No obstant, a l’arribar l’hora de la sessió de qualificació, el guió preestablert va canviar a causa de la pluja. Aquesta es va aliar amb Mercedes i Lewis Hamilton, que no va deixar passar l’ocasió per obtenir la “pole” amb una volta magistral. El britànic la va celebrar especialment, ja que sabia de l’importància que té fer-la en una pista on els avançaments són complicats.
Vettel avança a Raikkonen. Al apagar-se els cinc semàfors vermells, Hamilton ha mantingut còmodament la primera posició per davant de Bottas, aprofitant tots dos l’avantatge dels pneumàtics ultratous. Pel darrera, Vettel ha avançat el seu company d’equip per l’exterior del revolt dos i s’ha col·locat tercer. Qui també ha fet una bona arrencada ha estat un agressiu Max Verstappen que ha avançat a Sainz i a Gasly per aconseguir la cinquena posició. Pitjor li han anat les coses a Ricciardo que ha perdut quatre posicions després d’un violent toc de Marcus Ericsson al primer revolt. El més malparat però ha estat a Leclerc que ha hagut d’abandonar després del sandvitx que li han fet els dos Force India.
Hamilton manté la primera posició a la sortida (Mercedes). |
Ricciardo avançant a Grosjean (Red Bull). |
Primeres aturades. Raikkonen ha estat el primer en entrar al “pit lane” i ha canviat els pneumàtics ultratous pels tous. Una volta més tard, Bottas també ha entrat però en aquest cas per canviar de l’ultratou al tou. Això feia que un brillant Pierre Gasly es col·loqués tercer de manera provisional per davant del duo de finlandesos. Mentrestant, Ricciardo avançava a Sainz i a Magnussen amb una excel·lent maniobra també per fora del revolt dos.
Al capdavant, Hamilton que havia arribat a tenir un avantatge de 8.5 segons sobre Vettel, veia com l’alemany començava a retallar distàncies gràcies als seus pneumàtics més durs. Això feia que Mercedes el cridés a canviar gomes a la volta 25, i posaven els tous. D’aquesta manera, Vettel heretava el liderat de la prova seguit de Hamilton, Bottas, Raikkonen, Gasly i Ricciardo. El pilot de Heppenheim, ha mantingut una distancia al davant d’uns dotze segons sobre Hamilton i de més de vint sobre Bottas fins que s’ha trobat amb un grup de doblats que l’han fet perdre temps.
Vettel entra i Bottas para l’atac. Vettel ha entrat al box a la volta 40 i tot feia pensar que sortiria entre Hamilton i Bottas. No obstant, unes petites dificultats al collar la femella de la roda davantera esquerra del Ferrari ho han impedit i ha sortit dos segons per darrera del finlandès de Mercedes.
Els pilots que més tard han entrat a canviar pneumàtics han estat els de McLaren. Aquest fet els ha permès avançar forces posicions en part gràcies al tap que Ocon ha fet a Carlos Sainz i companyia. Malauradament l’alegria ha durat poc a can McLaren i Stoffel Vandoorne ha hagut d’abandonar per problemes a la caixa de canvis del seu MCL33.
Les voltes anaven passant i Vettel no podia amb Bottas. Fins i tot pel darrera Raikkonen els atrapava tot i fer dues aturades.
Finalment, a cinc voltes del final l’alemany traccionava millor a la sortida del primer revolt i avançava a Bottas amb l’ajut del DRS. La cosa però no acabava aquí ja que Vettel, com a bon deixeble de Schumacher, tancava la porta a Bottas al arribar al revolt dos i aquest tocava pel darrera al de Ferrari. Malgrat el toc, Vettel ha aconseguit mantenir la segona posició. Bottas per la seva banda s’ha vist també superat per Raikkonen i ha acabat amb l’aleró del davant lleugerament trencat.
Com que Ricciardo es trobava a uns deu segons, Bottas ha decidit mantenir-se en pista malgrat els desperfectes del seu cotxe i el precari estat dels seus pneumàtics. L’australià però l’ha atrapat amb rapidesa i ha provat l’avançament per fora del primer revolt. Bottas, ha apurat massa la frenada i ha tocat a Ricciardo malmetent encara més el seu cotxe i el del propi Ricciardo. Tot i així, Ricciardo l’ha pogut avançar al darrer gir culminant la seva remuntada amb una quarta posició.
Hamilton i el seu escuder celebrant la victòria (Mercedes). |
Victòria de Hamilton. El guanyador ha estat Lewis Hamilton que amplia la diferència al capdavant del mundial fins als vint-i-quatre punts. Segon i tercer han estat Vettel i Raikkonen que no han pogut dedicar la victòria a Sergio Marchione. Fora del podi ha acabat un lluitador Ricciardo i Bottas que un dia més la cursa se li ha fet llarga a causa dels pneumàtics i les estratègies de Mercedes. Sisè ha estat un fantàstic Pierre Gasly, setè Magnussen que segueix sumant punts, vuitè Alonso que continua fent miracles amb el McLaren, novè Sainz que no ha pogut repetir la gran actuació del dissabte, i ha tancat la zona de punts Grosjean que puntua per segona cursa seguida.
La Fórmula 1 marxa uns dies de vacances i no tornarà fins l’últim cap de setmana d’Agost en motiu del Gran Premi de Bèlgica.
-Force India. Mal cap de setmana de l’equip de Silverstone dins i fora la pista.
-Ferrari. Llàstima dels problemes dels “pit-stops”. El cotxe funciona.
-Carlos Sainz. Molt bona qualificació, però els missatges de veritat es donen el diumenge.
-Lewis Hamilton. Gran “pole” ahir i avui una altra cursa de deu.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 37’16.427 | 1 | 70 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | +17.123 | 4 | 70 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF71H | +20.101 | 3 | 70 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | +46.419 | 12 | 70 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +60.000 | 2 | 70 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +73.273 | 6 | 70 |
7 | 6 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +1 volta | 9 | 69 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 11 | 69 |
9 | 2 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +1 volta | 5 | 69 |
10 | 1 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | +1 volta | 10 | 69 |
11 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 8 | 69 | |
12 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | +1 volta | 13 | 69 | |
13 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | +1 volta | 17 | 69 | |
14 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +1 volta | 18 | 69 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C37 | +2 voltes | 14 | 68 | |
16 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +2 voltes | 19 | 68 | |
17 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +2 voltes | 20 | 68 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | Caixa de canvis | 15 | 49 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | Unitat de potència | 7 | 5 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Sauber-Ferrari | C37 | Accident | 16 | 0 |