Hamilton exhultant davant l’afició de casa (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Lluita a quatre. Ha estat al darrera on hem vist les lluites que han posat la sal a la cursa. Ricciardo, penalitzat, ha engegat a la posició dinou de la graella, i ha fet una cursa de menys a més, esperant fins a la volta 33 a muntar els supertous, sortint de boxes desè, i avançant als dos Force India amb una autoritat absoluta. Ha sumat més de vint avançaments per a finalitzar la cursa cinquè. Perè els quatre protagonistes han estat Vettel, Räikkönen, Verstappen i, sobretot, Bottas, que ha fnalitzat segon havent sortit des de la novena posició; ha retardat la seva entrada a canviar els pneumàtics fins a la volta 33, i ha sortit quart, a cinc segons de Vettel, al que ha atrapat a la volta 44 i ha avançat sense problemes en una segona oportunitat, tenint en compte que abans hem assistit a una lluita molt seriosa entre tots dos, lluita que no ha tingut una segona part, doncs el de Ferrari ja patia amb els seus pneumàtics davanters; presagi de la tragèdia que vindría unes poques voltes després.
Baralles internes. Mala peça al teler per a Toro Rosso; en un exterior agosarat però valent, Kvyat ha tocat al seu company Carlos Sainz, que ha anat fora de pista. El pilot rus ha reportat per ràdio problemes amb la suspensió posterior però, malgrat això, quan ha entrat a boxes, una revisió ocular no ha revelat cap problema greu. Ha muntat gomes noves i ha seguit endavant en la cursa. En declaracions a Movistar F1, el madrileny declarava que això “ja ho arreglarem internament” i que “no calia dir res al respecte davant els micròfons”, el que fa preveure un vespre calent al box de la gent de Faenza. La maniobra de Kvyat li ha costat un drive through a la volta 10 i dos punts en el carnet, però cal dir que la sanció ha estat perquè Charlie Waiting ha considerat que s’ha reincorporat a pista en una maniobra perillosa, no pas perquè l’avançament hagi estat excessiu.
En un altre ordre de coses, una fuita d’oli deixava fora de cursa a Alonso a la volta 34, mostrant un cop mes la feblesa de la mecànica japonesa del Mclaren.
Hamilton no ha tingut rival a Silverstone (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Sorpresa Final. I a la volta 50, a una de la fi (la cursa s’ha retallat en una volta al haver-hi una segona formation lap degut a que el Renault de Palmer ha quedat avariat durant la primera) salta la sorpresa: la banda de rodadura del pneumàtic davanter esquerra del pilot finlandés es desprèn i l’obliga a entrar a canviar-lo, perdent la segona posició. La mateixa “sort” ha tingut pocs instants després Vettel, que ha caigut fins a la setena posició.
Així doncs, cop de sort per Hamilton (la fortuna li ha compensat la mala sort de Bakú) i nova batalla d’aquí dues setmanes a Hungaroring, on engega la segona part del campionat amb una igualtat absoluta pel que fa a la batalla pel títol.
Els semàfors
-Daniil Kvyat. Cal ser una mica mes prudent
-Ferrari. La mala sort els ha visitat avui.
-Valtteri Bottas. Valent i agossarat. Te opcions al Mundial.
-Ricciardo. Gran remuntada. Mirant endavant i sense por.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1.21.27,430 | 1 | 51 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | +14.063 | 4 | 51 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +36.570 | 2 | 51 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +52.125 | 5 | 51 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 1.05.955 | 20 | 51 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | RS17 | + 1’08.109 | 6 | 51 |
7 | 6 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 1.33.989 | 3 | 51 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 8 | 50 |
9 | 2 | Sergio Perez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 7 | 50 |
10 | 1 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 15 | 50 |
11 | Stoffel Vandoorme | 2 | Mclaren Honda | MCL32 | + 1 volta | 9 | 50 | |
12 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF 17 | + 1 volta | 17 | 50 | |
13 | Roman Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF 17 | + 1 volta | 10 | 50 | |
14 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 19 | 50 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR11 | + 1 volta | 12 | 50 | |
16 | Lance Stroll | 18 | Williams -Mercedes | FW40 | + 1 volta | 16 | 68 | |
17 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 18 | 50 | |
AB | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS17 | Avaria | 11 | 0 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Fuita d’oli | 13 | 34 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso Renault | STR11 | Accident | 14 | 0 |