El 1988 seria l’últim any dels motors turbo, i ja només sis equips, generalment punters, van usar-los.
Però la temporada es recorda pel domini insultant de McLaren. Hi va haver diverses raons. Per una banda, Ron Dennis va birlar-li els motors Honda a Williams, que no havia volgut fer lloc a Satoru Nakajima com a contrapartida. Nakajima va anar a Lotus, que va seguir tenint motors Honda, mentre Williams s’havia de conformar amb els Judd atmosfèrics. Per una altra, Gordon Murray havia marxat de Brabham (que no participaria al campionat) i havia aportat el concepte del cotxe baix que havia fet servir amb el BT55 2 anys abans, que va coincidir amb les idees que començaven a aplicar Steve Nichols i companyia a McLaren. I finalment, el fitxatge d’Ayrton Senna per acompanyar Alain Prost.
Amb el MP4/4, Senna i Prost van fer totes les poles menys una i van guanyar totes les curses menys una, el famós gran premi d’Itàlia on Prost va trencar motor, Senna va xocar amb un doblat i Ferrari va fer un doblet miraculós un mes després de la mort d’Enzo Ferrari.
Prost va fer més punts totals que Senna, però com que només comptaven els 11 millors resultats, al gran premi del Japó Senna en tenia prou amb guanyar. Tot i pràcticament calar el cotxe a la sortida, el brasiler va fer una gran remuntada i va avançar el francès per aconseguir el seu primer títol.
Pel que fa a Williams, sense un motor competitiu Nigel Mansell només va aconseguir dos segons llocs i va decidir marxar a Ferrari.
També van aparèixer les pre-qualificacions, fetes a primera hora del divendres per eliminar alguns equips i reduir la classificació a 30 cotxes, dels quals només 26 participarien al GP del diumenge.
Senna pilotant a Silverstone. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
3/4 | BR | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) | Berger (Ferrari) |
1/5 | SM | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) |
15/5 | MO | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) | Senna (McLaren) |
29/5 | MX | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
12/6 | CA | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) |
19/6 | DET | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) |
3/7 | F | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
10/7 | GB | Berger (Ferrari) | Senna (McLaren) | Mansell (Williams) |
24/7 | D | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Nannini (Benetton) |
7/8 | H | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Prost (McLaren) |
28/8 | B | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) | Berger (Ferrari) |
11/9 | I | Senna (McLaren) | Berger (Ferrari) | Alboreto (Ferrari) |
25/9 | P | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) | Berger (Ferrari) |
2/10 | E |
Senna (McLaren)
|
Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
30/10 | J |
Senna (McLaren)
|
Senna (McLaren) | Senna (McLaren) |
13/11 | AU |
Senna (McLaren)
|
Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Ayrton Senna
|
McLaren-Honda | 90 |
2 |
Alain Prost
|
McLaren-Honda | 87 |
3 |
Gerhard Berger
|
Ferrari | 41 |
4 |
Thierry Boutsen
|
Benetton-Ford | 27 |
5 |
Michele Alboreto
|
Ferrari | 24 |
6 |
Nelson Piquet
|
Lotus-Honda | 22 |
7 |
Ivan Capelli
|
March-Judd | 17 |
8 |
Derek Warwick
|
Arrows-Megatron | 17 |
9 |
Nigel Mansell
|
Williams-Judd | 12 |
10 |
Alessandro Nannini
|
Benetton-Ford | 12 |
11 |
Riccardo Patrese
|
Williams-Judd | 8 |
12 |
Eddie Cheever
|
Arrows-Megatron | 6 |
13 |
Maurício Gugelmin
|
March-Judd | 5 |
14 |
Jonathan Palmer
|
Tyrrell-Ford | 5 |
15 |
Andrea de Cesaris
|
Rial-Ford | 3 |
16 |
Satoru Nakajima
|
Lotus-Honda | 1 |
16 |
Pierluigi Martini
|
Minardi-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
McLaren-Honda
|
199 |
2 |
Ferrari
|
65 |
3 |
Benetton-Ford
|
39 |
4 |
Lotus-Honda
|
23 |
5 |
Arrows-Megatron
|
23 |
6 |
March-Judd
|
22 |
7 |
Williams-Judd
|
20 |
8 |
Tyrrell-Ford
|
5 |
9 |
Rial-Ford
|
3 |
10 |
Minardi-Ford
|
1 |
-Pole positions: 3 (Senna 13, Prost 2, Berger 1)
-Primera fila: 5 (Senna 15, Prost 12, Mansell 2, Berger 2, Alboreto 1)
-Victòries: 3 (Senna 8, Prost 7, Berger 1)
-Voltes ràpides: 6 (Prost 7, Senna 3, Berger 3, Nannini 1, Mansell 1, Alboreto 1)
-Podis: 10 (Prost 14, Senna 11, Boutsen 5, Berger 5, Piquet 3, Alboreto 3, Mansell 2, Capelli 2, Nannini 2, Cheever 1)
-Voltes liderades: 4 (Senna 553, Prost 450, Berger 27, Capelli 1)
-Pole positions: 2 (McLaren 15, Ferrari 1)
-Primera fila: 3 (McLaren 27, Ferrari 3, Williams 2)
-Victòries: 2 (McLaren 15, Ferrari 1)
-Voltes ràpides: 4 (McLaren 10, Ferrari 4, Williams 1, Benetton 1)
-Podis: 7 (McLaren 25, Ferrari 8, Benetton 7, Lotus 3, Williams 2, March 2, Arrows 1)
-Voltes liderades: 3 (McLaren 1003, Ferrari 27, March 1)