Retirat Prost, Ayrton Senna va fitxar per Williams, però s’havien canviat les normes i prohibit totes les ajudes electròniques. Sense les suspensions actives ni el control de tracció, els cotxes eren en general més nerviosos. Potser no només per això però segurament també per això, la part inicial del mundial va veure un munt d’accidents greus. JJ Lehto, Jean Alesi, Rubens Barrichello, Karl Wendlinger, Pedro Lamy i Andrea Montermini van patir lesions de diversa consideració, però a Imola tant Senna com Roland Ratzenberger pagaven el preu més alt, essent les primeres morts a la Fórmula 1 en 8 anys.
Michael Schumacher va dominar amb mà de ferro la primera part del campionat. Sovint l’equip Benetton aconseguia fer repostatges (que tornaven a estar permesos) més ràpidament que els seus rivals. Però el desaparegut Senna sospitava del Benetton, i tot i que no es va trobar res concret, el pilot alemany va ser desqualificat de dues curses i prohibit de participar en dues més per diversos motius, cosa que Damon Hill (fent el paper a Williams que el seu pare va fer a Lotus el 1968 després de la mort de Jim Clark) va aprofitar per portar el campionat fins al final.
A Austràlia, sota una gran pressió, Schumacher va sortir-se i va danyar la direcció. Hill el va voler avançar però es van tocar i els dos van abandonar, amb “Schumi” guanyant el primer títol d’un pilot alemany.
Ferrari va tornar a guanyar una cursa quatre anys després amb Gerhard Berger a Hockenheim. Al circuit alemany també es va viure un incendi durant l’aturada a boxs de Jos Verstappen, afortunadament sense conseqüències, i a Nigel Mansell el van fer tornar de la seva aventura americana per guanyar la cursa d’Adelaida.
També es va veure l’última temporada del llegendari equip Lotus, atrapat pels deutes, i el debut de l’escocès David Coulthard, substituint Senna a Williams.
El xoc entre Hill i Schumacher a la cursa final. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
27/3 | BR | Senna (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
17/4 | PAC | Senna (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
1/5 | SM | Senna (Williams) | M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) |
15/5 | MO | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
29/5 | E | M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
12/6 | CA | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
3/7 | F | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) |
10/7 | GB | Hill (Williams) | Hill (Williams) | Hill (Williams) |
31/7 | D | Berger (Ferrari) | Berger (Ferrari) | Coulthard (Williams) |
14/8 | H | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
28/8 | B | Barrichello (Jordan) | Hill (Williams) | Hill (Williams) |
11/9 | I | Alesi (Ferrari) | Hill (Williams) | Hill (Williams) |
25/9 | P | Berger (Ferrari) | Hill (Williams) | Coulthard (Williams) |
16/10 | EU |
M. Schumacher (Ben)
|
M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
6/11 | J |
M. Schumacher (Ben)
|
Hill (Williams) | Hill (Williams) |
13/11 | AU |
Mansell (Williams)
|
Mansell (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Michael Schumacher
|
Benetton-Ford | 92 |
2 |
Damon Hill
|
Williams-Renault | 91 |
3 |
Gerhard Berger
|
Ferrari | 41 |
4 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Peugeot | 26 |
5 |
Jean Alesi
|
Ferrari | 24 |
6 |
Rubens Barrichello
|
Jordan-Hart | 19 |
7 |
Martin Brundle
|
McLaren-Peugeot | 16 |
8 |
David Coulthard
|
Williams-Renault | 14 |
9 |
Nigel Mansell
|
Williams-Renault | 13 |
10 |
Jos Verstappen
|
Benetton-Ford | 10 |
11 |
Olivier Panis
|
Ligier-Renault | 9 |
12 |
Mark Blundell
|
Tyrrell-Yamaha | 8 |
13 |
Heinz-Harald Frentzen
|
Sauber-Mercedes | 7 |
14 |
Nicola Larini
|
Ferrari | 6 |
15 |
Christian Fittipaldi
|
Footwork-Ford | 6 |
16 |
Eddie Irvine
|
Jordan-Hart | 6 |
17 |
Ukyo Katayama
|
Tyrrell-Yamaha | 5 |
18 |
Éric Bernard
|
Ligier-Renault | 4 |
19 |
Karl Wendlinger
|
Sauber-Mercedes | 4 |
19 |
Andrea de Cesaris
|
Jordan-Hart/Sauber-Mercedes | 4 |
21 |
Pierluigi Martini
|
Minardi-Ford | 4 |
22 |
Gianni Morbidelli
|
Footwork-Ford | 3 |
23 |
Érik Comas
|
Larrousse-Ford | 2 |
24 |
Michele Alboreto
|
Minardi-Ford | 1 |
24 |
JJ Lehto
|
Benetton-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Williams-Renault
|
118 |
2 |
Benetton-Ford
|
103 |
3 |
Ferrari
|
71 |
4 |
McLaren-Peugeot
|
42 |
5 |
Jordan-Hart
|
28 |
6 |
Ligier-Renault
|
13 |
7 |
Tyrrell-Yamaha
|
13 |
8 |
Sauber-Mercedes
|
12 |
9 |
Footwork-Ford
|
9 |
10 |
Minardi-Ford
|
5 |
11 |
Larrousse-Ford
|
2 |
-Pole positions: 7 (M. Schumacher 6, Senna 3, Hill 2, Berger 2, Alesi 1, Barrichello 1, Mansell 1)
-Primera fila: 8 (M. Schumacher 12, Hill 7, Senna 3, Alesi 3, Berger 3, Mansell 2, Häkkinen 1, Barrichello 1)
-Victòries: 4 (M. Schumacher 8, Hill 6, Berger 1, Mansell 1)
-Voltes ràpides: 3 (M. Schumacher 8, Hill 6, Coulthard 2)
-Podis: 14 (Hill 11, M. Schumacher 10, Häkkinen 6, Berger 6, Alesi 4, Verstappen 2, Brundle 2, Barrichello 1, Larini 1, Blundell 1, Bernard 1, Panis 1, Coulthard 1, Mansell 1)
-Voltes liderades: 9 (M. Schumacher 646, Hill 211, Berger 78, Mansell 36, Senna 26, Alesi 18, Coulthard 16, Häkkinen 12, Barrichello 3)
-Pole positions: 4 (Williams 6, Benetton 6, Ferrari 3, Jordan 1)
-Primera fila: 5 (Williams 12, Benetton 12, Ferrari 6, McLaren 1, Jordan 1)
-Victòries: 3 (Benetton 8, Williams 7, Ferrari 1)
-Voltes ràpides: 2 (Williams 8, Benetton 8)
-Podis: 7 (Williams 13, Benetton 12, Ferrari 11, McLaren 8, Ligier 2, Jordan 1, Tyrrell 1)
-Voltes liderades: 5 (Benetton 646, Williams 289, Ferrari 96, McLaren 12, Jordan 3)