Es poden discutir els mèrits dels dos pilots de Mercedes, però Rosberg és un campió just. D’aquells que es couen a foc a lent, pujant a poc a poc fins a poder arribar a un cotxe competitiu. La seva lleialtat a Mercedes i la seva resiliència davant d’un company duríssim de pelar han tingut finalment la seva recompensa després d’11 temporades i 206 grans premis.
Verstappen davant de Rosberg. (Copyright: Red Bull Media) |
Cursa força avorrida. Per a mi, Abu Dhabi no ha sigut mai un gran circuit de carreres. Hi ha traçats com Canadà o Brasil que propicien el tipus de coses “rares” que feien falta avui per a que el títol mundial tingués emoció. Els dos Mercedes han sortit molt bé i ni els Red Bull ni els Ferrari han pogut fer gaire cosa, més enllà dels moments en que algú retardava la seva aturada a boxs. Verstappen (que havia fet una virolla a la primera volta) ha set qui ha estat més a prop de Rosberg però sense arribar-se al contacte.
Al final de la cursa, amb totes les aturades fetes i amb un Sebastian Vettel amb pneumàtics mes frescos, Hamilton ha mirat d’acumular pilots al seu darrere, però Rosberg al capdavall podia aprofitar el DRS darrere el seu company d’equip i no ha patit per la seva posició al podi.
Els demés. Poca més història a explicar. El cap de setmana dels Toro Rosso, amb molts problemes de punxades, no ha millorat massa amb abandonaments tant per a Daniil Kvyat com per a Carlos Sainz. Per cert, el rus ha regalat una de les imatges de la temporada a l’agafar una bicicleta per tornar al box. Darrere del podi, els Red Bull han superat a Kimi Räikkönen, amb els Force India, Felipe Massa i Fernando Alonso completant els punts.
Mentre Massa ha pogut celebrar dos puntets, Jenson Button no ha pogut acabar la seva possible última cursa amb un problema de suspensió.
Després del campionat més llarg de la història, crec que tots ens mereixem un cert descans de Fórmula 1. Cal desitjar una major competitivitat al davant doncs el domini de Mercedes comença a ser avorrit. Els canvis del 2017 podrien remenar l’ordre…
Però abans de tot això, us mostrarem el nostre top 10 i també tindrem els Premis Home de l’Any per acabar el 2016 amb bon sabor de boca.
Eufòria de Rosberg. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
-Sebastian Vettel. Acaba amb bon sabor de boca.
-Force India. Gran temporada.
-Nico Rosberg. Merescut campió.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 38’04.013 | 1 | 55 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 0.439 | 2 | 55 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 0.843 | 5 | 55 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1.685 | 6 | 55 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 5.315 | 4 | 55 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 18.816 | 3 | 55 |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 50.114 | 7 | 55 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 58.776 | 8 | 55 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 59.436 | 10 | 55 |
10 | 1 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 59.876 | 9 | 55 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1’16.777 | 14 | 55 | |
12 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1’35.113 | 13 | 55 | |
13 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 20 | 54 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 16 | 54 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 22 | 54 | |
16 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 54 | |
17 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 15 | 54 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Danys acc. | 21 | 41 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Caixa canvis | 17 | 14 | |
AB | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | Suspensió | 12 | 12 | |
AB | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | Suspensió | 11 | 6 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | Danys acc. | 18 | 5 |