Personalment crec que aquests últims anys, la Fórmula 1 s’ha adormit bastant en aquest aspecte i el fet d’haver passat gaire bé a tots els països a ser un espectacle de pagament per visió, no hi ha ajudat gaire i això s’ha vist en una reducció important de les seves audiències, tot i que la Indycar també és de pagament i no li pesa tant. Un dels factors diferencials més importants entre les dues competicions, és la igualtat dels monoplaces, que mentre a una competició depèn molt del pressupost de cada equip, cosa que marca molt la diferència i fa que hi hagi equips molt per sobre dels altres, a la Indycar només disposen d’un xassís (que fabriquen els italians de Dallara) i de dos propulsors V6 de 2,2 litres Honda o Chevrolet, creant una gran igualtat entre els competidors i fent les curses molt més emocionants.
No entraré a l’eterna discussió de si aquest factor es millor o no, però el que no podem negar, és que més igualtat sempre implica més lluites i un espectacle molt millor per l’aficionat.
Una cosa en la qual mai podrà competir la Fórmula 1, és la cursa en ovals, que te l’al·licient de que l’espectador en tot moment pot veure els monoplaces i seguir totes les incidències de la cursa, tot i que les pantalles que ara es posen als circuits han millorat molt aquest aspecte. En definitiva, la Fórmula 1 ha de mirar no només a la Indycar, sinó a moltes altres competicions i trobar nous ingredients per atraure els aficionats, acostar-los molt més la competició i aconseguir que l’espectacle sigui molt més atractiu per ells, ja que aquests últims anys, els hi estan fugint cap a altres campionats, que potser no tenen el ressò de la Fórmula 1 però acaben essent molt més entretinguts i emocionants.
Núria Casas-Salat: Primer de tot he de dir que no segueixo massa la IndyCar, i no en conec massa el seu reglament, però pel poc que he vist he de dir que les curses són bastant més animades, això ho he tingut sort en les que he vist.
Aquest mundial 2018, la fórmula 1 prometia, les 4 primeres curses del mundial han sigut força entretingudes, i divertides en alguns casos. Ara bé, aquestes dues últimes (Montmeló i Mònaco) han sigut curses molt avorrides, d’aquelles que dius, canvio de canal perquè m’estic adormint. O d’aquelles que fan que t’aficionis a les motos, on hi ha més avançaments. Ja se que els canvis en el reglament han afavorit que actualment a la categoria reina hi hagi més avançaments, tot hi haver-hi molta desigualtat entre els equips, uns molt bons i altres molt dolents, independentment del pressupost, que també compta es clar però que no ho és tot, sinó el cas de McLaren que té un dels pressupostos més elevats i no està entre els primers.
Crec hi hauria d’haver un plantejament, i potser aquest passa per “copiar” a la IndyCar per tal d’evitar que les curses es tornessin avorrides com aquestes dues últimes. O potser el futur de la Fórmula 1 passa per simplificar els cotxes i deixar una mica de banda tanta aerodinàmica, motors i pneumàtics i posar els monoplaces més igualats on sigui la perícia del pilot el que el faci guanyar curses.
Àlex March: Malgrat no considerar-me un fidel seguidor de l’Indycar, de tant en tant en veig alguna cursa i la veritat que normalment aquestes no decepcionen.
No obstant, no crec que la Fórmula 1 hagi de fixar-se més en l’Indicar. En aquests moments penso que ja està agafant les millors idees de l’Indycar per aplicar-les en un futur proper.
Un exemple és l’aerodinàmica més simple que s’implementarà a la Fórmula 1 de cara el 2019 per tal de facilitar els avançaments.
També sembla que Liberty Media ha pres nota de l’ambient que es viu als circuits urbans i tot fa indicar que en veurem més al calendari de la Fórmula 1 dels propers anys. Els entorns d’aquests tipus de circuits sempre són més atractius i les curses en traçats urbans normalment són més propicies a que produeixin sorpreses.
Per altra banda, em sembla bé que la Fórmula 1 no es decanti ni per les sortides llançades, ni pel “push to pass”. L’emoció de veure com s’apaguen els cinc semàfors vermells és sempre un dels millors moments de la cursa; mentre que tant el “push to pass” com el DRS em semblen maneres de desvirtuar l’art d’avançar.
Faltarà veure com queda la normativa de motors de la Fórmula 1 de l’any 2021, ja que potser si que una bona inspiració serien els actuals motors de l’Indycar.
Pel que fa als casos concrets de Montmeló i Mònaco, val a dir que en alguns circuits urbans la IndyCar també proporciona curses un pèl avorrides. No totes les curses poden ser genials. I a Montmeló mai s’han vist desenes d’avançaments en Fórmula 1, però si que és cert que les normes actuals potser els dificulten encara més.
Així doncs, si alguna cosa prendria de la IndyCar seria probablement l’enfocament que han seguit amb les seves normes actuals, donant èmfasi a l’adherència mecànica per sobre de l’aerodinàmica i fent cotxes atractius. Els cotxes de Fórmula 1 actuals per a mi són espectaculars però no són macos. Són massa llargs i desproporcionats, amb una quantitat ingent d’apèndixs aerodinàmics de l’habitacle cap endavant i gairebé res al darrere.
Ah! I també treuria l’halo en favor del previst parabrisa i milloraria l’accessibilitat dels aficionats als pilots, coses també a favor de la IndyCar!
Pilot | Equip | Supertou | Ultratou | Hipertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 3 | 5 | 5 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 3 | 5 | 5 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 3 | 8 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 3 | 8 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 3 | 2 | 8 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 3 | 2 | 8 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 5 | 1 | 7 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 4 | 2 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 3 | 2 | 8 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 3 | 2 | 8 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 3 | 8 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 3 | 8 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 2 | 4 | 7 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 2 | 4 | 7 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
-Red Bull va demanar a Mclaren si els hi deixava Lando Norris per substituir a Hartley, però els britànics no ho han acceptat.
-Caurà una penalització a la graella per Ricciardo, doncs estrenarà una nova unitat del seu MGU-K, que va canviar en acabar la cursa de Monaco.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |