El britànic s’acosta inexorablement a 7 punts de l’alemany quan queda encara molt mundial.
Ràbia i orgull. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Ferrari: millor però no del tot. La cursa de Silverstone, en un traçat ràpid, feia preveure dificultats per als de Maranello. Però amb les millores que han dut a Spa, tant Vettel com Kimi Räikkönen han estat més a prop de les fletxes de plata, qualificant l’alemany a tant sols dues dècimes de la pole i pressionant Hamilton tota la cursa.
L’Scuderia ha fet una bona jugada estratègica posant un joc nou d’ultratous amb la sortida del cotxe de seguretat, però ni Vettel ha pogut amb Hamilton ni Räikkönen amb Ricciardo.
Polèmiques i contactes. Un dels primers canvis a la classificació ha estat l’abandonament de Max Verstappen, que al seu torn ha creat la penalització de Kimi Räikkönen que l’ha deixat rere Ricciardo al final. Opino que, tot i que Räikkönen era culpable de no abaixar el ritme mentre retiraven el Red Bull, la penalització (stop & go de 10 segons) tenint en compte que Verstappen ha deixat el cotxe molt a prop d’una sortida i en una recta. Al meu parer no és el mateix perill que en una situació com la de Jules Bianchi, però jo no sóc el que poso les sancions…
L’altra polèmica la tenen a can Force India, on de nou els pilots s’han tocat i estan pensant de no deixar-los competir lliurement. Novament, jo crec que Sergio Pérez ha tingut més part de culpa, sobretot en la segona ocasió on ha tancat al seu company contra el mur. A la primera volta també s’havien tocat amb Ocon aixecant-se lleugerament a l’entrada d’Eau Rouge, i a més Pérez havia rebut una penalització per sortir-se de pista i guanyar avantatge.
Vettel encara lidera (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Beneficiats i perjudicats. Els tocs i abandonaments han propiciat el sisè lloc per a Nico Hülkenberg en un cap de setmana on el seu company Jolyon Palmer ha merescut més del que ha tingut. Rere l’alemany han quedat Romain Grosjean, Felipe Massa, Esteban Ocon i Carlos Sainz, tots aprofitant, recuperant i sobrevivint els incidents de mitja graella.
Pel que fa a Fernando Alonso, paper poc galdós. L’asturià ha fet una gran sortida però volta a volta veia com els rivals l’avançaven gairebé sense necessitat de fer servir el DRS i finalment el seu calvari ha acabat amb un nou problema mecànic.
La F1 torna ja el cap de setmana que ve a Monza. Podrà Vettel aguantar els atacs de Hamilton al temple de la velocitat?
-Els finesos. Ricciardo els ha birlat el podi.
-Renault. Punts i millor rendiment amb Palmer.
-Sebastian Vettel. Aguanta el liderat pel seu pilotatge.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | 1h 24’42.820 | 1 | 44 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | +2.358 | 2 | 44 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB13 | + 10.791 | 6 | 44 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +14.471 | 4 | 44 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | +16.456 | 3 | 44 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | +28.087 | 7 | 44 |
7 | 6 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | +31.553 | 11 | 44 |
8 | 4 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +36.643 | 16 | 44 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | +38.154 | 9 | 44 |
10 | 1 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +39.447 | 13 | 44 |
11 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | +48.999 | 15 | 44 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +49.940 | 19 | 44 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | +53.239 | 14 | 44 | |
14 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | +57.078 | 20 | 44 | |
15 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1’07.262 | 12 | 44 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | +1’09.711 | 17 | 44 | |
17 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +2 voltes | 8 | 42 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Motor | 10 | 25 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Motor | 5 | 7 | |
AB | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | Suspensió | 18 | 2 |