no, i que els equips l’haguessin de comprar a ells. Això vol dir més igualtat a tots els cotxes i per tan fora aletins, apèndix aerodinàmics, entrades i sortides d’aire i punyetes diverses, i que els cotxes fossin més robustos, no que es trenquin només te’ls mires com ara.
Dos o i si molt m’apretes 3 fabricants de motors, no val que l’escuderia fabricant capi els motors de les escuderies que li compren. Amb això vull dir que si Mercedes i Racing Point i Williams tenen el mateix fabricant de motors, aquests han de ser iguals per les 3 escuderies, no que uns puguin utilitzar la totalitat del motor i les altres escuderies no.
Posaria el KERS com si fos el botó del “Push to pass” de la IndyCar. I que tinguessis un temps limitat de segons per utilitzar-lo, depenent del circuit tindries més o menys temps, quant se t’acaba el temps ja no el pots fer servir, i que en el mateix cotxe s’anunciés quant temps tens et queda. I que es pogués utilitzar tan en avançar com per defensar-se.
Els motors híbrids i un sol fabricant amb la gama de pneumàtics actual ja m’està bé. Si amb aquests canvis no hi ha més igualtat entre escuderies, ja podem plegar.

Àlex March: Vist el pobre espectacle que estem tenint durant els darrers anys, crec que és el moment de donar un important gir a la Fórmula 1 sense perdre la seva essència.
Malgrat que em considero un classista, si fos un peix gros a la FIA proposaria canviar el format dels Grans Premis. Seguint el fil de les darreres declaracions de Daniil Kvyat, primer començaria eliminant les sessions d’entrenaments lliures dels divendres. Tant les audiències televisives com l’afluència de públic als circuits són baixes durant els lliures 1 i 2.
El gran canvi però vindria amb l’inclusió d’una cursa curta el dissabte. Aquesta cursa seguiria l’exitós format de la cursa curta de la Fórmula 2. La graella seria invertida, i es repartirien menys punts que en la gran cursa del diumenge.
Conseqüentment, ens quedaria un Gran Premi concentrat en dos dies en els quals tindríem una sessió de lliures, la qualificació per la cursa llarga i la cursa curta el dissabte; i la gran cursa el diumenge.
Pel que fa a la part tècnica, reduiria les mides dels alerons anterior i posterior, prohibiria els apèndix, flaps i qualsevol peça addicional que sortís de la carrosseria. D’aquesta manera disminuiríem la càrrega aerodinàmica dels cotxes, tindríem uns monoplaces més “nets” i reduiríem dràsticament els costos de desenvolupament dels cotxes atraient al mateix temps a nous fabricants.
Referent al motor, sóc partidari dels sistemes híbrids però no en el seu actual format. Crec que ara mateix són massa complexos, requereixen unes elevades despeses de desenvolupament i tampoc faciliten l’entrada de nous fabricants. Jo seria més partidari de tronar a un sistema de propulsió semblant al del 2013 (combustió interna més KERS), però augmentant el tamany de les bateries i la potència del motor elèctric.
Finalment crec que seria just donar un punt extra al pilot que fes la “pole position”.
Tant de bo hi hagués un càrrec a la FIA titulat “la veu de l’espectador”. Segur que el nostre esport aniria molt millor.

Jordi Domènech: Jo ja fa anys que tinc en ment una sèrie de canvis a gran escala pel campionat. Penso que la Fórmula 1 va posant pedaços i no acaba d’arreglar mai els problemes estructurals que té i les seves amenaces i debilitats en particular.
Però per animar la temporada 2019 en concret, hi ha dos canvis que es podrien fer immediatament.
El primer seria posar a tots els circuits els tres pneumàtics més tous disponibles. Per exemple, a Baku, a les curses de Fórmula 2 el tou durava 6 o 7 voltes i el dur unes 20, mentre que a les de Fórmula 1 el tou en podia fer unes 15-20 i el mitjà pràcticament 40 o 50 (el dur segurament hauria durat per sempre). Estem veient curses amb només una aturada i això dificulta que hi hagi varietat estratègica. A més, la diferència entre pneumàtics no és tan gran i els equips només fan una segona aturada per fer la volta ràpida. Incrementant el desgast i la diferencia de temps entre compostos, podríem veure equips arriscant-se a més aturades per tal d’anar més ràpid en comptes de jugar a mantenir els pneumàtics vius.
I el segon canvi que proposaria seria que, després de qualsevol període de cotxe de seguretat, que el reinici es fes amb els cotxes aparellats. Res de deixar que el líder marqui el ritme: posar tots els cotxes a velocitat constant (potser 100 kph?) a la recta de meta de dos en dos i un cop el semàfor s’apagui gas. Així potser veuríem canvis de posició pel liderat alguna vegada.
La intenció per aquests dos canvis seria augmentar la incertesa, ja que tal com anem, si els cotxes més ràpids es classifiquen davant, és normal que acabin davant.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip C1  (Blanc) C2 (groc) C3 (vermell)
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 3 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16. Charles Leclerc
Ferrari 2 2 9
10. Pierre Gasly
Red Bull-Honda 2 4 7
33. Max Verstappen
Red Bull-Honda 2 4 7
11. Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 3 8
63. George Russell
Williams-Mercedes 1 5 7
88. Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 4 7
03. Daniel Ricciardo
Renault 1 3 9
27. N.  Hulkemberg
Renault 2 2 9
23. Alex Albon
Toro Rosso-Honda 2 3 8
26. Daniel Kyviat
Toro Rosso-Honda 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 3 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
55. Carlos Sainz
McLaren-Renault 3 2 8
4. Lando Norris
McLaren-Renault 3 2 8
07. Kimi Raikkonen
Alfa Romeo 1 3 9
99. A. Giovinazzi
Alfa Romeo 2 2 9
Horaris del GP d’Espanya 
Divendres 
Lliures 1: .11:00 (Movistar F1)
Lliures 2: 15:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 12:00 (Movistar F1)
Qualificació: 15.00 (Movistar F1)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar F1)
Breus d’última hora:
– La cursa d’enguany podría ser la darrera a Montmeló. Hi han rumors fundats de que pot ser Zandvoort el substitut.
– Domini absolut en la tria de pneumàtics dels compostos més tous; no s’esperen temperatures altes com altres anys, i els equips han tastat ja la poca degradació de la pista del Vallés Oriental.
– Racing Point estrena millores que ells mateixos han definit com a substancials, i esperen ser amunt.

2 comentaris a “La Pregunta. Gran Premi d’Espanya

  1. Últimament la fórmula 1 ha estat dominada per Mercedes i en la meva opinió això avorreix ja que només guanyen els mateixos i això cansa molt. La formula 1 es un espectacle i aquest ha de ser interessant perquè la gent s'interessi i si es vol millorar l'espectacle de la formula 1 s'han d'aplicar canvis per millorar-lo. Sota el meu punt de vista, s'hauria de canviar el següent:

    Començant amb el xassís, tots haurien de tenir el mateix, com a la indycar. Això ja faria que la competició s'igualés bastant perquè un dels apartats més importants a la formula 1 es el xassís dels diferents cotxes.

    Saltant a l'apartat de motors, s'hauria d'aplicar un sostre de despeses perque tots els motorizadors puguin gastar els mateixos recursos econòmics en desenvolupar els seus respectius motors i que hi hagi més igualtat en aquest apartat.

    Continuant amb el motors, tots els fabricants de motors (tinguin equip propi a la formula 1 o no) han de donar exactament els mateixos motors a tots els seus equips clients I que aquests siguin identics al de l'equip de fàbrica i que tinguin la mateixa informació que el del fabricant i que els altres equips clients.

    Tornant a l'apartat del xassís i L'aerodinàmica, s'hauria de simplificar l'aerodinàmica i que el xassís dels cotxes sigui com el dels monoplaces del 2010 de la màxima categoria.

    Entrant a l'apartat de cap de setmana, s'hauria de suprimir dues sessions d'entrenaments lliures i deixar-ne una, que es disputaria el divendres de gran premi, llavors el dissabte es disputaria la quali i el diumenge ja és disputaria la cursa.

    Per una altra banda cambiaria el drs pel push to pass de la indycar.

    I per finalitzar, els motors v6 turbo i els neumàtics com estan ja estan bé.

  2. M'he oblidat uns quants canvis. Demano perdo per això:

    Retornant al format de cap de setmana, la sessió de la sessió d'entrenaments lliures duraria 2 hores per permetre als equips preparar els seus cotxes de cara a la quali I la cursa. També l'atrasaria cap a les 17:30 hora espanyola per permetre a més aficionats a la f1 veure-la després de l'horari laboral.

    Tornant per tercer cop a l'apartat aerodinàmic, posaria un mínim i un límit de càrrega aerodinàmica. Aquests variaría segons el circuit.

    Accedint a l'apartat de les puntuacions, donaria punts als tres primers després de la quali. El repartiment de punts a la classificació seria: 3 punts per qui faci la pole, 2 punts per qui quedi segon i donar 1 punt pel tercer classificat.

    Seguint a l'apartat de puntuacions, donaria dos punts a qui faci la volta ràpida estigui en el top 10 o no.

    I per finalitzar, els cotxes haurien de ser més robustos, es a dir, que no es trenquin només en mirar-los.

    I aquests són els meus canvis per fer la f1 més emocionant.

Comments are closed.