No sabrem mai com hauria anat la cursa d’una altra manera, però Hamilton ho va tenir tot sota control.
Primer doblet de la temporada per a Mercedes. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Verstappen, focs artificials. Es podria dir que Max Verstappen va marcar la cursa, tot i haver durat només 10 voltes. Els Mercedes van sortir millor que els Ferrari, però els Red Bull van sortir millor encara, i Verstappen va saltar del cinquè al segon lloc al complex de la primera i segona corbes.
Mentre ho feia, va tocar lleugerament l’aleró davanter de Sebastian Vettel en una acció per a mi fortuïta, que va comportar que el Ferrari entrés al carril dels boxs a la volta 5, perdent tota opció de victòria.
Per la seva banda Verstappen va aguantar davant Bottas mentre Hamilton s’allunyava fins que la bateria del seu RB13 va dir prou, deixant les dues fletxes platejades al davant amb Daniel Ricciardo tercer, Sergio Pérez quart, Kimi Räikkönen cinquè i Esteban Ocon sisè.
Vettel salva els mobles. De nou, degut a la duresa dels pneumàtics, les coses no van canviar gaire amb les aturades al box i de fet, quan van acabar-se, gairebé ningú tenia opció de fer servir el DRS. Els dos Force India es van enganxar darrere de Ricciardo però l’australià podia defensar-se malgrat la major potència dels cotxes roses, que feien un sandvitx amb Kimi Räikkönen.
Veient la dificultat per avançar, Ferrari va optar per aturar Räikkönen i Vettel una segona ocasió i posar l’ultratou. Räikkönen va quedar-se al setè lloc amb problemes als frens, però Vettel avançar els Force India, que tot i mostrar un gran ritme, mentre discutien per la ràdio quin dels dos pilots podia atacar a Ricciardo pel tercer lloc, van acabar perdent la quarta posició.
Així, Vettel no perdia tants punts respecte Hamilton, que encara va tenir temps de fer la volta ràpida amb un supertou que tenia ja 32 voltes.
Ricciardo sempre va tenir companyia però no el va avançar ningú. (Copyright: Red Bull Media) |
Incidents i accidents. L’avaria de Verstappen va provocar un cotxe de seguretat virtual, però pel que és Canadà hi va haver poques interrupcions. La més notable, a la primera volta, va ser l’accident de Carlos Sainz, que va moure’s a l’espai de Romain Grosjean acostant-se a la corba 3. L’espanyol va fer una virolla i va emportar-se per davant Felipe Massa, provocant l’abandonament del brasiler i el seu propi, i rebent una sanció de tres posicions per a la graella de Baku.
No va ser una bona cursa per a Toro Rosso amb Daniil Kvyat sent penalitzat i patint una avaria, ni tampoc per a Fernando Alonso, que va abandonar una altra vegada quan era a la desena posició.
Els punts els van completar Nico Hülkenberg en vuitè lloc, havent-se aturat amb el cotxe de seguretat virtual, Lance Stroll sumant els seus dos primers punts a la cursa de casa i Grosjean.
Com veieu, durant tota la setmana Mercedes va dir que ho tenien cru, que si Vettel no abandonava, etc, posant la bena abans de la ferida, però el fet es que ahir van sumar el seu primer doblet de la temporada i tornen a manar als constructors.
Veurem com es presenten les coses a Azerbaidjan el cap de setmana de Sant Joan…
-McLaren-Honda. Certament anaven molt lents ahir a les rectes…
-Red Bull. La fiabilitat segueix sent problemàtica.
-Lance Stroll. Per fi als punts; encara té temps de demostrar que val.
-Sebastian Vettel. Bona recuperació malgrat els problemes.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 33’05.154 | 1 | 70 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 19.783 | 3 | 70 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 35.297 | 6 | 70 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 35.907 | 2 | 70 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 40.476 | 8 | 70 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 40.716 | 9 | 70 |
7 | 6 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 58.632 | 4 | 70 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1’00.374 | 10 | 70 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 17 | 69 |
10 | 1 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 14 | 69 |
11 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 15 | 69 | |
12 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 18 | 69 | |
13 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 19 | 69 | |
14 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | + 1 volta | 16 | 69 | |
15 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 2 voltes | 20 | 68 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Motor | 12 | 66 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Roda | 11 | 54 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Bateria | 5 | 10 | |
AB | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | Accident | 7 | 0 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Accident | 13 | 0 |