GP de Brasil: Amb quins records us quedeu de Felipe Massa?
Just Serrainat: Després de quinze anys a la Fórmula 1, el pilot brasiler Felipe Massa ha anunciat la seva retirada de la competició reina de l’automobilisme a l’edat de treta-cinc anys, en part per la seva edat, però també per la dificultat de trobar un volant per l’any vinent.
Amb un palmarès d’onze victòries i quaranta-un podis, podem dir d’ell que és un bon pilot, però potser jo no el definiria com un gran pilot, es podria dir que molts anys ha estat a l’ombra de campions del món com Schumacher, Räikkönen o Alonso, però altres anys que ha estat amb pilots com Fisichella o Bottas tampoc ha pogut batre als seus companys.
Si parlem de records, suposo que el primer que a tots ens ve a la memòria és l’accident que va patir el brasiler al circuit d’Hongria l’any 2009, per l’impacte d’una peça que havia perdut el monoplaça de Brawn pilotat per Rubens Barrichelo i que durant molta estona ens va fer pensar en el pitjor. Per sort després d’un temps de recuperació, Massa va poder tornar a pilotar sense problemes i tot va quedar en un ensurt.
Un dels altres moments a recordar és la gran decepció que va tenir el pilot brasiler al gran premi de casa seva la temporada 2008, quan per una breu estona va tenir el campionat a les seves mans de forma efímera, que li va arrebassar Hamilton en l’últim moment. Tot i que potser l’imatge més recordada d’aquell moment és la cara del seu pare.
També recordo l’ambient i les discussions que va tenir amb Fernando Alonso quan eren companys d’equip, com quan l’equip li va demanar per ràdio que deixés passar al pilot espanyol per ser més ràpid i que va provocar una altra vegada l’eterna discussió sobre les ordres d’equip.
En definitiva, un pilot que serà recordat per la seva llarga trajectòria a la Fórmula 1, però que tampoc crec que sigui recordat com un dels grans, tot i que els que l’hem seguit tots aquests anys sempre li tindrem una gran estimació.
Amb un palmarès d’onze victòries i quaranta-un podis, podem dir d’ell que és un bon pilot, però potser jo no el definiria com un gran pilot, es podria dir que molts anys ha estat a l’ombra de campions del món com Schumacher, Räikkönen o Alonso, però altres anys que ha estat amb pilots com Fisichella o Bottas tampoc ha pogut batre als seus companys.
Si parlem de records, suposo que el primer que a tots ens ve a la memòria és l’accident que va patir el brasiler al circuit d’Hongria l’any 2009, per l’impacte d’una peça que havia perdut el monoplaça de Brawn pilotat per Rubens Barrichelo i que durant molta estona ens va fer pensar en el pitjor. Per sort després d’un temps de recuperació, Massa va poder tornar a pilotar sense problemes i tot va quedar en un ensurt.
Un dels altres moments a recordar és la gran decepció que va tenir el pilot brasiler al gran premi de casa seva la temporada 2008, quan per una breu estona va tenir el campionat a les seves mans de forma efímera, que li va arrebassar Hamilton en l’últim moment. Tot i que potser l’imatge més recordada d’aquell moment és la cara del seu pare.
També recordo l’ambient i les discussions que va tenir amb Fernando Alonso quan eren companys d’equip, com quan l’equip li va demanar per ràdio que deixés passar al pilot espanyol per ser més ràpid i que va provocar una altra vegada l’eterna discussió sobre les ordres d’equip.
En definitiva, un pilot que serà recordat per la seva llarga trajectòria a la Fórmula 1, però que tampoc crec que sigui recordat com un dels grans, tot i que els que l’hem seguit tots aquests anys sempre li tindrem una gran estimació.
Jordi Domènech: Els records obvis són el mundial de 2008, la seva lesió la temporada següent o bé les ordres d’equip a Ferrari el 2010.
A Felipe Massa li ha tocat viure algunes situacions complicades però és d’admirar la dignitat amb la qual ha dut aquestes situacions. No és fàcil perdre un títol havent guanyat a casa teva ni tampoc fer el paper a la roda de premsa pel bé general de l’equip.
Potser per això Massa va durar tantes temporades a Ferrari. Ell ho nega, però per a mi després del seu accident d’Hongria no va tornar a ser el mateix, i si bé mai més va tenir un cotxe dominant, també es cert que va quedar regularment lluny de Fernando Alonso o fins i tot de Valtteri Bottas en aquests últims tres anys a Williams.
És curiós observar també el canvi del pilot paulista: durant la seva temporada de debut va ser sancionat sense còrrer una cursa per diversos incidents, fins al punt que Sauber va optar per recuperar Heinz-Harald Frentzen mentre Massa s’esbargia l’agressivitat i agafava experiència com a pilot provador de Ferrari el 2003. Avui en dia, però, consideraríem Massa qualsevol cosa excepte agressiu.
Crec que el record que ens quedarà de Massa és el d’un pilot bo, sense ser excepcional. Va tenir la oportunitat de ser campió i se li va escapar; se’l posarà a la història a la mateixa alçada que homes com Mark Webber, Gerhard Berger o Rubens Barrichello.
A Felipe Massa li ha tocat viure algunes situacions complicades però és d’admirar la dignitat amb la qual ha dut aquestes situacions. No és fàcil perdre un títol havent guanyat a casa teva ni tampoc fer el paper a la roda de premsa pel bé general de l’equip.
Potser per això Massa va durar tantes temporades a Ferrari. Ell ho nega, però per a mi després del seu accident d’Hongria no va tornar a ser el mateix, i si bé mai més va tenir un cotxe dominant, també es cert que va quedar regularment lluny de Fernando Alonso o fins i tot de Valtteri Bottas en aquests últims tres anys a Williams.
És curiós observar també el canvi del pilot paulista: durant la seva temporada de debut va ser sancionat sense còrrer una cursa per diversos incidents, fins al punt que Sauber va optar per recuperar Heinz-Harald Frentzen mentre Massa s’esbargia l’agressivitat i agafava experiència com a pilot provador de Ferrari el 2003. Avui en dia, però, consideraríem Massa qualsevol cosa excepte agressiu.
Crec que el record que ens quedarà de Massa és el d’un pilot bo, sense ser excepcional. Va tenir la oportunitat de ser campió i se li va escapar; se’l posarà a la història a la mateixa alçada que homes com Mark Webber, Gerhard Berger o Rubens Barrichello.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot | Equip | Dur | Mitjà | Tou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
6. Nico Rosberg
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 5 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
77. Valtteri Bottas
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 5 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 5 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 3 | 8 |
27. Nico Hülkenberg
|
Force India-Mercedes | 2 | 3 | 8 |
20. Kevin Magnussen
|
Renault | 1 | 4 | 8 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 1 | 4 | 8 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
12. Felipe Nasr
|
Sauber-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 1 | 4 | 8 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 1 | 4 | 8 |
94. Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes | 1 | 4 | 8 |
31. Esteban Ocon
|
Manor-Mercedes | 1 | 4 | 8 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
21. Esteban Gutiérrez
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
Horaris del GP de Brasil
Divendres
Lliures 1: 13.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 17:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 14.00 (Movistar F1)
Qualificació: 17.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 17.00 (Movistar F1)
Resum: 21.55 (Esport3)
Resum: 21.55 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Sauber ha fitxat a Jörg Zander, provinent d’Audi, com a director tècnic.
-Es va aclarint el mercat de pilots per al 2017. Renault ha confirmat que es queda a Jolyon Palmer, i sembla ser que Kevin Magnussen aniria a Haas amb Esteban Ocon ocupant el seient vacant a Force India.
-Frank Williams ja és a casa després de patir una pneumònia que el va tenir allunyat de les curses.
-Es va aclarint el mercat de pilots per al 2017. Renault ha confirmat que es queda a Jolyon Palmer, i sembla ser que Kevin Magnussen aniria a Haas amb Esteban Ocon ocupant el seient vacant a Force India.
-Frank Williams ja és a casa després de patir una pneumònia que el va tenir allunyat de les curses.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!