El campió de 1996 Damon Hill va ser despatxat per Williams, que al seu lloc va fitxar a l’alemany Heinz-Harald Frentzen. Hill marxà a Arrows i no va tenir cap opció al títol, que se’l van disputar Jacques Villeneuve amb Williams i Michael Schumacher amb Ferrari.
Cap dels dos va ser regular. Villeneuve, ràpid però amb errades; Schumacher afectat per l’alt consum de pneumàtics del seu Ferrari. Arribaren a l’última cursa a Jerez i Schumacher liderava per un punt, després de la desqualificació de Villeneuve al Japó per haver desobeït per quarta vegada durant la temporada una bandera groga.
Ja als entrenaments la igualtat va ser màxima amb Villeneuve, Schumacher i Frentzen marcant el mateix temps, 1’21.072. A la cursa Schumi era davant fins que a la volta 47 Villeneuve ho va intentar a la corba Dry Sack. El pilot alemany va tancar la porta i va picar contra el Williams, abandonant a l’acte mentre Villeneuve acabava tercer i campió (el primer campió del món amb el cabell tenyit de ros). La FIA va desposseir a Schumacher del subcampionat per haver intentat fer fora el pilot canadenc.
Un dels punts interessants de l’any va ser la tornada de Bridgestone, que va obligar a Goodyear a competir per primer cop en anys. Els pneumàtics japonesos es van mostrar competitius a les mans de pilots com Olivier Panis, Jarno Trulli i Hill, que va estar a punt de guanyar el GP d’Hongria de no ser pels problemes mecànics.
Van debutar al mundial tres equips. Stewart, Prost (que va comprar Ligier) i Lola, que tant sols va durar una cursa. Mentre Frentzen i Mika Häkkinen aconseguien les seves primeres victòries, Gerhard Berger guanyava la seva última cursa i es retirava a final de temporada. Joves com Wurz, Fisichella, Ralf Schumacher o el ja mencionat Trulli començaven a despuntar.
El moment de l’impacte a Jerez entre Villeneuve i Schumacher. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
9/3 | AU |
Villeneuve (Williams)
|
Coulthard (McLaren) | Frentzen (Williams) |
30/3 | BR | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) |
13/4 | RA | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) | Berger (Benetton) |
27/4 | SM | Villeneuve (Williams) | Frentzen (Williams) | Frentzen (Williams) |
11/5 | MO | Frentzen (Williams) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
25/5 | E | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) | Fisichella (Jordan) |
15/6 | CA | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) | Coulthard (McLaren) |
29/6 | F | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
13/7 | GB | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) | M. Schumacher (Fer) |
27/7 | D | Berger (Benetton) | Berger (Benetton) | Berger (Benetton) |
10/8 | H | M. Schumacher (Fer) | Villeneuve (Williams) | Frentzen (Williams) |
24/8 | B | Villeneuve (Williams) | M. Schumacher (Fer) | Villeneuve (Williams) |
7/9 | I | Alesi (Benetton) | Coulthard (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
21/9 | Ö | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) | Villeneuve (Williams) |
29/9 | LUX |
Häkkinen (McLaren)
|
Villeneuve (Williams) | Frentzen (Williams) |
12/10 | J |
Villeneuve (Williams)
|
M. Schumacher (Fer) | Frentzen (Williams) |
26/10 | EU |
Villeneuve (Williams)
|
Häkkinen (McLaren) | Frentzen (Williams) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jacques Villeneuve
|
Williams-Renault | 81 |
2 |
Heinz-Harald Frentzen
|
Williams-Renault | 42 |
3 |
David Coulthard
|
McLaren-Mercedes | 36 |
4 |
Jean Alesi
|
Benetton-Renault | 36 |
5 |
Gerhard Berger
|
Benetton-Renault | 27 |
6 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Mercedes | 27 |
7 |
Eddie Irvine
|
Ferrari | 24 |
8 |
Giancarlo Fisichella
|
Jordan-Peugeot | 20 |
9 |
Olivier Panis
|
Prost-Mugen Honda | 16 |
10 |
Johnny Herbert
|
Sauber-Petronas | 15 |
11 |
Ralf Schumacher
|
Jordan-Peugeot | 13 |
12 |
Damon Hill
|
Arrows-Yamaha | 7 |
13 |
Rubens Barrichello
|
Stewart-Ford | 6 |
14 |
Alexander Wurz
|
Benetton-Renault | 4 |
15 |
Jarno Trulli
|
Prost-Mugen Honda | 3 |
16 |
Mika Salo
|
Tyrrell-Ford | 2 |
16 |
Pedro Diniz
|
Arrows-Yamaha | 2 |
18 |
Shinji Nakano
|
Prost-Mugen Honda | 2 |
19 |
Nicola Larini
|
Sauber-Petronas | 1 |
DQ |
Michael Schumacher
|
Ferrari | 78 |
Equip | Punts | |
1 |
Williams-Renault
|
123 |
2 |
Ferrari
|
102 |
3 |
Benetton-Renault
|
67 |
4 |
McLaren-Mercedes
|
63 |
5 |
Jordan-Peugeot
|
33 |
6 |
Prost-Mugen Honda
|
21 |
7 |
Sauber-Petronas
|
16 |
8 |
Arrows-Yamaha
|
9 |
9 |
Stewart-Ford
|
6 |
10 |
Tyrrell-Ford
|
2 |
-Pole positions: 6 (Villeneuve 10, M. Schumacher 3, Frentzen 1, Berger 1, Alesi 1, Häkkinen 1)
-Primera fila: 7 (Villeneuve 13, Frentzen 8, M. Schumacher 7, Alesi 2, Häkkinen 2, Berger 1, Fisichella 1)
-Victòries: 6 (Villeneuve 7, M. Schumacher 5, Coulthard 2, Frentzen 1, Berger 1, Häkkinen 1)
-Voltes ràpides: 7 (Frentzen 6, Villeneuve 3, M. Schumacher 3, Berger 2, Fisichella 1, Coulthard 1, Häkkinen 1)
-Podis: 15 (Villeneuve 8, M. Schumacher 8, Frentzen 7, Alesi 5, Irvine 5, Coulthard 4, Häkkinen 3, Berger 2, Panis 2, Fisichella 2, R. Schumacher 1, Barrichello 1, Hill 1, Herbert 1, Wurz 1)
-Voltes liderades: 11 (Villeneuve 348, M. Schumacher 300, Coulthard 77, Frentzen 76, Hill 62, Häkkinen 51, Berger 41, Trulli 37, Alesi 32, Irvine 23, Fisichella 7)
-Pole positions: 4 (Williams 11, Ferrari 3, Benetton 2, McLaren 1)
-Primera fila: 5 (Williams 21, Ferrari 7, Benetton 3, McLaren 2, Jordan 1)
-Victòries: 4 (Williams 8, Ferrari 5, McLaren 3, Benetton 1)
-Voltes ràpides: 5 (Williams 9, Ferrari 3, Benetton 2, McLaren 2, Jordan 1)
-Podis: 9 (Williams 15, Benetton 8, Ferrari 13, McLaren 7, Jordan 3, Prost 2, Arrows 1, Sauber 1, Stewart 1)
-Voltes liderades: 7 (Williams 424, Ferrari 323, McLaren 128, Benetton 73, Arrows 62, Prost 37, Jordan 7)