Crec que només una ratxa desastrosa de Lewis Hamilton, que el despengés totalment de l’aspiració al títol i una molt bona posició de Valtteri Bottas a aconseguir-lo, faria plantejar-se a Mercedes posar l’equip a treballar per la victòria del pilot finlandès.
A la competició, en els últims anys hi ha hagut molts canvis, però crec que sobretot en els equips punters, encara es manté una mica la filosofia del pilot principal de l’escuderia i el segon pilot que un moment donat ha de treballar per ajudar al seu company a assolir els objectius de l’equip.
Aquesta filosofia de primer pilot, crec que a Mercedes amb els pilots actuals està força marcat i que tots tenim bastant clar que per l’equip alemany, Hamilton és el seu pilot estrella i Bottas tot i ser un molt bon pilot, ara mateix Mercedes no està disposat a fer-lo passar per davant del pilot anglès, per por a que en un futur marxés.
En definitiva com ja he comentat, a hores d’ara amb el campionat que acaba de començar, no crec que Mercedes es pugui plantejar deixar guanyar el mundial a Bottas, a menys que Hamilton tingués una temporada molt dolenta que el deixés fora de la lluita per la victòria final.
Joan Enric Fugueras: M’agradaria, tot i que les meves simpaties personals no son per l’equip de l’estrella, però en un món tant absolutament egoista com es la F1, on es veuen pocs exemples de ser bon jan (una excepció a la norma podria ser Nico Rosberg) molt em temo que no.
Hamilton segueix amb status de primer pilot a Mercedes GP, i ell el que vol es acumular Mundials doncs ja té a Schumacher en el punt de mira…que Herr Wolf deixi a Bottas ser campió si Hamilton també lluita pel títol, es molt poc plausible.
Un altre cosa es que Bottas lluiti pel mundial, estigui ben posicionat, i que, en cursa faci la seva sense escoltar els missatges que li arribin per la ràdio o en els breafings pre-cursa; aquí si, mirant per ell, sense pensar en les conseqüències 2020, pot tenir la seva oportunitat de ser campió del món de F1. Només un grapat de persones en el planeta tenen aquest títol i jo, si fos ell, en aquest punt de la meva vida esportiva, i amb la vida personal ben resolta amb els diners, no rebutjaria la ocasió de que el meu nom anés a parar als llibres d’història de la Formula 1.
Alex March: Si. Crec que si Bottas és capaç de mantenir un nivell semblant al d’Austràlia, Mercedes el recolzarà i li donarà les mateixes oportunitats que a Hamilton.
A més a més si Mercedes es segueix mostrant tant superior i continuen encadenant doblets, penso que encara donaran més llibertat als seus pilots.
A Mercedes, com a fabricant, li és completament indiferent quin dels dos pilots guanyi el títol.
És més, crec que si els dos pilots arribessin amb opcions a l’últim Gran Premi, igual algun dels seus dirigents preferirien que el títol el guanyés Bottas enlloc Hamilton. Crec que Bottas representa uns valors de treball, esforç i compromís que el fabricant alemany comparteix plenament. Contràriament, a Mercedes sempre hi ha hagut un “rum-rum” amb l’estil de vida que porta Hamilton i el seu desorbitat sou, malgrat l’indubtable talent de l’anglès.
Esperem que Bottas mostri la seva millor versió i sigui capaç d’emular al seu “semi-compatriota” Nico Rosberg. Així posaríem una mica de salsa en aquest avorrit inici de mundial.
Les dues primeres temporades de Valtteri Bottas a Mercedes no han sigut fàcils i han posat en valor la feina de Nico Rosberg enfrontant-se a Lewis Hamilton, però el finès té tot el que fa falta per a poder lluitar pel títol. Farà falta veure què passa amb Ferrari, si és amenaça o no per a l’actual domini de les fletxes de plata. Si no ho és, llavors la lluita a Mercedes es basa en les pole positions i en les sortides, ja que com hem vist, qui ha estat davant a la primera volta ha acabat davant a les curses.
Així doncs, si Bottas va quedant davant del seu company d’equip, no hi ha raó per la qual no pugui guanyar el títol. Si es manté a la lluita, Toto Wolff no podrà aplicar-li ordres d’equip davant les amenaces externes…
Pilot | Equip | Dur (C2) | Mitjà (C3) | Tou (C4) |
44 Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
77 Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
5 Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 5 | 7 |
16 Charles Leclerc
|
Ferrari | 1 | 5 | 7 |
33 Max Verstappen
|
Red Bull-Honda | 1 | 3 | 9 |
10 Pierre Gasly
|
Red Bull-Honda | 1 | 3 | 9 |
3 Daniel Ricciardo
|
Renault | 2 | 1 | 10 |
27 Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 2 | 10 |
20 Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
8 Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
55 Carlos Sainz
|
McLaren-Renault | 1 | 2 | 10 |
4 Lando Norris
|
McLaren-Renault | 1 | 2 | 10 |
11 Sergio Pérez
|
Racing Point-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
18 Lance Stroll
|
Racing Point-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
7 Kimi Räikkönen
|
Alfa Romeo-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
99 Antonio Giovinazzi
|
Alfa Romeo-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
26 Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 2 | 9 |
23 Alexander Albon
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 3 | 9 |
63 George Russell
|
Williams-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
88 Robert Kubica
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
-Patrick Head torna a Williams després de 8 anys de no ser-hi.
-Honda portarà una evolució nova del motor, i Ferrari portarà les primeres actualitzacions del SF90.
-Louis Delétraz fitxa per Haas com a pilot de desenvolupament.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |