El vencedor, el sub-vencedor i el vençut per la calor (Copyright: Mercedes AMG F1) |
L’estratègia de pneumàtics, clau. Amb aquests dies de calor primaveral al nostre territori està clar que seria una cursa dura tant a nivell físic dels pilots com a nivell d’estratègia de parades. Abans de començar, Felipe Massa apuntava que la majoria anirien a dues aturades o fins i tot tres. El que ha perdut el britànic a la sortida, ho han recuperat els seus enginyers des del pit-wall: ha sortit amb els pneumàtics tous de la Q3 i ha allargat la primera parada fins la volta 21. Ha calçat pneumàtics durs. Vettel, en canvi, ha allargat els tous fins la volta 38 i ha muntat gomes dures per poder treure’n el màxim rendiment a final de cursa. Bona estratègia de temps pels de Maranello; que han col·locat Vettel just davant de Hamilton a la sortida de boxes.
La imatge de la cursa és la d’un nen plorant desesperadament per l’abandó de Kimi:
Kimi mateix l’ha consolat al cap d’una estona |
Motor Mercedes. A aquestes alçades ningú pot discutir que el motor Mercedes és el que millors resultats dóna a l’equip de l’estrella platejada. Però, el que sorprèn també, és el rendiment que li han tret els Force India durant la cursa: han sigut capaços de classificar Pérez i Ocon en 4t i 5è lloc, respectivament. Per tant, tenint en compte que no deixa de ser una versió antiga de motor Mercedes, crec que se’ls ha de reconèixer la bona feina que fan per exprémer al màxim aquest propulsor. En canvi, a Williams, sembla que encara no trobin com acostar-se al terç superior de la taula de classificació.
-Stoffel Vandoorne. Abandonament per accident amb Felipe Massa
-Fernando Alonso. No ha pogut mantenir posició de punts però s’ha polit els Williams a final de recta amb facilitat.
-Williams. No troben la manera de treure suc a la seva unitat de potència.
-Lewis Hamilton. Sense problemes per recuperar l’avantatge que li ha pres Vettel al principi del Gran Premi.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 35’56.497 | 1 | 66 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 3.490 | 2 | 66 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 70.488 | 6 | 66 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 8 | 65 |
5 | 10 | Esteban Ocon | 33 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 10 | 65 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 13 | 65 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 12 | 65 |
8 | 4 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 15 | 65 |
9 | 2 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 20 | 65 |
10 | 1 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 14 | 65 |
11 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 2 voltes | 16 | 64 | |
12 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | + 2 voltes | 7 | 64 | |
13 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 2 voltes | 9 | 64 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 2 voltes | 11 | 64 | |
15 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS17 | + 2 voltes | 17 | 64 | |
16 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 2 voltes | 18 | 64 | |
AB | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | RB13 | U. potència | 3 | 39 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 30 | McLarenHonda | MCL-32 | Suspensió | 19 | 34 | |
AB | Max Verstappen | 8 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Suspensió | 5 | 1 | |
AB | Kimi Räikkönen | 14 | Ferrari | SF70H | Suspensió | 4 | 1 |