Jordi Domènech: Tenint en compte que ara mateix Fernando Alonso és probablement l’actiu més important de l’equip McLaren i que Zak Brown ha fet mans i mànigues per tenir-lo content, és probable que respecte a McLaren Alonso pugui fer el que li roti la temporada que ve.
Ara bé, quines són les seves perspectives a la Fórmula 1? Tot i canviar el motor Honda pel Renault, McLaren no ha fet el salt esperat, i lluitar per setens o vuitens llocs és desmotivant, a més de que no sembla que pugui tenir opcions de fitxar per cap dels “tres grans”.
Se sap que McLaren té interès en tenir un equip a la IndyCar i fins i tot en tornar a Le Mans. Amb Alonso amb ganes de guanyar les 500 milles d’Indianapolis, podrien fer servir l’interès que genera per còrrer una temporada completa a Estats Units i mirar de guanyar les 500 milles i el campionat, i fins i tot ser present a Le Mans el 2020 amb un McLaren adaptat a les noves normes que volen allunyar-se dels prototips i acostar-se més als supercotxes.
Fins i tot, si Alonso ha aconseguit la triple corona, podria tornar el 2021 a la Fórmula 1 si McLaren finalment fa un cotxe amb el que pugui lluitar per les victòries. En certa manera, a McLaren també li interessaria tenir un seient lliure per a Lando Norris, la nova promesa de l’automobilisme britànic, i tenir Alonso ocupat arreu pot ser la manera de no haver de vendre’s a Norris o Stoffel Vandoorne mentre millora el cotxe.
Pel que fa a Alonso… a finals de 2020 podria ser bicampió de F1, campió del WEC, campió de la IndyCar, guanyador de les 500 milles i dos o tres cops guanyador de Le Mans. Si no pots guanyar a la F1, guanya arreu.
Jo particularment desitjo que vagi a la IndyCar: el campionat mereix més atenció i més seguiment.
Núria Casas-Salat: Actualment McLaren no té un cotxe que sigui campió, i crec que encara tardarà uns quants anys a tenir-lo. Durant aquests anys amb Honda, deien que tenien el millor xassís de la graella, que per culpa del motor no aconseguien els resultats esperats. Però ara que no estan amb Honda al cotxe, tampoc els acompanyen els resultats. Potser no era tot culpa del motor. És per això que dic que tardarà uns anys en tenir un monoplaça guanyador.
No hi ha dubte que Alonso és un gran pilot. I les oportunitats de Fernando d’anar a una escuderia puntera i aconseguir el seu tercer títol mundial a la F1, ara per ara, semblen bastant minses. Les escuderies aposten per agafar a pilots joves i educar-los, abans que a pilots més veterans.
Per tan crec que si vol guanyar algun títol mundial abans de retirar-se, la millor opció seia la del WEC, on ha demostrat que aquesta disciplina, tot i ser molt diferent a la Fórmula 1, a ell se li dóna bé, té un bon equip de pilots, un cotxe guanyador, i ja porta dues curses guanyades (Spa i Le Mans). Compaginar les dues disciplines pot arribar a ser molt dur.
Una altra opció seria guanyar la Triple Corona, que actualment només la té Graham Hill, on només li falta guanyar les 500 milles. O si vol anar un pas més enllà que Hill, seria aconseguir els títols mundials del WEC i l’IndyCar i seria el primer pilot a la història en guanyar campionats en 3 disciplines diferents.
Joan Enric Fugueras: Es difícil contestar a la pregunta desde el punt de vista de ser un simple aficionat i no conéixer a fons el món que envolta Alonso, però crec que si el seu objectiu és la Triple Corona, vist desde fora, crec que hauría de tancar la seva trajectòria a la F1 i anar cap a l’Indycar.
No es pot negar el gran talent que te l’asturià, i ho va demostrar a l’Indy 500 de l’any passat.
La victòria d’enguany a les 24 Hores té molt de mérit, guanyar a La Sarthre és molt i molt difícil; la cursa, i no només els rivals lluiten contra tú…però no es pot obviar que la nul·la competència en LMP1-h ha fet el camí molt més planer.
Guanyar l’Indy 500 és el més gran dels reptes que se li posen per davant, potser més gran que guanyar el pròpi Mundial de F1. La gran igualtat, les lluites aferrissades, el control dels consums i, perquè no dir-ho? el risc que aquí si que es mostra davant els ulls del pilot a l’oval d’Indiana, fan que la tercera victòria requerida per fer-se amo de la triple corona sigui el mur més difícil d’escalar.
Alonso és capaç d’arribar als ovals americans i fer-ho bé, si, ja ho vam veure, però guanyar la mítica cursa és un altre cosa. L’any passat no es va mostrar lluny de les posicions capdavanteres, però cal més rodatge per grabar la seva cara al trofeu i brindar amb llet; i si vol triomfar al Brickyard cal que vagi a disputar l’Indycar.
Pilot | Equip | Tou | Supertou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 3 | 9 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 2 | 9 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 3 | 9 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 2 | 9 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 3 | 3 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 3 | 3 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 3 | 2 | 8 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 3 | 2 | 8 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 2 | 1 | 10 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 2 | 2 | 9 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 1 | 3 | 9 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 4 | 8 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 3 | 8 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 3 | 8 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 3 | 2 | 8 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 2 | 2 | 9 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
-Red Bull ha enunciat aquesta setmana que passarà a equipar motors Honda a partir de la temporada vinent.
-El Gran Premi de França retorna al calendari de la Fórmula 1 després de nou temporades d’absència.
-L’última victòria al Paul Ricard la va aconseguir Alain Prost amb Ferrari a l’any 1990.
-Precisament en aquest circuit, l’italià Elio de Angelis va perdre la vida en un accident que va tenir lloc durant una sessió de tests.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |