GP de Rússia: Què us sembla que Alonso corri a Indianàpolis?
Guillem Solà: Jo crec que Alonso, com a pilot experimentat que és i en la situació que es troba a la Fórmula 1, és normal que busqui alguna altra cosa diferent; potser només per sortir de la monotonia de sempre. Tot i que si aquesta monotonia fos bona, no crec que sacrifiqués la participació al GP de Mònaco si tingués possibilitat de quedar a la part superior de la taula de puntuació. A part d’això, jo crec que és una decisió intel·ligent: pot servir per completar la seva carrera com a pilot: ha corregut en karts, a la Fórmula 1 i ara participarà a les 500 milles d’Indianapolis. Qui sap si l’any que ve es prepara per unes 24h de Le Mans…
No sóc fan incondicional d’Alonso però he d’admetre que és un bon pilot i de segur que farà un bon paper a les 500 milles; a no ser que porti la mala sort de la Fórmula 1 a Indianapolis també!
No he vist mai cap edició de les 500 milles, ni mai cap resum. Però si Alonso hi participa i fa un bon paper crec que serà distret, si més no, diferent al veure un Alonso amb un cotxe que passa dels 300 km/h sense problemes, i no pas com el seu Honda, per exemple.
Per part de l’equip McLaren-Honda no crec que li hagin posat pals a les rodes al prendre aquesta decisió ja que en la situació que estan, no el podrien aguantar “lligat” oferint-li el que tenen, que és ben poc. Potser també serà una bona oportunitat per tornar a veure un pilot com Jenson Button competint al més alt nivell. Si hi hagués pluja, encara hi guanyaríem més com a espectadors, ja que Button sobre pluja és molt fi i fins i tot podria donar algun punt a l’equip.
És per això que estic totalment a favor de la decisió presa pel Fernando ja que crec que hi guanyarà tant ell com l’equip i fins i tot els espectadors i seguidors més fidels de Button.
No sóc fan incondicional d’Alonso però he d’admetre que és un bon pilot i de segur que farà un bon paper a les 500 milles; a no ser que porti la mala sort de la Fórmula 1 a Indianapolis també!
No he vist mai cap edició de les 500 milles, ni mai cap resum. Però si Alonso hi participa i fa un bon paper crec que serà distret, si més no, diferent al veure un Alonso amb un cotxe que passa dels 300 km/h sense problemes, i no pas com el seu Honda, per exemple.
Per part de l’equip McLaren-Honda no crec que li hagin posat pals a les rodes al prendre aquesta decisió ja que en la situació que estan, no el podrien aguantar “lligat” oferint-li el que tenen, que és ben poc. Potser també serà una bona oportunitat per tornar a veure un pilot com Jenson Button competint al més alt nivell. Si hi hagués pluja, encara hi guanyaríem més com a espectadors, ja que Button sobre pluja és molt fi i fins i tot podria donar algun punt a l’equip.
És per això que estic totalment a favor de la decisió presa pel Fernando ja que crec que hi guanyarà tant ell com l’equip i fins i tot els espectadors i seguidors més fidels de Button.
Just Serrainat: Aquests dies corren rius de tinta amb la notícia de la participació d’Alonso a la Indy 500 i si fa bé o malament deixant la cursa de Mònaco per aquesta petita aventura americana.
La meva opinió és que si l’equip li ofereix un regal com aquest (suposem que per calmar-lo una mica), és normal que Alonso s’hi tiri de cap, després de dos anys de resultats mediocres i amb la il·lusió en nivells molt baixos, un repte com aquest és un caramel que no crec que cap pilot s’hi hagués pogut negar.
Del resultat d’aquesta aventura no en sóc tant optimista, ja que estem parlant d’una competició molt diferent del que Alonso està acostumat, amb molts cotxes corrent junts, rebufs constants amb molta estratègia i re-llançaments per banderes grogues, que s’ha de saber gestionar molt bé.
Un factor important que juga en contra del pilot espanyol, és el fet que totes aquestes particularitats de la competició les hagi d’assimilar en menys d’un mes de pràctica, competint amb pilots veterans de la categoria, amb una experiència que considero que per més bon pilot que sigui no s’assoleix en tan poc temps.
De tota manera crec, que sense tenir en compte el resultat final, aquesta desconnexió d’Alonso de la Fórmula 1 i tota la il·lusió que el nou repte significa, serà un bon bàlsam pel pilot i esperem que l’ajudi a poder afrontar la segona meitat del campionat, que crec que serà bastant mediocre per l’equip McLaren-Honda.
Com a apunt final, diré que m’agrada molt que hagin optat per Jenson Button com a substitut a la cursa de Mònaco, ja que crec que és una bona recompensa al seu treball dins l’equip
La meva opinió és que si l’equip li ofereix un regal com aquest (suposem que per calmar-lo una mica), és normal que Alonso s’hi tiri de cap, després de dos anys de resultats mediocres i amb la il·lusió en nivells molt baixos, un repte com aquest és un caramel que no crec que cap pilot s’hi hagués pogut negar.
Del resultat d’aquesta aventura no en sóc tant optimista, ja que estem parlant d’una competició molt diferent del que Alonso està acostumat, amb molts cotxes corrent junts, rebufs constants amb molta estratègia i re-llançaments per banderes grogues, que s’ha de saber gestionar molt bé.
Un factor important que juga en contra del pilot espanyol, és el fet que totes aquestes particularitats de la competició les hagi d’assimilar en menys d’un mes de pràctica, competint amb pilots veterans de la categoria, amb una experiència que considero que per més bon pilot que sigui no s’assoleix en tan poc temps.
De tota manera crec, que sense tenir en compte el resultat final, aquesta desconnexió d’Alonso de la Fórmula 1 i tota la il·lusió que el nou repte significa, serà un bon bàlsam pel pilot i esperem que l’ajudi a poder afrontar la segona meitat del campionat, que crec que serà bastant mediocre per l’equip McLaren-Honda.
Com a apunt final, diré que m’agrada molt que hagin optat per Jenson Button com a substitut a la cursa de Mònaco, ja que crec que és una bona recompensa al seu treball dins l’equip
Jordi Domènech: Per començar, vull dir que em sembla una notícia excel·lent i que pràcticament no me la creia al primer moment.
Sempre és interessant, en aquests dies de professionalització extrema, veure com pilots s’arrisquen a provar categories fora de la seva zona de confort. Fernando Alonso podia anar fent còmodament amb un McLaren que no està a l’alçada del seu talent mentre la resta del pàdoc pensaria “sort que no té cotxe competitiu…”
Però l’asturià té ganes de còrrer i guanyar i penso que és interessant que ell, gairebé tot sol hagi reviscut el concepte de la Triple Corona. Només 38 pilots en tota la història han participat a les tres grans curses de l’automobilisme: el GP de Mònaco, les 500 milles d’Indianàpolis i les 24 hores de Le Mans, i només un, Graham Hill, va aconseguir guanyar les tres proves.
Podríem discutir a bastament si aconseguir aquests reptes el convertiria en el millor pilot del món com el propi Alonso ha manifestat, però el fet de que ho provi és bona notícia per a l’automobilisme en general, que potser hauria d’evitar que grans curses com Indy i Le Mans coincideixin amb el calendari de Fórmula 1 per “provocar” més intents.
Pel que fa a la situació personal d’Alonso, no sé si el fet de deixar-lo còrrer a Indianàpolis augmentarà les possibilitats de seguir a McLaren. Crec que tot dependrà de l’evolució que segueixi el MCL32, i de les vacants que hi pugui haver. Encara que McLaren millori, van passant els anys per a Alonso i podria voler buscar un volant més competitiu a curt termini.
I per acabar, pot guanyar Alonso les 500 milles? La meva resposta és que sí. És cert que és un debutant total amb els IndyCar i els ovals, però els cotxes són tots Dallara o bé amb el kit aerodinàmic d’Honda o bé el de Chevrolet, per tant la igualtat és màxima. A més, corre amb Andretti Autosport, l’equip guanyador de la cursa de 2016 i comptarà amb 5 companys d’equip, l’experiència dels Andretti i fins i tot amb Gil de Ferran per accelerar el seu aprenentatge al màxim.
Sempre és interessant, en aquests dies de professionalització extrema, veure com pilots s’arrisquen a provar categories fora de la seva zona de confort. Fernando Alonso podia anar fent còmodament amb un McLaren que no està a l’alçada del seu talent mentre la resta del pàdoc pensaria “sort que no té cotxe competitiu…”
Però l’asturià té ganes de còrrer i guanyar i penso que és interessant que ell, gairebé tot sol hagi reviscut el concepte de la Triple Corona. Només 38 pilots en tota la història han participat a les tres grans curses de l’automobilisme: el GP de Mònaco, les 500 milles d’Indianàpolis i les 24 hores de Le Mans, i només un, Graham Hill, va aconseguir guanyar les tres proves.
Podríem discutir a bastament si aconseguir aquests reptes el convertiria en el millor pilot del món com el propi Alonso ha manifestat, però el fet de que ho provi és bona notícia per a l’automobilisme en general, que potser hauria d’evitar que grans curses com Indy i Le Mans coincideixin amb el calendari de Fórmula 1 per “provocar” més intents.
Pel que fa a la situació personal d’Alonso, no sé si el fet de deixar-lo còrrer a Indianàpolis augmentarà les possibilitats de seguir a McLaren. Crec que tot dependrà de l’evolució que segueixi el MCL32, i de les vacants que hi pugui haver. Encara que McLaren millori, van passant els anys per a Alonso i podria voler buscar un volant més competitiu a curt termini.
I per acabar, pot guanyar Alonso les 500 milles? La meva resposta és que sí. És cert que és un debutant total amb els IndyCar i els ovals, però els cotxes són tots Dallara o bé amb el kit aerodinàmic d’Honda o bé el de Chevrolet, per tant la igualtat és màxima. A més, corre amb Andretti Autosport, l’equip guanyador de la cursa de 2016 i comptarà amb 5 companys d’equip, l’experiència dels Andretti i fins i tot amb Gil de Ferran per accelerar el seu aprenentatge al màxim.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Aquest any, a les cinc primeres curses Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Aquest any, a les cinc primeres curses Pirelli manarà els pneumàtics a utilitzar per tothom.
Pilot | Equip | Tou | Supertou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 2 | 4 | 7 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Renault | 2 | 4 | 7 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
Horaris del GP de Rússia
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 20.15 (Esport3)
Resum: 20.15 (Esport3)
Breus d’última hora:
-El Grup Estratègic de la Fórmula 1 s’ha reunit aquesta setmana i s’han pres unes quantes decisions, entre elles, prohibir les aletes i les ales T per la temporada que ve, deixar estar l’halo i provar el “shield” com a mesura de protecció per l’habitacle i sortides des de la graella després d’una bandera vermella. Totes aquestes decisions hauran de ser ratificades pel Consell Mundial de la FIA.
-Es va anunciar també que a partir del GP d’Espanya s’aplicaria estrictament la norma que obliga als equips a fer “ben visibles” els números i noms dels pilots als cotxes.
-S’ha estat especulant amb la possibilitat de que Honda rebés ajuda externa per millorar els seus motors, incloent ajuda de Mercedes, cosa que alguns equips no veurien amb bons ulls.
-Parlant encara d’Honda, sembla ser que les negociacions per subministrar un altre equip estan força avançades. Sauber és el principal candidat.
-Es va anunciar també que a partir del GP d’Espanya s’aplicaria estrictament la norma que obliga als equips a fer “ben visibles” els números i noms dels pilots als cotxes.
-S’ha estat especulant amb la possibilitat de que Honda rebés ajuda externa per millorar els seus motors, incloent ajuda de Mercedes, cosa que alguns equips no veurien amb bons ulls.
-Parlant encara d’Honda, sembla ser que les negociacions per subministrar un altre equip estan força avançades. Sauber és el principal candidat.
No us oblideu de fer la Superporra!!
feu clic a la imatge per anar-hi |