GP d’Espanya: Us agrada l’actual model televisiu de la F1? Què canviaríeu?
Guillem Solà: Sincerament, no. A no ser que valgués la pena pagar per aquest servei. Amb això vull dir que, en cas que fos una disciplina minoritària i que necessités ingressos externs mitjançant drets televisius, merchandising, etc. trobo innecessari que la Fórmula 1 hagi de fer pagar per seguir-la. Hi ha altres disciplines de motor que es fan per obert i segur que fan quadrar els números igualment: vaig mirar l’altre dia el DTM a Hockenheim en directe per Youtube i el Rallycross a través d’Esport3. Sense pagar, sense sentir-me malament per no pagar. Si algú em coneix, sap que estic ficat en el món de la informàtica i, òbviament, sóc conscient que hi ha molta pirateria. Però no més enllà de la Fórmula 1, qualsevol cosa que s’ha de pagar i que la gent creu que no té aquell preu que es fa pagar, és més susceptible a ser piratejada. En el cas de la Fórmula 1 o el futbol tothom se les empesca a través d’Internet trobar canals de streaming que l’ofereixin en directe a canvi d’anuncis i l’elevat risc de virus que comporta navegar per segons quines zones de la WWW.
Crec que hi ha molt poca gent que pagui de gust per seguir una disciplina del motor com la Fórmula 1, en els preus que està, i sabent que amb els diners que mouen, segurament ho fan per cobdícia més que per necessitat, però si realment valgués la pena el que fan pagar, segur que la gent pagaria encantada; jo sóc usuari de programari lliure i gratuït, i tinc diverses aplicacions al mòbil i a l’ordinador que a priori són gratuïtes, però normalment, si crec que val la pena pagar alguna cosa al desenvolupador que l’ha creat, faig una donació petita però simbòlica perquè crec que val la pena valorar la feina d’altri.
És per això que, al meu parer, la Fórmula 1 no necessita l’”ajuda” del pay-per-view perquè el que fa això a la llarga, si la gent no ho valora, és que el tema en qüestió es vagi enfonsant a base que la gent ho segueix menys perquè hi posen pals a les rodes. Llavors, com que es perd audiència però es volen mantenir ingressos, s’apugen preus i la poca gent que va quedant o paga més o marxa. És com un peix que es mossega la cua i, personalment, crec que si una cosa val la pena, es paga sola.
Crec que hi ha molt poca gent que pagui de gust per seguir una disciplina del motor com la Fórmula 1, en els preus que està, i sabent que amb els diners que mouen, segurament ho fan per cobdícia més que per necessitat, però si realment valgués la pena el que fan pagar, segur que la gent pagaria encantada; jo sóc usuari de programari lliure i gratuït, i tinc diverses aplicacions al mòbil i a l’ordinador que a priori són gratuïtes, però normalment, si crec que val la pena pagar alguna cosa al desenvolupador que l’ha creat, faig una donació petita però simbòlica perquè crec que val la pena valorar la feina d’altri.
És per això que, al meu parer, la Fórmula 1 no necessita l’”ajuda” del pay-per-view perquè el que fa això a la llarga, si la gent no ho valora, és que el tema en qüestió es vagi enfonsant a base que la gent ho segueix menys perquè hi posen pals a les rodes. Llavors, com que es perd audiència però es volen mantenir ingressos, s’apugen preus i la poca gent que va quedant o paga més o marxa. És com un peix que es mossega la cua i, personalment, crec que si una cosa val la pena, es paga sola.
Just Serrainat: Personalment d’entrada ja haig de dir que no, ja que de moment a la meva zona no puc tenir una línia de Movistar amb una velocitat que em permeti disposar dels serveis de televisió i que m’exclou com a molts altres aficionats, de poder veure les curses a casa.
A part d’aquest fet purament personal, tampoc he estat mai gaire partidari del pagament pels esdeveniments esportius i crec que a la llarga la majoria no acaben essent rendibles per a les televisions i els patrocinadors, encara que ho sigui pels equips esportius, que amb l’escalada de les despeses i els sous desproporcionats (que ells mateixos han acabat provocant), molts potser no podrien sobreviure sense els ingressos de les televisions.
Als últims anys, un dels factors que els equips i les empreses han donat per la necessitat de la televisió per pagament en els esdeveniments esportius, ha estat que amb la crisi s’han perdut molts patrocinadors i que aquest model era l’única manera de mantenir els campionats a bon nivell. Però també han de tenir en compte que la crisi també afecta als aficionats en l’àmbit personal, pel que tampoc en molts casos poden tenir la capacitat de poder contractar aquests serveis i no deixa de ser un peix que es menja la cua.
Aquests últims anys la Fórmula 1, ha vist com hi ha hagut un descens d’espectadors, que com a exemple han passat dels 425 milions el 2014, a 400 milions el 2015 i 390 milions la temporada passada i aquesta sembla una tendència que s’anirà succeint els propers anys, que pot acabar provocant que a alguns patrocinadors no els surti ja a compte continuar al campionat.
Últimament hi han hagut notícies que indiquen la possibilitat de que la Fórmula 1 pogués tornar a les emissions en obert, tot i que això segurament hauria d’implicar una reducció de les pretensions econòmiques per part dels organitzadors del campionat i haurem de veure si la nova cúpula estaria disposada a ajustar aquests costos.
En resum, crec que segurament el model de la televisió per pagament no té per que ser dolent o incorrecte i és la tendència de cara al futur, però si no hi ha un ajustament de les pretensions econòmiques per part de l’organització i els equips (a aquest segon grup, els representa un 35% dels ingressos del campionat), es poden trobar amb alguns problemes i una caiguda progressiva de l’audiència, a part de la pèrdua d’interès pròpia de la que ja es queixen molts teleespectadors, que consideren que la competició ha perdut molt d’espectacle aquests últims anys.
A part d’aquest fet purament personal, tampoc he estat mai gaire partidari del pagament pels esdeveniments esportius i crec que a la llarga la majoria no acaben essent rendibles per a les televisions i els patrocinadors, encara que ho sigui pels equips esportius, que amb l’escalada de les despeses i els sous desproporcionats (que ells mateixos han acabat provocant), molts potser no podrien sobreviure sense els ingressos de les televisions.
Als últims anys, un dels factors que els equips i les empreses han donat per la necessitat de la televisió per pagament en els esdeveniments esportius, ha estat que amb la crisi s’han perdut molts patrocinadors i que aquest model era l’única manera de mantenir els campionats a bon nivell. Però també han de tenir en compte que la crisi també afecta als aficionats en l’àmbit personal, pel que tampoc en molts casos poden tenir la capacitat de poder contractar aquests serveis i no deixa de ser un peix que es menja la cua.
Aquests últims anys la Fórmula 1, ha vist com hi ha hagut un descens d’espectadors, que com a exemple han passat dels 425 milions el 2014, a 400 milions el 2015 i 390 milions la temporada passada i aquesta sembla una tendència que s’anirà succeint els propers anys, que pot acabar provocant que a alguns patrocinadors no els surti ja a compte continuar al campionat.
Últimament hi han hagut notícies que indiquen la possibilitat de que la Fórmula 1 pogués tornar a les emissions en obert, tot i que això segurament hauria d’implicar una reducció de les pretensions econòmiques per part dels organitzadors del campionat i haurem de veure si la nova cúpula estaria disposada a ajustar aquests costos.
En resum, crec que segurament el model de la televisió per pagament no té per que ser dolent o incorrecte i és la tendència de cara al futur, però si no hi ha un ajustament de les pretensions econòmiques per part de l’organització i els equips (a aquest segon grup, els representa un 35% dels ingressos del campionat), es poden trobar amb alguns problemes i una caiguda progressiva de l’audiència, a part de la pèrdua d’interès pròpia de la que ja es queixen molts teleespectadors, que consideren que la competició ha perdut molt d’espectacle aquests últims anys.
Jordi Domènech: Jo pago per veure les curses. Evidentment m’agradaria poder veure-les gratuïtament però el món televisiu ha canviat molt. Les televisions tradicionals ja no generen els mateixos ingressos publicitaris degut a la fragmentació: on abans hi havia 5 o 6 canals ara n’hi ha 40 o 50, i si ho comparem amb les plataformes de pagament, allà pots trobar els 50 mencionats de la TDT més uns 50 o 60 més especialitzats.
Crec que la base de tot és la qualitat i l’especialització. Durant gairebé 20 anys TV3 va oferir un producte de molta qualitat per ser una tele pública, resistint molt bé les comparacions amb Telecinco, la Sexta i Antena 3, però la majoria de països han anat fent el canvi a pagament i això encaria els drets televisius, drets que una pública difícilment es pot permetre, com ha passat amb la Lliga de futbol.
Arribats a aquest punt, quasi bé prefereixo pagar per un canal especialitzat de Fórmula 1 que no pas veure les curses per TV3 amb una menor qualitat degut als ajusts pressupostaris. El problema es que la Fórmula 1 a mi ja em té com a audiència; jo sempre miro les curses, però el pagament dificulta que nous aficionats vegin casualment una cursa i s’enganxin a l’esport.
En aquest context, són bones les iniciatives de Liberty Media de potenciar els continguts per xarxes socials, doncs probablement el futur sigui una cosa tipus Netflix, és a dir pagar pels continguts que vulguis veure, pagar per una cursa o per 10 ja sigui per televisió, mòbil, tauleta o ordinador i no per un paquet de 100 canals on potser la meitat no t’interessen per res. De totes maneres, no crec que la retransmissió televisiva desaparegui del tot, i als llocs on baixa l’audiència s’hauria de facilitat l’emissió de més curses en obert, si no tot el mundial. Cal mencionar també que gairebé tots els campionats de motor arreu del món han patit baixades d’audiència, potser també degut a la major oferta de canals existent.
No vull acabar el comentari sense dir que tot i que pago per veure les curses, no em sembla que el producte que ofereix Movistar F1 valgui els euros que paguem. La comparació és molt fàcil: mentre Movistar MotoGP t’ofereix un accès pràcticament il·limitat, amb bons reportatges, els comentaristes viatjant a totes les curses, etc, el canal de F1 te mancances severes, com per exemple un cert maltractament de les curses de suport (tallades a la volta d’honor), reportatges de dubtosa qualitat repetits fins a la sacietat i comentaristes fent-ho des d’un estudi de Madrid…
Crec que la base de tot és la qualitat i l’especialització. Durant gairebé 20 anys TV3 va oferir un producte de molta qualitat per ser una tele pública, resistint molt bé les comparacions amb Telecinco, la Sexta i Antena 3, però la majoria de països han anat fent el canvi a pagament i això encaria els drets televisius, drets que una pública difícilment es pot permetre, com ha passat amb la Lliga de futbol.
Arribats a aquest punt, quasi bé prefereixo pagar per un canal especialitzat de Fórmula 1 que no pas veure les curses per TV3 amb una menor qualitat degut als ajusts pressupostaris. El problema es que la Fórmula 1 a mi ja em té com a audiència; jo sempre miro les curses, però el pagament dificulta que nous aficionats vegin casualment una cursa i s’enganxin a l’esport.
En aquest context, són bones les iniciatives de Liberty Media de potenciar els continguts per xarxes socials, doncs probablement el futur sigui una cosa tipus Netflix, és a dir pagar pels continguts que vulguis veure, pagar per una cursa o per 10 ja sigui per televisió, mòbil, tauleta o ordinador i no per un paquet de 100 canals on potser la meitat no t’interessen per res. De totes maneres, no crec que la retransmissió televisiva desaparegui del tot, i als llocs on baixa l’audiència s’hauria de facilitat l’emissió de més curses en obert, si no tot el mundial. Cal mencionar també que gairebé tots els campionats de motor arreu del món han patit baixades d’audiència, potser també degut a la major oferta de canals existent.
No vull acabar el comentari sense dir que tot i que pago per veure les curses, no em sembla que el producte que ofereix Movistar F1 valgui els euros que paguem. La comparació és molt fàcil: mentre Movistar MotoGP t’ofereix un accès pràcticament il·limitat, amb bons reportatges, els comentaristes viatjant a totes les curses, etc, el canal de F1 te mancances severes, com per exemple un cert maltractament de les curses de suport (tallades a la volta d’honor), reportatges de dubtosa qualitat repetits fins a la sacietat i comentaristes fent-ho des d’un estudi de Madrid…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Aquesta és l’última cursa on Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Aquesta és l’última cursa on Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Pilot | Equip | Dur | Mitjà | Tou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
Horaris del GP de Rússia
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar, Vodafone i TV3)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar, Vodafone i TV3)
Breus d’última hora:
-Corren rumors sobre les novetats que podria portar Red Bull a Montmeló donat el seu inici discret de temporada. Els més agosarats parlen fins i tot de xassís nou.
-A partir d’aquest GP s’aplica estrictament la norma que obliga als equips a fer “ben visibles” els números i noms dels pilots als cotxes.
-Chase Carey ha dit que les iniciatives per millorar l’interacció amb els aficionats han tingut “èxit” i que planegen noves coses a partir de Montmeló.
-Daniel Ricciardo ha dit que els pneumàtics tant durs que hi haurà al Circuit no seran bons per a ningú.
-Haas continua amb els problemes de frens. Al Circuit continuaran amb els Brembo, malgrat les queixes de Romain Grosjean.
-A partir d’aquest GP s’aplica estrictament la norma que obliga als equips a fer “ben visibles” els números i noms dels pilots als cotxes.
-Chase Carey ha dit que les iniciatives per millorar l’interacció amb els aficionats han tingut “èxit” i que planegen noves coses a partir de Montmeló.
-Daniel Ricciardo ha dit que els pneumàtics tant durs que hi haurà al Circuit no seran bons per a ningú.
-Haas continua amb els problemes de frens. Al Circuit continuaran amb els Brembo, malgrat les queixes de Romain Grosjean.
No us oblideu de fer la Superporra!!
feu clic a la imatge per anar-hi |