A Indianapolis amb el seu propi cotxe i el seu número 48. |
A punt de crear una tradició a Le Mans, 1967. |
Gurney va ser també l’inventor del “Gurney flap”, una petita tira de metall que es posa al final dels alerons en perpendicular al pla del mateix i que aporta càrrega aerodinàmica amb menys penalització en velocitat punta que un aleró adicional.
El 1970, després de conduir algunes curses per a McLaren ajudant-los després de la mort d’en Bruce, va retirar-se i va continuar amb All American Racers. L’equip va guanyar 8 títols i 78 curses en diversos campionats, incloent les 500 milles d’Indianàpolis, les 12 hores de Sebring i les 24 hores de Daytona. La marca segueix en actiu, havent participat en dissenys de motocicletes i del Delta Wing recentment.
Gurney va ser també l’autor del “White Paper”, una carta dirigida a tots els propietaris d’equip de IndyCar el 1978 en que es queixava de la manera que l’esport estava dirigit i posava com a exemple Bernie Ecclestone i els majors ingressos que anava obtenint amb els drets de televisió i dels circuits. Arrel d’aquella carta es va formar l’associació d’equips CART, que controlaria l’esport entre 1979 i 1995, i que en els seus millors anys gairebé rivalitzava amb la Fórmula 1 en popularitat.
La revista Car and Driver va iniciar la campanya Gurney for President amb un article de broma el 1964, però la idea ha restat vigent i ja forma part de la història del pilot. |
En definitiva, Gurney va ser un personatge d’aquells que si no existissin, s’hauria d’inventar. Fins i tot hi va haver una campanya als 60, mig en broma mig seriosa, per a que Gurney fos president dels Estats Units.
Un geni al taller però també un geni al volant: no en va, al funeral de Jim Clark, el pare de l’escocès va confessar-li a Gurney que ell havia sigut “l’únic pilot que en Jimmy havia temut a la pista”.
Daniel Sexton Gurney, 1931-2018 |