GP de Monaco: Victória patint (o no…) de Hamilton

Inici de cursa amb força de Leclerc.  Un inici de la cursa òn Verstappen no aconsegueix passar a Bottas malgrat intentar-ho, i es queda segón, iniciant-se un primer trenet format per Hamilton – Bottas – Verstappen, i amb un Leclerc que es llença a per totes, degut a la seva mala posició en l’engraellat de sortida. El pilot monegasc, inicia un ferotge atac contra Norris, que sortia davant seu a l’angle de Loews, i aconsegueix pasar-lo, anant a la recerca de la seva segona víctima, Romain Grosjean, i fa dos intents: el primer a la xicane del port, i la segona a La Rascasse, i aquí aconsegueix tancar la maniobra amb exit.
La seva propera víctima ha de ser Hulkenberg, peró aqui falla i hi ha un toc, i aquest toc li provoca una punxada, que serà definitiva per la cursa d’un valent Charles. La punxada ocasiona mals seriosos al fons pla del Ferrari, i aquests danys li provocaràn l’abandonament de la cursa.
Les restes en pista del cotxe de Leclerc ocasionen l’entrada del Safety Car a la volta 11, i els pilots aprofiten per entrar a boxes a canviar neumàtics. En la seva aturada, es toquen Bottas i Verstappen, i el toc provoca una punxada a Bottas, que ha de fer una segona aturada al seu box.
A la volta 15 marxa el Safety, i la cursa segueix més agrupada, desaparéixent alguns trenets que s’havíen format. A la volta següent es toquen a La Rascasse Giovanazzi, Kubica, Hulkenberg i Leclerc, peró l’embús es desfà ràpidament i l’ombra d’un segón Safety Car desapareix.
Dues voltes més tard Leclerc posa pneumàtics tous, i pregunta al seu enginyer sobre la magnitud dels danys del seu cotxe i, malgrat no dir-li tota la realitat, desseguida es veu que el mal es irreversible, i que cal retirar el Ferrari número 16 de la cursa.



(Copyright foto: Ferrari Media ) 

  
Cauen unes gotes. Arriben a caure unes gotes de pluja cap a la volta 30 i Sainz, que es cinqué, apreta, doncs sap que Verstappen te una penalització de cinc segons per saltar-se la xicane de Santa Devota a l’inici de la cursa, i a Monaco tot pot passar…i més quan ell mateix reporta per la ràdio que hi han gotes de pluja a la seva visera, quan arribem a la volta 30.
A la volta 44, els pneumàtics del líder, Lewis Hamilton, comencen a mostrar símptomes de “graining”, i aixó posa nerviós al pilot anglés, que arriba a queixar-se al seu equip que “no se com esperàveu que arribés tant lluny amb aquests pneumàtics”…des de el seu mur procedeixen a calmar-lo, dient-li que pot arribar a la fi. 
En aquest instant, volta 48, els del grup capdavanter atrapen al grup de cua, que gira 5 segons més lent que ells, i que te a Ricciardo com a líder..peró el doblament de pilots s’esdevé sense problemes (excepte per a Bottas, que es troba que Stroll el bloqueja a La Rascasse, i perd uns segons)

(Copyright foto: Ferrari Media)

L’apretada final. Hamilton veu, amb certa desesperació, que Verstappen se li  llença al damunt, i es queixa un altre vegada que els pneumàtics davanters pateixen de “graining”, i que no veu clar poder aturar les escomeses de Verstappen, però els pneumàtics posteriors treballen be, i tot el que perd a Loews, òn l’holandés se li llença al damunt de forma agossarada, o a la xicane del port, ho guanya per pura acceleració a l’entrada del túnel, òn el seu Mercedes tracciona molt millor que el Red Bull de Verstappen i pot escapar-se una mica, guanyant marge a la frenada de la xicane del port.
Finalment, faltant dues voltes, Verstappen fa un atàc a la desesperada, a mode de darrera bala al carregador, i intenta avançar, ara si, a Lewis a la xicane del port, frenant molt tard i llentçant-se des de lluny, peró la maniobra acaba amb un toc entre tots dos, que podía ocasionar una punxada a  Hamilton, peró el britànic esta de sort, i es salta la xicane, posant ja distància amb Verstappen, que no fa cap més intent, i la cursa finalitza amb una nova victória per Lewis Hamilton.

-Renault. Una escudería que ha de ser més amunt.
-Williams. Paper ben penós per un team històric (repeteixo semàfor i comentari de la meva crónica anterior. Trist tarannà de Williams)

-Sainz  Pot aconseguir uns bons punts per Mclaren.

-Vettel Una cursa òn semblava que podía fer més; sobretot a la fi de cursa.

-Hamilton Una victória treballada i patint una mica.

-LeclercFa una bona actuacíó i hi posa ganes; peró els mals de dissabte eren massa grans.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 43.28.437 2 78
2 10 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF 90 +2.602 4 78
3 15 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ +3.161 1 78
4 12 Max Verstappen 33 Red Bull Honda RB15 +5.537 12 78
5 10 Pierre Gasly 10 Red Bull Honda RB15 +9.946 2 78
6 8 Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MCL34 +53.454 6 78
7 6 Daniel Kyviiat 26 Toro Rosso Honda STR14 +54.754 9 78
8 4 Alexander Albon 10 Toro Rosso Honda RB15 +55.200 11 78
9 2 Daniel Ricciardo 3 Renault RS19 +60.894 5 78
10 1 Roman Grosjeain 8 Haas Ferrari STR13 +61.034 10 78
11 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL34 +66.801 8 78
12
Sergio Perez
11 Racing Point RP19 +1 volta 13 77
13 Nico Hulkemberg 27 Renault RS19 +1 volta 17 77
14 Kevin Magnussen 20 Haas Ferrari STR13 +1 volta 18 77
15 George Russell 63 Williams Mercedes FW42 +1 volta 14 77
16 Lance Stroll 18 Racing Point RP19 +1 volta 19 77
17 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo Racing C38 +1 volta 20 77
18 Robert Kubica 3 Williams Mercedes FW42 +1 volta 15 77
19 Antonio Giovinazzi 99 Mclaren Renault MCL34 +2 voltes 7 76
AB
Charles Leclerc
16 Ferrari SF90  Fons pla 17 14