El 1990 Alain Prost es va emportar el número 1 a Ferrari i l’equip de Maranello va viure la millor temporada en anys. La rivalitat del francès amb Ayrton Senna seguia ben viva, i a més es va trobar un altre rival a dins de Ferrari en Nigel Mansell, que el considerava un pilot polític i manipulador.
La temporada va decantar-se després de l’estiu cap a Senna, i de nou els protagonistes de 1989 arribaven a Suzuka jugant-se el mundial. Aquest cop era Prost qui havia de guanyar per mantenir vives les seves opcions al títol. Senna va fer la pole, però tot i les seves protestes, la FIA va canviar el costat de sortida de la pole del cantó net de la pista al brut. Enrabiat per aquest fet i pel que havia passat un any abans, Senna va sortir pitjor que Prost i arribant a la primera corba va decidir que no frenaria, envestint el Ferrari i abandonant tots dos, cosa que feia campió al brasiler. Sortosament, la FIA no va dir-hi res, i Senna acabaria admetent un any després que havia xocat amb Prost deliberadament, com a revenja pel que havia passat el 1989.
Pel que fa a la resta, Nigel Mansell va anunciar a mitja temporada que es retirava però després va fer marxa enrere i va anunciar que tornaria a Williams, que havia guanyat dues curses amb Riccardo Patrese i Thierry Boutsen. El tricampió Nelson Piquet també va guanyar dues curses amb Benetton-Ford.
Dos pilots van veure les seves carreres acabades el 1990. Un, Martin Donnelly, que va sobreviure un brutal accident a Jerez en que va acabar al mig de la pista havent-se partit en impacte el seu Lotus, i l’altre Alessandro Nannini, que va perdre la mà dreta en un accident d’helicòpter però que li van tornar a reimplantar. Nannini tornaria a còrrer en turismes, però no a la Fórmula 1.
Moment de l’impacte entre Senna i Prost a Suzuka. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
11/3 | US | Berger (McLaren) | Senna (McLaren) | Berger (McLaren) |
25/3 | BR | Senna (McLaren) | Prost (Ferrari) | Berger (McLaren) |
13/5 | SM | Senna (McLaren) | Patrese (Williams) | Nannini (Benetton) |
27/5 | MO | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) |
10/6 | CA | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Berger (McLaren) |
24/6 | MX | Berger (McLaren) | Prost (Ferrari) | Prost (Ferrari) |
8/7 | F | Mansell (Ferrari) | Prost (Ferrari) | Mansell (Ferrari) |
15/7 | GB | Mansell (Ferrari) | Prost (Ferrari) | Mansell (Ferrari) |
29/7 | D | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Boutsen (Williams) |
12/8 | H | Boutsen (Williams) | Boutsen (Williams) | Patrese (Williams) |
26/8 | B | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Prost (Ferrari) |
9/9 | I | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) |
23/9 | P | Mansell (Ferrari) | Mansell (Ferrari) | Patrese (Williams) |
30/9 | E |
Senna (McLaren)
|
Prost (Ferrari) | Patrese (Williams) |
21/10 | J |
Senna (McLaren)
|
Piquet (Benetton) | Patrese (Williams) |
4/11 | AU |
Senna (McLaren)
|
Piquet (Benetton) | Mansell (Ferrari) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Ayrton Senna
|
McLaren-Honda | 78 |
2 |
Alain Prost
|
Ferrari | 71 |
3 |
Nelson Piquet
|
Benetton-Ford | 43 |
4 |
Gerhard Berger
|
McLaren-Honda | 43 |
5 |
Nigel Mansell
|
Ferrari | 37 |
6 |
Thierry Boutsen
|
Williams-Renault | 34 |
7 |
Riccardo Patrese
|
Williams-Renault | 23 |
8 |
Alessandro Nannini
|
Benetton-Ford | 21 |
9 |
Jean Alesi
|
Tyrrell-Ford | 13 |
10 |
Ivan Capelli
|
Leyton House-Judd | 6 |
10 |
Roberto Moreno
|
Benetton-Ford | 6 |
12 |
Aguri Suzuki
|
Lola-Lamborghini | 6 |
13 |
Éric Bernard
|
Lola-Lamborghini | 5 |
14 |
Derek Warwick
|
Lotus-Lamborghini | 3 |
15 |
Satoru Nakajima
|
Tyrrell-Ford | 3 |
16 |
Stefano Modena
|
Brabham-Judd | 2 |
16 |
Alex Caffi
|
Arrows-Ford | 2 |
18 |
Maurício Gugelmin
|
Leyton House-Judd | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
McLaren-Honda
|
121 |
2 |
Ferrari
|
110 |
3 |
Benetton-Ford
|
71 |
4 |
Williams-Renault
|
57 |
5 |
Tyrrell-Ford
|
16 |
6 |
Lola-Lamborghini
|
11 |
7 |
Leyton House-Judd
|
7 |
8 |
Lotus-Lamborghini
|
3 |
9 |
Brabham-Judd
|
2 |
9 |
Arrows-Ford
|
2 |
-Pole positions: 4 (Senna 10, Mansell 3, Berger 2, Boutsen 1)
-Primera fila: 7 (Senna 11, Berger 9, Prost 5, Mansell 3, Patrese 2, Martini 1, Boutsen 1)
-Victòries: 6 (Senna 6, Prost 5, Piquet 2, Mansell 1, Boutsen 1, Patrese 1)
-Voltes ràpides: 7 (Patrese 4, Mansell 3, Berger 3, Prost 2, Senna 2, Boutsen 1, Nannini 1)
-Podis: 12 (Senna 11, Prost 9, Berger 7, Mansell 5, Piquet 4, Boutsen 3, Nannini 3, Alesi 2, Patrese 1, Capelli 1, Moreno 1, Suzuki 1)
-Voltes liderades: 10 (Senna 556, Prost 110, Boutsen 91, Berger 72, Mansell 64, Piquet 49, Capelli 45, Alesi 34, Nannini 19, Patrese 12)
-Pole positions: 3 (McLaren 12, Ferrari 3, Williams 1)
-Primera fila: 4 (McLaren 20, Ferrari 8, Williams 3, Minardi 1)
-Victòries: 4 (McLaren 6, Ferrari 6, Williams 2, Benetton 2)
-Voltes ràpides: 4 (McLaren 5, Ferrari 5, Williams 5, Benetton 1)
-Podis: 7 (McLaren 18, Ferrari 14, Benetton 8, Williams 4, Tyrrell 2, Leyton House 1, Lola 1)
-Voltes liderades: 6 (McLaren 628, Williams 103, Ferrari 174, Benetton 68, Leyton House 45, Tyrrell 34)