Una altra novetat menys apreciable era la introducció per part de Pirelli d’uns pneumàtics amb una banda de rodament 0,4 mil·límetres més prima que l’utilitzada fins ara.
Aquest canvi ha beneficiat principalment a Mercedes que s’ha passejat al circuit de Barcelona-Catalunya. La marca de l’estrella ha firmat un doblet amb Lewis Hamilton per davant del seu company d’equip Valtteri Bottas.
Accident a la sortida. La cursa començava amb els Mercedes compartint la primera fila de la graella, els Ferrari la segona i els Red Bull la tercera. Instants després d’apagar-se els cinc semàfors vermells, Sebastian Vettel aconseguia avançar a Bottas a final de recta i es col·locava segon pel darrera de Hamilton.
Al tercer revolt, un Romain Grosjean que volia refer-se del seu greu error a l’Azerbaidjan, perdia el control del seu Haas i s’envirollava enmig de la trajectòria dels seus rivals. Nico Hulkenberg i Pierre Gasly no l’han pogut evitar i l’han envestit provocant l’entrada del Safety Car.
La situació ha estat realment perillosa però afortunadament els tres pilots han sortit pel seu propi peu. Així doncs, després de la sortida la cursa la comandava Hamilton seguit de Vettel, Bottas, Raikkonen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Sainz, Leclerc i Occon.
Moments previs a l’accident (Fórmula 1). |
S’en va el “Safety Car”. Al marxar el cotxe de seguretat, Fernando Alonso avançava brillantment a Esteban Occon per l’exterior del llarg revolt tres, aprofitant l’avantatge que li donaven els seus pneumàtics supertous.
Pel davant, Hamilton s’escapava d’un Vettel que amb prou feines podia contenir al darrera a Bottas. El finlandès però no s’acostava suficient al de Ferrari per provar l’avançament i optava per jugar-s’ho tot al moment de l’aturada.
Qui ha entrat primer a fer el canvi de pneumàtics ha estat Vettel a la volta 17, pensant en evitar el “undercut” de Bottas. La jugada de Ferrari no ha estat del tot bona ja que l’alemany ha sortit del box pel darrera de Kevin Magnussen que rodava més lent.
Sense Vettel al davant, Bottas ha intentat rodar el més ràpid possible i s’ha aturat dues voltes després de l’alemany. Quan tot semblava indicar que Bottas sortiria pel davant, una petita errada dels mecànics durant l’aturada ha fet que el de Mercedes sortís just pel darrera de Vettel.
Ferrari però no ha tingut tanta sort amb el monoplaça de Raikkonen. El finlandès que rodava segon provisionalment, ha vist com el seu Ferrari perdia potència a la sortida de l’estadi i acabava abandonant.
Mentrestant, Hamilton al capdavant feia la seva única aturada a la volta 25 i sortia segon per darrera de Verstappen. En la mateixa volta, Carlos Sainz feia el mateix i entrava a canviar pneumàtics.
El madrileny sortia del box per darrera de Marcus Ericsson, amb qui ha tingut un bonic duel durant les voltes següents. Malgrat intentar-ho en diverses ocasions, el de Renault no podia avançar al suec de Sauber, fet que aprofitaven Charles Leclerc i Fernando Alonso per acostar-se al duo del davant.
Finalment Ericsson feia la seva aturada a la volta 35, permetent a Sainz rodar al seu ritme escapant-se així de Leclerc.
Errada de Ferrari. Quan la cursa semblava estabilitzada, direcció de cursa es veia obligada a treure el “Virtual Safety Car” al trencar Esteban Occon el motor del seu Force India i aparcar el cotxe en un punt perillós del circuit.
Amb la cursa en règim de “Virtual Safety Car”, els mecànics de Ferrari i Mercedes estaven preparats per canviar els pneumàtics de Vettel i Bottas que rodaven segon i tercer, lluny però de Hamilton. Al final només era el de Ferrari qui entrava al “pit lane” i muntava una altra vegada el compost mitjà. La seva aturada ha estat lenta i ha sortit pel darrera del Red Bull de Verstappen.
Just al acabar el “Virtual Safety Car”, Max Verstappen es precipitava al doblar el Williams de Lance Stroll i danyava lleugerament l’aleró del seu Red Bull. Al mateix temps, Sergey Sirotkin feia una estranya virolla al sortir del revolt nou i Alonso li robava la cartera a Leclerc i es col·locava en vuitena posició després de vàries voltes darrera del monegasc.
Amb pneumàtics frescos i l’aleró del Red Bull malmès, semblava que Vettel no tindria dificultats per avançar a Verstappen. No obstant, l’alemany en cap moment ha pogut baixar dels dos segons de distància respecte del 33 de Red Bull.
Vettel es reincorpora a la pista després de la seva segona aturada (Ferrari). |
Hamilton es passeja. Malgrat l’amenaça de pluja durant el transcurs de la cursa, aquesta no ha aparegut i les últimes 20 voltes han estat una processó comandada per Lewis Hamilton.
Així doncs l’anglès de Mercedes s’ha endut la seva tercera victòria a Montmeló. Segon ha estat el seu company d’equip Valtteri Bottas demostrant així la superioritat de Mercedes en aquest Gran Premi. El darrer esglaó del podi l’ha ocupat Max Verstappen que es mostrava molt satisfet després d’aquest fluix inici de campionat. Quart ha estat un derrotat Sebastian Vettel i cinquè un discret Daniel Ricciardo. Al darrera, sisè ha estat un sòlid Kevin Magnussen, seguit dels herois locals Carlos Sainz i Fernando Alonso. Han completat la zona de punts el sempre lluitador Sergio Pérez i Charles Leclerc que ha puntuat per segona cursa consecutiva.
Els protagonistes del podi (Mercedes AMG). |
El proper Gran Premi tindrà lloc als carrers del principat de Mònaco d’aquí quinze dies. Veurem si amb els tests d’aquesta setmana, Ferrari recupera la velocitat demostrada a principi de temporada i Vettel es capaç de reduir la distància de 17 punts que ara mateix té Hamilton a la classificació del mundial.
-La FIA i Pirelli. No és just canviar els pneumàtics a meitat de temporada.
-McLaren. Han millorat però encara continuen massa lluny dels equips capdavanters.
–Fernando Alonso. Malgrat la sortida, bona actuació de l’asturià que puntúa per cinquena cursa consecutiva.
–Lewis Hamilton. Inmensa superioritat del britànic. Quan el cotxe li va bé és invencible.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 35’29.972 | 1 | 66 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +20.593 | 2 | 66 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG-Heuer | RB14 | +26.873 | 5 | 66 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | +27.584 | 3 | 66 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG-Heuer | RB14 | +50.058 | 6 | 66 |
6 | 8 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +1 volta | 7 | 65 |
7 | 6 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +1 volta | 9 | 65 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 8 | 65 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +2 voltes | 15 | 64 |
10 | 1 | Charles Leclrec | 16 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +2 voltes | 14 | 64 |
11 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +2 voltes | 19 | 64 | |
12 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +2 voltes | 20 | 64 | |
13 | Marcus Ericsson | 9 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +2 voltes | 17 | 64 | |
14 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +3 voltes | 18 | 63 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | Caixa de canvis | 11 | 45 | |
AB | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | Motor | 13 | 38 | |
AB | Kimi Raikkonen | 7 | Ferrari | SF71H | Motor | 4 | 25 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | Accident | 10 | 0 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | Accident | 12 | 0 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Reanult | R.S.18 | Accident | 16 | 0 |