Per al 1998 es va rebaixar l’amplada dels monoplaces de 200 a 180 centímetres i es van introduir els pneumàtics estriats, en uns canvis que el vigent campió Jacques Villeneuve havia qualificat com una “merda”.
Williams ara duia motors Mecachrome, que eren els Renault de la temporada passada però sense ser oficials, i havia perdut al dissenyador Adrian Newey, fitxat per McLaren. I com no, Newey va interpretar les noves normes millor que ningú. A pesar de que els prohibissin un curiós sistema de frenada amb dos pedals, McLaren va dominar la part inicial de la temporada, a més utilitzant per primer cop les gomes Bridgestone. Però Ferrari, amb Goodyear, va plantar cara i a Suzuka Michael Schumacher tenia opcions de prendre-li el títol a Mika Häkkinen. Però l’alemany va calar el motor a la sortida i més tard va abandonar per una punxada, fent campió al pilot finès, que donava els primers títols a McLaren en set temporades.
Williams no va guanyar una cursa per primer cop des de 1988, mentre que l’equip Jordan guanyava el seu primer gran premi al diluvi de Bèlgica de la mà de Damon Hill. Una cursa polèmica, la de Spa, en la que Schumacher va xocar amb un David Coulthard doblat i el va acusar de “voler matar-lo”.
Pel que fa als demés, bon paper dels joves de Benetton, Alexander Wurz i Giancarlo Fisichella, mal paper de l’equip Prost ara amb motors Peugeot, i trista última temporada per a Tyrrell. L’equip va ser venut a principis d’any a British American Tobacco, que formaria en el seu lloc l’equip BAR el 1999. Ken Tyrrell volia a Jos Verstappen com a pilot, però els nous amos van preferir els diners de Ricardo Rosset.
Häkkinen en cursa. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
8/3 | AU |
Häkkinen (McLaren)
|
Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
29/3 | BR | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
12/4 | RA | Coulthard (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | Wurz (Benetton) |
26/4 | SM | Coulthard (McLaren) | Coulthard (McLaren) | M. Schumacher (Fer) |
10/5 | E | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
24/5 | MO | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
7/6 | CA | Coulthard (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
28/6 | F | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | Coulthard (McLaren) |
12/7 | GB | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
26/7 | Ö | Fisichella (Benetton) | Häkkinen (McLaren) | Coulthard (McLaren) |
2/8 | D | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Coulthard (McLaren) |
16/8 | H | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
30/8 | B | Häkkinen (McLaren) | Hill (Jordan) | M. Schumacher (Fer) |
13/9 | I | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) | Häkkinen (McLaren) |
27/9 | LUX |
M. Schumacher (Fer)
|
Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
1/11 | J |
M. Schumacher (Fer)
|
Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Mercedes | 100 |
2 |
Michael Schumacher
|
Ferrari | 86 |
3 |
David Coulthard
|
McLaren-Mercedes | 56 |
4 |
Eddie Irvine
|
Ferrari | 47 |
5 |
Jacques Villeneuve
|
Williams-Mecachrome | 21 |
6 |
Damon Hill
|
Jordan-Mugen Honda | 20 |
7 |
Heinz-Harald Frentzen
|
Williams-Mecachrome | 17 |
8 |
Alexander Wurz
|
Benetton-Playlife | 17 |
9 |
Giancarlo Fisichella
|
Benetton-Playlife | 16 |
10 |
Ralf Schumacher
|
Jordan-Mugen Honda | 14 |
11 |
Jean Alesi
|
Sauber-Petronas | 9 |
12 |
Rubens Barrichello
|
Stewart-Ford | 4 |
13 |
Mika Salo
|
Arrows | 3 |
14 |
Pedro Diniz
|
Arrows | 3 |
15 |
Johnny Herbert
|
Sauber-Petronas | 1 |
16 |
Jan Magnussen
|
Stewart-Ford | 1 |
17 |
Jarno Trulli
|
Prost-Peugeot | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
McLaren-Mercedes
|
156 |
2 |
Ferrari
|
133 |
3 |
Williams-Mecachrome
|
38 |
4 |
Jordan-Mugen Honda
|
34 |
5 |
Benetton-Playlife
|
33 |
6 |
Sauber-Petronas
|
10 |
7 |
Arrows
|
6 |
8 |
Stewart-Ford
|
5 |
9 |
Prost-Peugeot
|
1 |
-Pole positions: 4 (Häkkinen 9, M. Schumacher 3, Coulthard 3, Fisichella 1)
-Primera fila: 7 (Häkkinen 12, Coulthard 10, M. Schumacher 6, Irvine 1, Fisichella 1, Villeneuve 1, Alesi 1)
-Victòries: 4 (Häkkinen 8, M. Schumacher 6, Coulthard 1, Hill 1)
-Voltes ràpides: 4 (Häkkinen 6, M. Schumacher 6, Coulthard 3, Wurz 1)
-Podis: 10 (Häkkinen 11, M. Schumacher 11, Coulthard 9, Irvine 8, Villeneuve 2, Fisichella 2, R. Schumacher 2, Frentzen 1, Alesi 1, Hill 1)
-Voltes liderades: 6 (Häkkinen 576, M. Schumacher 268, Coulthard 120, Hill 26, Fisichella 24, Irvine 1)
-Pole positions: 3 (McLaren 12, Ferrari 3, Benetton 1)
-Primera fila: 5 (McLaren 22, Ferrari 7, Benetton 1, Williams 1,Sauber 1)
-Victòries: 3 (McLaren 9, Ferrari 6, Jordan 1)
-Voltes ràpides: 3 (McLaren 9, Ferrari 6, Benetton 1)
-Podis: 6 (McLaren 20, Ferrari 19, Jordan 3, Williams 3, Benetton 2, Stewart 1)
-Voltes liderades: 4 (McLaren 696, Ferrari 269, Jordan 26, Benetton 24)