GP de Xina: Si fóssiu Fernando Alonso, què faríeu?
Guillem Solà: Fernando Alonso devia ser d’aquells que no passava les cadenes de correus electrònics que t’auguren un mal futur si les trenques; sinó, no m’explico com pot ser que algú pugui tenir tanta mala sort.
No sóc fanàtic d’Alonso ni molt menys, però reconec que és un bon pilot que, des que va ser campió del món, només ha tingut mala sort allà on ha anat. Recordo el més recent: entra a Ferrari i a la Scuderia comença a haver-hi un malestar i els resultats de l’equip comencen a empitjorar. Tothom se’n reia: sortien memes de tot tipus amb els mecànics de Maranello dissenyant un suposat nou motor que corria a base de pizzes, de pasta i aquestes coses típiques italianes que tothom coneix. Hi va haver canvi de personal i les coses van seguir igual; crec que va ser quan Alonso va marxar ja de Ferrari cap a McLaren i va entrar aleshores Vettel. Aleshores a McLaren continua el malson: fitxen Honda com a subministrador de motors i també trepitgen merda. El motor no dóna el que ha de donar, i si forcen els mecanismes, peta fins i tot abans d’engegar. Altres anècdotes com ara engegar el motor sense lubricant són altres de les que es podrien explicar; però amb les dues mans no tinc prou dits per comptar-les. Pot ser perdonable en un equip novell la primera mitja temporada, però el malson segueix: els resultats no arriben i McLaren va caient a la classificació general. Alonso té paciència i va esperant resultats. Se suposa que un pilot experimentat com ell o com Button (company d’Alonso a McLaren en aquell moment) podrien ajudar, des del punt de vista de l’experiència, a un equip molt jove que està en hores baixes.
Ara bé, la temporada avança i els resultats no milloren. Així ja van tres temporades i no sembla que aixequin cap. Des de l’exterior sembla que a McLaren no facin res (gairebé el que es deia de Ferrari quan justament també hi era ell) i Alonso ha acabat la paciència: ja ha començat a dir les coses pel seu nom i ja no justifica el mal paper que fan els mecànics i enginyers. No és d’estranyar sabent que acaba contracte aquesta temporada, i veient com van les coses, si jo fos ell, no seguiria l’any que ve. Un pilot de la talla d’Alonso pot buscar un equip novell per ajudar-los a crèixer i potser ja no té tanta gana de guanyar el campionat; però el que han fet des de McLaren arriba al nivell d’aixecada de camisa fins al nas. Promeses que no s’han complert, millores de resultats que tampoc han arribat… A McLaren arrosseguen un llast des que van canviar a Honda; i potser de diners i motors no els en falten, però de resultats, van molt curts.
No sóc fanàtic d’Alonso ni molt menys, però reconec que és un bon pilot que, des que va ser campió del món, només ha tingut mala sort allà on ha anat. Recordo el més recent: entra a Ferrari i a la Scuderia comença a haver-hi un malestar i els resultats de l’equip comencen a empitjorar. Tothom se’n reia: sortien memes de tot tipus amb els mecànics de Maranello dissenyant un suposat nou motor que corria a base de pizzes, de pasta i aquestes coses típiques italianes que tothom coneix. Hi va haver canvi de personal i les coses van seguir igual; crec que va ser quan Alonso va marxar ja de Ferrari cap a McLaren i va entrar aleshores Vettel. Aleshores a McLaren continua el malson: fitxen Honda com a subministrador de motors i també trepitgen merda. El motor no dóna el que ha de donar, i si forcen els mecanismes, peta fins i tot abans d’engegar. Altres anècdotes com ara engegar el motor sense lubricant són altres de les que es podrien explicar; però amb les dues mans no tinc prou dits per comptar-les. Pot ser perdonable en un equip novell la primera mitja temporada, però el malson segueix: els resultats no arriben i McLaren va caient a la classificació general. Alonso té paciència i va esperant resultats. Se suposa que un pilot experimentat com ell o com Button (company d’Alonso a McLaren en aquell moment) podrien ajudar, des del punt de vista de l’experiència, a un equip molt jove que està en hores baixes.
Ara bé, la temporada avança i els resultats no milloren. Així ja van tres temporades i no sembla que aixequin cap. Des de l’exterior sembla que a McLaren no facin res (gairebé el que es deia de Ferrari quan justament també hi era ell) i Alonso ha acabat la paciència: ja ha començat a dir les coses pel seu nom i ja no justifica el mal paper que fan els mecànics i enginyers. No és d’estranyar sabent que acaba contracte aquesta temporada, i veient com van les coses, si jo fos ell, no seguiria l’any que ve. Un pilot de la talla d’Alonso pot buscar un equip novell per ajudar-los a crèixer i potser ja no té tanta gana de guanyar el campionat; però el que han fet des de McLaren arriba al nivell d’aixecada de camisa fins al nas. Promeses que no s’han complert, millores de resultats que tampoc han arribat… A McLaren arrosseguen un llast des que van canviar a Honda; i potser de diners i motors no els en falten, però de resultats, van molt curts.
Just Serrainat: Suposo que és molt fàcil per a nosaltres dir que faríem en el lloc de Fernando Alonso, que allò que realment ell vol o pot fer, ja que hi ha molts aspectes de tipus personal i contractual que des de la nostra ignorància no podem avaluar.
El que està clar, és que Alonso està tenint molta paciència amb l’equip McLaren (tot i que el problema realment l’hem d’atribuir al baix rendiment del propulsor Honda), cosa que demostra que és un pilot lleial a aquest projecte. Però tot té un límit i és molt desesperant per a qualsevol pilot haver d’estar lluitant a la part mitjana (tirant a la darrera), per intentar acabar curses i aconseguir algun puntet pel campionat.
Tot i que la part econòmica no és cap problema amb el millor sou de la graella, un pilot de la Fórmula 1, el que vol és guanyar curses o almenys estar lluitant al davant amb els grans per gaudir al màxim del que és la seva feina, però també la seva passió.
Personalment si jo em trobés a la seva situació (i que és el que es comenta en el “mundillo” que podria fer Fernando), és veure si a les properes curses Honda és capaç de millorar el motor per fer un pas endavant important i en el cas més que probable que això no passi, estar obert a possibles ofertes d’altres equips. També s’ha de tenir en compte que la possibilitat d’aconseguir una oferta a mitja temporada que sigui realment interessant, és molt complicada i per anar a un equip inferior a l’actual
tampoc tindria cap sentit.
Crec que finalment aquest any Fernando Alonso haurà de fer el que pugui amb el que McLaren li doni durant la temporada i començar a escoltar ofertes d’altres equips per l’any vinent, ja que en vista de com esta evolucionant aquest projecte, encara que McLaren canviï de propulsor, serà tornar a perdre una temporada i Fernando tampoc va tan sobrat de temps.
El que està clar, és que Alonso està tenint molta paciència amb l’equip McLaren (tot i que el problema realment l’hem d’atribuir al baix rendiment del propulsor Honda), cosa que demostra que és un pilot lleial a aquest projecte. Però tot té un límit i és molt desesperant per a qualsevol pilot haver d’estar lluitant a la part mitjana (tirant a la darrera), per intentar acabar curses i aconseguir algun puntet pel campionat.
Tot i que la part econòmica no és cap problema amb el millor sou de la graella, un pilot de la Fórmula 1, el que vol és guanyar curses o almenys estar lluitant al davant amb els grans per gaudir al màxim del que és la seva feina, però també la seva passió.
Personalment si jo em trobés a la seva situació (i que és el que es comenta en el “mundillo” que podria fer Fernando), és veure si a les properes curses Honda és capaç de millorar el motor per fer un pas endavant important i en el cas més que probable que això no passi, estar obert a possibles ofertes d’altres equips. També s’ha de tenir en compte que la possibilitat d’aconseguir una oferta a mitja temporada que sigui realment interessant, és molt complicada i per anar a un equip inferior a l’actual
tampoc tindria cap sentit.
Crec que finalment aquest any Fernando Alonso haurà de fer el que pugui amb el que McLaren li doni durant la temporada i començar a escoltar ofertes d’altres equips per l’any vinent, ja que en vista de com esta evolucionant aquest projecte, encara que McLaren canviï de propulsor, serà tornar a perdre una temporada i Fernando tampoc va tan sobrat de temps.
Jordi Domènech: Més enllà de ser un dels esportistes més ben pagats del món i de la seva reputació com a bicampió mundial, Fernando Alonso voldria tornar a tenir la oportunitat de lluitar per el campionat del món, però quin és el camí més ràpid per fer-ho?
Així a cop d’ull té tres opcions: quedar-se a McLaren, marxar tant aviat com pugui o marxar a final de temporada lliure.
Seguir a McLaren sembla una opció gairebé descartada. Com més a prop veu el final de la seva carrera esportiva menys paciència pot tenir Alonso respecte als progressos que puguin fer a Woking i Sakura, sobretot després de dues temporades i escaig on la impressió que queda es que s’han fet un pas endavant i dos enrere. Però a favor de quedar-se hi ha la seguretat que l’equip el vol i li pagarà el que demani.
Pel que fa a marxar a mitja temporada, sembla bastant complicat, donades les complicacions contractuals que això podria suposar i la falta d’una vacant clara enlloc.
Potser el més probable es que Alonso miri el mercat de cara al 2018. Pel que fa als equips grans, la cosa sembla complicada. No el veig pas tornant a Ferrari, ni tampoc a Red Bull fent-li lloc quan té pilots de sobres. Hi podria haver opcions a Mercedes si Lewis Hamilton es retirés de sobte o si Valtteri Bottas tingués una molt mala temporada, però ara com ara semblen dues possibilitats remotes.
Pel que fa a la resta, Renault podria pagar-li molts diners però actualment està lluny de lluitar pels podis, mentre que la resta d’equips simplement no pot permetre’s al pilot asturià. Els rumors diuen que Alonso cobraria entre 35 i 40 milions d’euros actualment comptant bonus, i equips força competitius com Williams o Force India paguen entre 2 i 4 milions. En aquests dos equips Alonso podria puntuar cada cursa i obtenir alguns podis, però valdria la pena rebaixar-se tant el sou sense una garantia de poder lluitar per les victòries?
Una quarta opció seria deixar la Fórmula 1. Fa temps que diu que altres competicions del motor l’atrauen, com les 24 hores de Le Mans, però també és cert que Alonso sembla content amb els cotxes actuals de Fórmula 1.
Així doncs, si jo fos ell me n’aniria a la IndyCar a fer un Mansell i guanyar el títol americà. Però pensant de forma més realista, ho donaria tot el 2017, tant a la pista amb el McLaren com als despatxos buscant el millor seient per al 2018. Millor un Williams on se’t vegi al davant que un McLaren on només ets visible per les avaries…
Així a cop d’ull té tres opcions: quedar-se a McLaren, marxar tant aviat com pugui o marxar a final de temporada lliure.
Seguir a McLaren sembla una opció gairebé descartada. Com més a prop veu el final de la seva carrera esportiva menys paciència pot tenir Alonso respecte als progressos que puguin fer a Woking i Sakura, sobretot després de dues temporades i escaig on la impressió que queda es que s’han fet un pas endavant i dos enrere. Però a favor de quedar-se hi ha la seguretat que l’equip el vol i li pagarà el que demani.
Pel que fa a marxar a mitja temporada, sembla bastant complicat, donades les complicacions contractuals que això podria suposar i la falta d’una vacant clara enlloc.
Potser el més probable es que Alonso miri el mercat de cara al 2018. Pel que fa als equips grans, la cosa sembla complicada. No el veig pas tornant a Ferrari, ni tampoc a Red Bull fent-li lloc quan té pilots de sobres. Hi podria haver opcions a Mercedes si Lewis Hamilton es retirés de sobte o si Valtteri Bottas tingués una molt mala temporada, però ara com ara semblen dues possibilitats remotes.
Pel que fa a la resta, Renault podria pagar-li molts diners però actualment està lluny de lluitar pels podis, mentre que la resta d’equips simplement no pot permetre’s al pilot asturià. Els rumors diuen que Alonso cobraria entre 35 i 40 milions d’euros actualment comptant bonus, i equips força competitius com Williams o Force India paguen entre 2 i 4 milions. En aquests dos equips Alonso podria puntuar cada cursa i obtenir alguns podis, però valdria la pena rebaixar-se tant el sou sense una garantia de poder lluitar per les victòries?
Una quarta opció seria deixar la Fórmula 1. Fa temps que diu que altres competicions del motor l’atrauen, com les 24 hores de Le Mans, però també és cert que Alonso sembla content amb els cotxes actuals de Fórmula 1.
Així doncs, si jo fos ell me n’aniria a la IndyCar a fer un Mansell i guanyar el títol americà. Però pensant de forma més realista, ho donaria tot el 2017, tant a la pista amb el McLaren com als despatxos buscant el millor seient per al 2018. Millor un Williams on se’t vegi al davant que un McLaren on només ets visible per les avaries…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Aquest any, a les cinc primeres curses Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Aquest any, a les cinc primeres curses Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Pilot | Equip | Mitjà | Tou | Supertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
36. Antonio Giovinazzi
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
Horaris del GP de Xina
Divendres
Lliures 1: 04.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 08:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 06.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 09.00 (Movistar i Vodafone)
Diumenge
Cursa: 08.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 19.25 (Esport3)
Resum: 19.25 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Pascal Wehrlein seguirà sent baixa a Sauber. Antonio Giovinazzi el substituirà a Xina i possiblement també a Bahrain. A la Superporra, si heu optat per Wehrlein comptarem el resultat de Giovinazzi.
-McLaren ha descartat construir un motor de Fórmula 1 propi.
-La FIA ha anunciat la creació d’un Saló de la Fama amb dues seus, una a París i l’altra a Ginebra.
-Per al 2021 s’estan pensant canvis en els motors, amb idees com motors V4 o L4, sense MGU-H i sense límit de combustible.
-Sauber ha mantingut converses amb Honda i Mercedes de cara al subministre de motors per a la temporada 2018.
-McLaren ha descartat construir un motor de Fórmula 1 propi.
-La FIA ha anunciat la creació d’un Saló de la Fama amb dues seus, una a París i l’altra a Ginebra.
-Per al 2021 s’estan pensant canvis en els motors, amb idees com motors V4 o L4, sense MGU-H i sense límit de combustible.
-Sauber ha mantingut converses amb Honda i Mercedes de cara al subministre de motors per a la temporada 2018.
No us oblideu de fer la Superporra!!
feu clic a la imatge per anar-hi |