Mes raons a casa Red Bull. La cursa feia bona cara a Ricciardo abans de començar, però tot ho ha perdut quan el seu company Verstappen ha pecat d’optimista en la tercera corba del traçat, quan en frenar ha anat una mica llarg i ha impactat contra el costat esquerre del monoplaça d’en Ricciardo, reventat-li un radiador, obligant-lo a abandonar. Ricciardo ha estat molt cortès per la ràdio dient “algú m’ha picat”, però després hem vist com tenia una conversa animada amb en Franz Tost, que presagiava una nova tarda calenta a l’hospitality de l’equip Austríac. Aquesta topada ha obligat a treure el Safety i li ha provocat una sanció de deu segons a Verstappen.
Problemes per a Vettel. El pilot alemany de Ferrari ha reportat de seguida problemes amb el seu volant que, degut a un cop, ha quedat tort cap a l’esquerra en un angle de quinze graus; aquest fet ha obligat al seu enginyer de pista a dir-li que s’abstingués de tallar la xicana i de pujar als bordons, per por d’agreujar el problema; aquí ha començat una tasca de fidel escuder per part de Raikkonen que, malgrat reportar per ràdio que podia anar més depresa, s’ha dedicat a aturar als Mercedes que venien al darrera, en concret el del seu compatriota Bottas.
Feina d’equip com mai. El finlandès de Ferrari no ha estat l’únic en fer tasca de gregari, que dirien al ciclisme, també ho ha fet Bottas amb Hamilton. Quan a la volta dinou els Mercedes han apretat el ritme, han vist que podien agafar als dos Ferrari, i ha començat una tasca de cacera al cavallino, ja que els Mercedes rodaven en 1,22 mentre que els Ferrari ho feien en 1,23 pel fet que Vettel perdia temps per dos factors: el volant tort i, sobretot, la precaució en pilotar, que el feia ser prudent i no atacar bordons, fent més metres i anant més lent….Raikkonen, bloquejat darrere d’ell, també rodava més a poc a poc i en més d’una ocasió ha insinuat per ràdio de passar a Vettel, doncs li estaven fent malbé la cursa fent-lo rodar on anava; el fantasma d’undercut a Vettel apareixia…però Arrivabene no ha volgut donar el vistiplau a la maniobra.
A la fi, Vettel ha entrat a posar tous a la volta 33, i Raikkonen a la 34, mantenint l’statu–quo dins l’escuderia italiana…..tanmateix, Raikkonen s’ha queixat per ràdio que tenia velocitat per seguir en pista unes voltes mes.
Però els Mercedes arribaven, i a la volta 46 Bottas ha deixat passar clarament a Hamilton, ja que el britànic podia anar més depresa
per agafar els Ferrari; a la volta 49 en Hamilton es compromet per
ràdio (ràdio que, per cert, li ha donat molts problemes durant la cursa)
que, si no passava als Ferrari, li tornaria la posició a Bottas…i així ho ha fet a la darrera corba de la cursa, perdent la seva posició de podi en favor del seu company Finlandès.
Que el cap de cursa ha rodat lent ho deixa ben clar una dada: a la volta 53 Alonso era 4 dècimes més ràpid que el líder i, fins i tot, l’asturià ha marcat la volta ràpida en cursa en la darrera volta de la competició d’avui.
Finalment, tal com hem dit, Hamilton (que ja patia
de problemes d’excés de temperatura en les seves pinces de fre
davanteres) no ha aconseguit atrapar als Ferrari i ha tornat la seva
posició original a Bottas, perdent tres punts que poden tenir molt valor a la fi del calendari, però ha estat un cavaller.
Ara ve l’aturada estiuenca, i ens retrobarem d’aquí un mes en el fantàstic, inigualable, èpic i meravellós circuit belga d’Spa-Francorchamps, una de les tres joies del calendari junt amb Mònaco i Monza.
(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media)
-Vandoorne. Més punts per als de Woking.
-Force India. Els dos als punts.
-Sebastian Vettel. Guanyant la cursa corrent el menys possible.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | 1h 39’46.713 | 1 | 70 |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +0.908 | 2 | 70 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | + 12.462 | 3 | 70 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | +12.885 | 4 | 70 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +13.267 | 5 | 70 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 55 | Mclaren Honda | MCL32 | +71.223 | 8 | 70 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 10 | 69 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 14 | 69 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 12 | 69 |
10 | 1 | Stoffel Vandoorne | 2 | Mclaren Honda | MCL32 | +1 volta | 9 | 69 |
11 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR12 | +1 volta | 13 | 69 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS17 | +1 volta | 11 | 69 | |
13 | Kevin Magnussen | 11 | Haas Ferrari | VF17 | +1 volta | 16 | 69 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 17 | 69 | |
15 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber Ferrari | C36 | + 2 voltes | 18 | 68 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber Ferrari | C36 | + 2 voltes | 20 | 68 | |
17 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | RS17 | DNF | 7 | 67 | |
AB | Paul di Resta | 40 | Williams-Mercedes | FW40 | Avaría mecànica | 19 | 60 | |
AB | Romain Grosjeain | 8 | Haas Ferrarii | VF17 | Femella roda | 15 | 20 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Radiador trencat | 6 | 1 |