Crònica GP de Bèlgica: Hamilton inexorable

Hamilton s’acosta. Esperàvem major superioritat dels Mercedes aquest cap de setmana, però potser es que Lewis Hamilton ha marcat la diferència envers el seu company d’equip Valtteri Bottas, que pot veure’s obligat a partir d’avui a ser escuder del britànic. Gran pole ahir, igualant les 68 de Michael Schumacher, i bona cursa avui, si bé realment Sebastian Vettel només l’ha pogut atacar a la primera volta de la cursa i a la primera volta després del Safety Car. Un Safety Car que Hamilton ha qualificat d’estil NASCAR, sentint que l’havien tret de forma innecessària.
El britànic s’acosta inexorablement a 7 punts de l’alemany quan queda encara molt mundial.

Ràbia i orgull. (Copyright: Mercedes AMG F1)

Ferrari: millor però no del tot. La cursa de Silverstone, en un traçat ràpid, feia preveure dificultats per als de Maranello. Però amb les millores que han dut a Spa, tant Vettel com Kimi Räikkönen han estat més a prop de les fletxes de plata, qualificant l’alemany a tant sols dues dècimes de la pole i pressionant Hamilton tota la cursa.
L’Scuderia ha fet una bona jugada estratègica posant un joc nou d’ultratous amb la sortida del cotxe de seguretat, però ni Vettel ha pogut amb Hamilton ni Räikkönen amb Ricciardo.

Polèmiques i contactes. Un dels primers canvis a la classificació ha estat l’abandonament de Max Verstappen, que al seu torn ha creat la penalització de Kimi Räikkönen que l’ha deixat rere Ricciardo al final. Opino que, tot i que Räikkönen era culpable de no abaixar el ritme mentre retiraven el Red Bull, la penalització (stop & go de 10 segons) tenint en compte que Verstappen ha deixat el cotxe molt a prop d’una sortida i en una recta. Al meu parer no és el mateix perill que en una situació com la de Jules Bianchi, però jo no sóc el que poso les sancions…
L’altra polèmica la tenen a can Force India, on de nou els pilots s’han tocat i estan pensant de no deixar-los competir lliurement. Novament, jo crec que Sergio Pérez ha tingut més part de culpa, sobretot en la segona ocasió on ha tancat al seu company contra el mur. A la primera volta també s’havien tocat amb Ocon aixecant-se lleugerament a l’entrada d’Eau Rouge, i a més Pérez havia rebut una penalització per sortir-se de pista i guanyar avantatge.

Vettel encara lidera (Copyright: Scuderia Ferrari)

Beneficiats i perjudicats. Els tocs i abandonaments han propiciat el sisè lloc per a Nico Hülkenberg en un cap de setmana on el seu company Jolyon Palmer ha merescut més del que ha tingut. Rere l’alemany han quedat Romain Grosjean, Felipe Massa, Esteban Ocon i Carlos Sainz, tots aprofitant, recuperant i sobrevivint els incidents de mitja graella.
Pel que fa a Fernando Alonso, paper poc galdós. L’asturià ha fet una gran sortida però volta a volta veia com els rivals l’avançaven gairebé sense necessitat de fer servir el DRS i finalment el seu calvari ha acabat amb un nou problema mecànic.

La F1 torna ja el cap de setmana que ve a Monza. Podrà Vettel aguantar els atacs de Hamilton al temple de la velocitat?

-FIA. Com sempre inconsistents en les penalitzacions.
-Sergio Pérez. No una, dues vegades ha tancat al seu company.

-Els finesos.  Ricciardo els ha birlat el podi.

-Red Bull. Podi però nova averia per a Verstappen.
-Renault. Punts i millor rendiment amb Palmer.

-Sebastian Vettel. Aguanta el liderat pel seu pilotatge.

-Lewis HamiltonS’acosta al liderat pel seu pilotatge.
-Felipe Massa. Traient petroli i puntuant.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQP+ 1h 24’42.820 1 44
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H +2.358 2 44
3 15 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB13 + 10.791 6 44
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H +14.471 4 44
5 10 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQP+ +16.456 3 44
6 8 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 +28.087 7 44
7 6 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 +31.553 11 44
8 4 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 +36.643 16 44
9 2 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 +38.154 9 44
10 1 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 +39.447 13 44
11 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 +48.999 15 44
12 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 +49.940 19 44
13 Jolyon Palmer 30 Renault R.S.17 +53.239 14 44
14 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 +57.078 20 44
15 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 +1’07.262 12 44
16 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 +1’09.711 17 44
17 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 +2 voltes 8 42
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 Motor 10 25
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 Motor 5 7
AB Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 Suspensió 18 2