A la volta quatre, ja es comença a mostrar la temible fila índia, amb els dos Mercedes davant seguits pels Ferrari, Magnussen al mig, i darrera seu Leclerc que no tarda gens en avançar al pilot de Haas en una gran maniobra.
A la volta número 8, Verstappen ja es cinqué, en una brillant remuntada, com el seu company d’equip Ricciardo.
En voltes seguents, tot segueix igual, amb Bottas líder i Hamilton segon, però es veu a venir que en algún moment el finlandés deixarà passar al seu company de box.
En aquest moment, es Magnussen qui s’atura a coanviar les rodes, i es curiosa la dada que, ara mateix, Vettel es el més ràpid (1.39) en una cursa força lenta, òn es roda en 1,40’s…dona la clara impressió que Mercedes esta controlant la cursa, quan, a la volta tretze, s’atura Bottas per posar durs, el que deixa a Hamilton líder de la prova.
La jugada de Vettel. Donada la situació de la cursa, Vettel intenta un overcut a Hamilton, entrant a canviar pneumàtics, i sembla que li surt be, doncs torna a pista davant el pilot britànic de Mercedes; però a Mercedes han estat llestos, han fet entrar desseguida a Hamilton, doncs han vist que l’enemic ja no es Bottas (enemic sempre molt relatiu) si no Vettel, així que quan tornen a trobar-se a la pista despres de les respectives aturades, ho fan enganxats i Hamilton avança desseguida a Vettel, que intenta evitar-ho en un doble moviment tancant-se a la dreta davant Lewis, en una maniobra que enerva a algun comentarista de Movistar F1 que la qüalifica de “muy fea”, en una subjectiva opinió, segons la modesta opinió de qui escriu aquesta crónica.
L’epílog. Avança la cursa ja de forma mes tranquil.la (si es que en algún moment s’ha posat nerviosa) i veiem a Kimi entrant a posar pneumàtics durs, fins que, a la volta vint-i-sis arriba el que esperàvem, quan veiem a Bottas deixant passar a Hamilton de forma clara.
A tot aixó, no oblidem que tenim a Verstappen líder, celebrant el seu aniversari, però no podem perdre la perspectiva de que s’ha d’aturar encara.
Petit ensurt per Hamilton a la volta 32, que reporta per ràdio que nota vibracions que semblen venir del motor, i un petit graining a la roda posterior dreta.
També a Force India hi ha qui vol passar, i Ocon demana passar a Perez; al mexicà li diuen per ràdio que te unes voltes de marge per posar-se en zona DRS amb el pilot que el precedeix, i que si no pot aconseguir-ho, haurà de donar la seva posició al francés…i no ho aconseguirà, així que Ocon passa a Perez sense problema.
Per fi, a la volta 40 Ricciardo s’atura, i a la 44 ho fa Verstappen, que encara no havíen canviat pneumàtics.
Els que seguim la cursa tenim una lleugera esperança de que l’holandés, amb pneumàtics ultratous, pugui donar batalla i apretar al capdamunt de la cursa…peró no…no es possible i la cursa finalitza amb Hamilton guanyant, i posant així un coixí de cinquanta punts que, a falta de repartir-se’n cent vini-i-cinc, li posa molt bé el campionat mundial 2018.
( Copyright de les Fotos: Sauber Alfa Romeo F1 Team i Red Bull Racing Media Content pool)
-Force India Primers del segon grup en les lluites.
-Verstappen Gran actuació remuntant. Sense la penalització podía guanyar.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 27.25.184 | 1 | 53 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +2.545 | 4 | 53 |
3 | 15 | Sebastial Vettel | 5 | Ferrari | SF 71H | +7.487 | 3 | 53 |
4 | 12 | Kimi Raikkonen | 7 | Ferrari | SF71H | +16.543 | 12 | 53 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Tag Heuer | RB14 | +31.016 | 2 | 53 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull Tag Heuer | RB14 | +80.451 | 6 | 53 |
7 | 6 | Charles Leclerc | 16 | Sauber Alfa Romeo | C37 | +98.390 | 9 | 53 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF18 | +1 volta | 11 | 52 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 55 | Force India | VJM11 | +1 volta | 5 | 52 |
10 | 1 | Sergio Perez | 11 | Force India | VJM11 | +1 volta | 10 | 52 |
11 | Roman Grosjean | 8 | Haas Ferrari | VF18 | +1 volta | 8 | 52 | |
12 | NIco Hulkemberg | 27 | Renault | RS18 | +1 volta | 13 | 52 | |
13 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber Alfa Romeo | C37 | +1 volta | 17 | 52 | |
14 | Fernando Alonso | 14 | Mclaren Renault | MCL23 | +1 volta | 18 | 52 | |
15 | Lance Stroll | 18 | Williams Mercedes | FW41 | +1 volta | 14 | 52 | |
16 | Stoffel Vandoorme | 2 | Mclaren Renault | MCL23 | +2 volta | 19 | 51 | |
17 | Carlos Sainz | 55 | Renault | RS18 | +2 volta | 20 | 51 | |
AB | Sergey Sirotkin | 35 | Williams Mercedes | FW41 | +2 volta | 15 | 51 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso Honda | STR13 | Topada | 7 | 4 | |
AB | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso Honda | STR13 | Accident | 16 | 4 |