Sortida sense incidents. Al apagar-se els cinc semàfors vermells, Hamilton s’ha col·locat ràpidament en paral·lel del finlandès i ha agafat l’interior del primer revolt. No obstant, Bottas ha mantingut el seu Mercedes per l’exterior a l’alçada del de Hamilton durant els revolts 1 i 2 i ha conservat la primera posició a l’arribar a la tercera corba.
Hamilton intenta l’avançament sobre Bottas a la sortida (Mercedes). |
A més a més, l’hipotètic escuder de Hamilton ha obert ràpidament una renda de tres segons per evitar els atacs de l’anglès.
Per darrera, Sergio Pérez s’ha col·locat quart després d’avançar a Verstappen mentre que Leclerc que sortia amb el pneumàtic mitjà ha perdut dues posicions en benefici de Sainz i Ricciardo.
Avançaments a dojo. La llarga recta de 2,1 quilòmetres del circuit de Bakú sumada amb l’efecte del DRS ha permès veure una gran quantitat d’avançaments a la part mitja de la classificació. Els principals protagonitses han estat Leclerc que ha remuntat ràpidament de la desena a la quarta posició amb només 10 voltes i el discutit Gasly que ha escalat de l’ultima posició a la sisena sense gaires dificultats.
Les aturades. El primer dels favorits en aturar-se ha estat Vettel que ho ha fet a la volta 12. L’alemany ha tingut forces dificultats amb l’eix anterior del seu Ferrari durant el primer “stint” i s’ha aturat justament quan ja tenia enganxat al darrera a Leclerc. L’aturada de Vettel ha semblat una manera d’evitar ordres d’equip dins de l’escuderia de Maranello, ja que Leclerc estava rodant força més ràpid.
Una volta més tard s’ha aturat el líder Bottas i posteriorment Hamilton. D’aquesta manera Leclerc s’ha col·locat primer a la volta 14 amb un avantatge de 11 segons sobre Bottas.
A can McLaren hi ha hagut polèmica durant les aturades. Carlos Sainz havia avançat a pista a Norris però qui ha tingut preferència al box ha estat l’anglès que aturant-se primer ha recuperat la posició sobre Sainz.
L’últim pilot en aturar-se ha estat Leclerc que ho ha fet a la volta 35. Al aturar-se tant tard el monegasc ha provocat que els primers classificats s’agrupessin quedant separats primer i quart per només sis segons. Leclerc ha caigut fins la sisena posició just pel darrera de Gasly, el qual ha avançat després d’una intensa lluita.
Gasly es defensa dels atacs de Leclerc (Red Bull). |
Pocs abandonaments. A diferència de la Fórmula 2, durant la cursa hi ha hagut poques incidències. No obstant, durant el Gran Premi s’ha vist un dels xocs més insòlits de la història de la Fórmula 1. Daniel Ricciardo que lluitava per entrar a la zona de punts ha intentat un avançament molt arriscat sobre Daniil Kvyat. L’australià però s’ha passat de frenada acabant a l’escapatòria i impedint al mateix temps que el rus de Toro Rosso pogués traçar el revolt i quedés atrapat amb el mur. Ambdós pilots s’han vist obligats a engranar la marxa endarrera. Ricciardo ho ha fet més ràpid però no s’ha adonat que Kvyat encara seguia allí i ha topat amb el rus. Els dos pilots han reemprés la marxa amb danys per tornar al box i abandonar.
Posteriorment, Gasly que havia realitzat la seva millor cursa fins al moment amb Red Bull s’ha vist obligat a abandonar amb problemes al seu Red Bull. Tot i aparcar el Red Bull en una zona bastant segura, l’organització ha decidit treure un “Virtual Safety Car”.
Final de cursa. Al marxar el “Virtual” a falta d’onze voltes pel final, Hamilton s’ha adormit i ha passat d’estar a un segon de Bottas a tres segons. Enfurismat, l’anglès ha aconseguit disminuir la diferencia fins a situar-se altre vegada a menys d’un segon. No obstant, Bottas ha respós l’atac del seu company amb unes grans voltes i ha aconseguit la seva cinquena victòria. Segon ha estat un Hamilton que comença a veure en Bottas l’ombra allargada de Nico Rosberg i tercer un notable Vettel. Quart ha acabat Verstappen seguit de Leclerc que s’ha endut el punt de la volta ràpida. Sisé ha estat un brillant Pérez que ha finalitzat per davant de Sainz, Norris, Stroll i Raikkonen.
Mercedes celebra el quart doblet en quatre curses (Mercedes). |
Amb aquesta victòria, el finlandès recupera la primera posició del mundial per només un sol punt sobre Hamilton i ja trenta-cinc sobre Vettel.
Pròxima parada, Montmeló!
-Bakú. Tapes de clavaguera sense soldar i comissaris lents. Lamentable.
-Red Bull. Gasly estava fent una bona cursa fins que el seu Red Bull s’ha aturat.
-Charles Leclerc. L’errada de la qualificació li ha costat el podi i potser victòria.
-Bottas. Cap de setmana imperial. Si segueix així, Hamilton haurà de suar.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 31’52.942 | 1 | 51 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +1.524 | 2 | 51 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +11.739 | 3 | 51 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +17.493 | 4 | 51 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +1’09.107 | 8 | 51 |
6 | 9 | Sergio Pérez | 10 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1’16.416 | 5 | 51 |
7 | 6 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | +1’23.826 | 9 | 51 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | +1’40.268 | 7 | 51 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1’43.816 | 13 | 51 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 19 | 50 |
11 | Alexander Albon | 23 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 11 | 50 | |
12 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 17 | 50 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 12 | 50 | |
14 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 15 | 50 | |
15 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 16 | 49 | |
16 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 18 | 49 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Red Bull-Honda | RB15 | Palier | 20 | 38 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | Frens | 14 | 38 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Danys accident | 6 | 33 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | Danys accident | 10 | 31 |