Suposo que com la majoria, espero que Ferrari i Red Bull siguin capaços de trobar els petits detalls que els hi permetin retallar unes dècimes als monoplaces alemanys i si de retruc Renault aconsegueix treure-li uns cavalls més al seu propulsor, fer entrar en joc a McLaren i Renault (cosa que veig una mica més complicat).
En definitiva, espero que Ferrari i Red Bull puguin acabar sent rivals directes pel campionat, ja que del contrari ens trobarem una temporada més davant un campionat amb curses avorrides, on l’únic al·licient serà esperar que hi hagi incidents de cursa, errors d’estratègia o cotxes de seguretat.
Pel que fa a l’aerodinàmica, crec que aquest any tenen un bon monoplaça, i han introduït alguns detalls, com per exemple els retrovisors, que tot i que tenen poc efecte en aquest sentit tot suma, i una mica d’aquí i una mica d’allà més el que ja tenen, el fan molt competitiu. I tampoc podem oblidar que en els test han sigut els més ràpids. Espero que aquest any el campió sigui d’un color diferent al platejat.
Alex March: Penso que Ferrari serà un any més la principal amenaça de Mercedes. Ara bé, desprès del que es va veure a Austràlia fa dues setmanes, sembla ser que malgrat la victòria els de Maranello encara tenen força feina a fer si volen aconseguir el seu primer títol de pilots des del 2007.
Tot i marxar derrotats de l’Albert Park, tothom a l’acabar la cursa tenia la sensació que Mercedes serà un any més el rival a batre.
Crec que enguany inclús han començat la temporada amb un cotxe més fort que l’inici de l’any passat, i que Hamilton abans de l’aturada es va dedicar a gestionar la cursa, qui sap si pensant amb aquesta nova normativa dels tres motors per temporada.
No obstant, com que les pretemporades són cada vegada més curtes, crec que a Ferrari encara estan coneixent el cotxe i que no han pogut demostrar tot el potencial del seu monoplaça. Cal recordar que el Ferrari del 2018 incorpora més canvis que el Mercedes com per exemple l’increment de la distància entre els eixos. A més a més, vistos els resultats dels entrenaments i la primera part de la cursa d’Austràlia, estic segur que Sebastian Vettel encara no es troba a gust amb el nou SF71H.
Esperem doncs que per fi els italians sàpiguen evolucionar el cotxe durant la temporada, i que apareguin les millors versions dels campions Vettel i Räikkönen per poder acabar d’una vegada per totes amb l’hegemonia de Mercedes d’aquesta era híbrida.
Jordi Domènech: A veure, Ferrari plantarà cara, certament, però ara per ara els primers indicadors em fan pensar en un campionat menys competit que el de l’any passat. Hamilton va obtenir un gran avantatge a la pole a Austràlia. I a la cursa, sense el cotxe de seguretat virtual el resultat hagués estat una victòria còmoda de Mercedes.
I tot això sense comptar amb Valtteri Bottas. Si el finès no s’hagués accidentat dissabte, és possible que s’hagués classificat al costat de Hamilton o si més no a les dues primeres files. A Bottas, com ja li van fer fer l’any passat en algunes curses, l’haurien deixat a la pista unes quantes voltes més per taponar als Ferrari, tant el de Kimi Räikkönen intentant fer “undercut” a Hamilton com el de Vettel intentant mantenir-se a pocs segons per a l’eventualitat d’un Safety.
Caldrà veure a les properes curses quin és l’avantatge que Mercedes obté a les qualis: si procedeixen a ocupar la primera fila de forma fàcil la cursa després també els és més fàcil. En canvi, si els Ferrari o els Red Bull aconsegueixen alguna pole o primera fila ja dificulten més els plans de les fletxes de plata.
En tot cas hem de tenir en compte que tot just portem una cursa i és massa aviat per treure conclusions. Potser d’aquí 4 o 5 curses Renault espavila i fa que Red Bull, McLaren i Renault s’acostin als de davant, o potser alguna avaria fa estralls en aquest any de només tres motors per pilot…
Pilot | Equip | Mig | Tou | Supertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 5 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 3 | 8 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 3 | 8 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 5 | 7 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 3 | 3 | 8 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 2 | 3 | 8 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 5 | 7 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 4 | 7 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 3 | 8 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 1 | 3 | 9 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 1 | 3 | 9 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
-Seguim sense cap novetat per part de Teledeporte ni Esport 3. Sembla que no oferiran cap resum de la cursa, deixant així totalment orfes les emissions en obert per segon Gran Premi seguit.
feu clic a la imatge per anar-hi |