A l’arribar a la primera corba els dos han frenat al límit. A Verstappen se li ha mogut lleugerament el cotxe en frenada però no ha tocat ningú, mentre que Vettel ha tocat a Rosberg, fent-li fer una virolla. Vettel ha abandonat a l’acte amb la suspensió trencada, mentre Rosberg ha baixat a l’última posició.
Immediatament s’ha aplicat el cotxe de seguretat virtual sota el qual han entrat Esteban Gutiérrez, Kevin Magnussen i Daniil Kvyat, que s’havien tocat tots també a la primera corba, recuperant així Rosberg alguna posició. Homes com Esteban Ocon o Fernando Alonso s’han trobat amb guanys de 10 posicions només començar, mentre al davant Hamilton liderava davant Ricciardo, Verstappen, Räikkönen i Pérez.
En aquest moment les coses no pintaven massa bé per a Rosberg. (Copyright: Red Bull Media) |
El VSC remena l’ordre. El següent incident ha arribat a la volta 7, quan Romain Grosjean ha patit l’avaria del fre davanter esquerre i s’ha sortit de la pista. De nou la pista ha quedat en règim de cotxe de seguretat virtual, i alguns pilots han decidit fer la seva primera aturada. Verstappen ha decidit posar un nou joc de pneumàtics tous i només ha baixat un lloc. Force India ha posat el mig mentre els McLaren i Rosberg han optat pel dur, però tots ells han baixat unes cinc posicions per cap.
La pregunta en aquell moment era saber quantes aturades faria cada pilot. Potser Verstappen hauria pogut atacar Hamilton a final de cursa, però la veritat es que l’anglès semblava tenir les coses força controlades amb Ricciardo al segon lloc i simplement es dedicava a tenir avantatge suficient davant l’holandès per si havia de fer una aturada suplementària.
A la cursa això ha resultat en un nou Safety Car virtual, cosa que ha resolt els dubtes dels capdavanters; tots han muntat un joc de pneumàtics tous per acabar. Ricciardo s’ha mantingut davant de Verstappen en una lluita força intensa just abans de l’avaria de Hamilton i ha aconseguit la seva quarta victòria. Rosberg ha estat tercer amb un avançament dur sobre Räikkönen (més avall en parlo). Valtteri Bottas ha aconseguit el cinquè lloc gràcies a sortir amb el mig i fer només una aturada per posar el dur. Els Force India i els McLaren s’han alternat del sisè al novè lloc, amb gran actuació d’Alonso, i per fi Jolyon Palmer ha puntuat per primer cop, estirant els seus pneumàtics durs durant 31 voltes.
Ningú se salva del shoey… (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Abandonaments i sancions. A part dels ja mencionats, Gutiérrez ha abandonat durant el VSC de Hamilton al perdre una roda, Magnussen ha plegat pels danys de la primera corba i també ho ha fet Felipe Nasr a falta de 10 voltes.
M’agradaria però parlar una mica del tema sancions. Vettel ha estat penalitzat amb tres llocs a la graella de Japó per l’incident de la sortida, però per exemple a l’incident a Spa no es va penalitzar ningú. I de nou Nico Rosberg ha rebut una sanció, aquest cop pel seu avançament sobre Räikkönen. L’avançament ha estat pràcticament calcat al que David Coulthard va fer sobre Michael Schumacher el 1999 a la mateixa corba, i en aquell moment ningú va dir res. Tant han canviat les coses en menys de 20 anys?
Però potser més important, i ja ho hem dit més d’una vegada, és el problema de la consistència en les sancions. Un pilot no sap mai si el sancionaran o no. Jo no hi veig tanta diferència entre el contacte a Bèlgica i el d’avui, considerant que és la primera corba d’un gran premi, però uns dies es sanciona i altres no. O bé es deixa als pilots competir, o bé se’ls avisa de que no es poden tocar-se, però no pot ser que el criteri canviï a cada cursa.
El que semblava un cop sobre la taula de Hamilton al mundial s’ha convertit en un desavantatge de 23 punts. Però farà bé Nico Rosberg de no refiar-se, doncs quan l’anglès sent que tot està en contra seva sembla que és quan es motiva més. Per altra banda, és una bona notícia veure un nou guanyador aquesta temporada, però de nou els dos Mercedes han hagut de tenir problemes perquè això passés. Podem dir que gràcies a Vettel i al motor de Hamilton Red Bull ha aconseguit el primer doblet des del 2013…
Diumenge que ve segueix la batalla a Suzuka!
-Comissaris. De nou, perquè avui es sancionen coses que altres dies no?
-McLaren. Ja fermament a la batalla pel quart lloc.
-Palmer i Bottas. Bon treball amb una sola aturada
-Nico Rosberg. Gran recuperació des del fons de la graella.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | 1h 37’12.776 | 4 | 56 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 2.443 | 3 | 56 |
3 | 15 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 25.516 | 2 | 56 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 28.785 | 6 | 56 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1’01.582 | 11 | 56 |
6 | 8 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’03.794 | 7 | 56 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1’05.205 | 22 | 56 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’14.062 | 8 | 56 |
9 | 2 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1’21.286 | 9 | 56 |
10 | 1 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1’35.466 | 19 | 56 |
11 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1’38.878 | 16 | 56 | |
12 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 17 | 55 | |
13 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 10 | 55 | |
14 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 15 | 55 | |
15 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 21 | 55 | |
16 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 20 | 55 | |
DNF | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | Abandonament | 18 | 46 | |
DNF | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | Motor | 1 | 40 | |
DNF | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | Pèrdua roda | 13 | 39 | |
DNF | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | Danys accident | 14 | 17 | |
DNF | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | Frens | 12 | 7 | |
DNF | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | Accident | 5 | 0 |