McLaren va tornar a manar el 1985, però no amb tanta autoritat. Amb un Lauda retirant-se a final d’any, Alain Prost, després de dos subcampionats, va aconseguir finalment el primer títol per a un pilot francès, però va tenir oposició notable per part de Michele Alboreto, amb Ferrari. L’italià va ser molt consistent a principi de temporada i va liderar el mundial durant algunes curses. Tanmateix, la major fiabilitat del McLaren-TAG va acabar certificant els dos títols.
Protagonistes també ho van ser Lotus i Williams. Els de Norfolk van fitxar Ayrton Senna i el brasiler va marcar les seves primeres poles (7, en concret) i va guanyar dues curses, essent memorable la seva primera victòria, al circuit d’Estoril, sota un diluvi impressionant d’aquells en els quals ja la Fórmula 1 ja no hi corre.
Pel que fa als de Didcot, Nigel Mansell va arribar de Lotus per acompanyar Keke Rosberg i l’equip va tenir un final de temporada explosiu, guanyant les tres últimes carreres. Ja duien una temporada amb el motor Honda i especialment en el cas de Mansell, guanyar la seva primera cursa, i a més a Brands Hatch, va ser com treure-li un pes de sobre.
D’altra banda, Tyrrell finalment va cedir i també va usar un motor turbo Renault des de mitja temporada. L’altre equip que va usar un motor Ford a la temporada varen ser els debutants de Faenza, Minardi, durant dues curses abans de fer servir els Motori Moderni turbo del veterà enginyer Carlo Chiti, que havia estat part important del títol de Ferrari de l’any 1961, i dissenyat els motors Alfa Romeo de finals dels 70. Va ser la primera vegada que no hi havia absolutament cap motor atmosfèric a la Fórmula 1.
Prost va “campionar” per fi després de diversos intents. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
7/4 | BR | Alboreto (Ferrari) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
21/4 | P | Senna (Lotus) | Senna (Lotus) | Senna (Lotus) |
5/5 | SM | Senna (Lotus) | de Angelis (Lotus) | Alboreto (Ferrari) |
19/5 | MO | Senna (Lotus) | Prost (McLaren) | Alboreto (Ferrari) |
16/6 | CA | de Angelis (Lotus) | Alboreto (Ferrari) | Senna (Lotus) |
23/6 | DET | Senna (Lotus) | Rosberg (Williams) | Senna (Lotus) |
7/7 | F | Rosberg (Williams) | Piquet (Brabham) | Rosberg (Williams) |
21/7 | GB | Rosberg (Williams) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
4/8 | D | Fabi (Toleman) | Alboreto (Ferrari) | Lauda (McLaren) |
18/8 | Ö | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
25/8 | NL | Piquet (Brabham) | Lauda (McLaren) | Prost (McLaren) |
8/9 | I | Senna (Lotus) | Prost (McLaren) | Mansell (Williams) |
15/9 | B | Prost (McLaren) | Senna (Lotus) | Prost (McLaren) |
6/10 | EU |
Senna (Lotus)
|
Mansell (Williams) | Laffite (Ligier) |
19/10 | SA |
Mansell (Williams)
|
Mansell (Williams) | Rosberg (Williams) |
3/11 | AU |
Senna (Lotus)
|
Rosberg (Williams) | Rosberg (Williams) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Alain Prost
|
McLaren-TAG Porsche | 73 |
2 |
Michele Alboreto
|
Ferrari | 53 |
3 |
Keke Rosberg
|
Williams-Honda | 40 |
4 |
Ayrton Senna
|
Lotus-Renault | 38 |
5 |
Elio de Angelis
|
Lotus-Renault | 33 |
6 |
Nigel Mansell
|
Williams-Honda | 31 |
7 |
Stefan Johansson
|
Ferrari | 26 |
8 |
Nelson Piquet
|
Brabham-BMW | 21 |
9 |
Jacques Laffite
|
Ligier-Renault | 16 |
10 |
Niki Lauda
|
McLaren-TAG Porsche | 14 |
11 |
Thierry Boutsen
|
Arrows-BMW | 11 |
12 |
Patrick Tambay
|
Renault | 11 |
13 |
Marc Surer
|
Brabham-BMW | 5 |
14 |
Derek Warwick
|
Renault | 5 |
15 |
Philippe Streiff
|
Ligier-Renault | 4 |
16 |
Stefan Bellof
|
Tyrrell-Ford | 4 |
17 |
René Arnoux
|
Ferrari | 3 |
17 |
Andrea de Cesaris
|
Ligier-Renault | 3 |
17 |
Ivan Capelli
|
Tyrrell-Renault | 3 |
20 |
Gerhard Berger
|
Arrows-BMW | 3 |
Equip | Punts | |
1 |
McLaren-TAG Porsche
|
90 |
2 |
Ferrari
|
82 |
3 |
Williams-Honda
|
71 |
4 |
Lotus-Renault
|
71 |
5 |
Brabham-BMW
|
26 |
6 |
Ligier-Renault
|
23 |
7 |
Renault
|
16 |
8 |
Arrows-BMW
|
14 |
9 |
Tyrrell-Ford
|
4 |
10 |
Tyrrell-Renault
|
3 |
-Pole positions: 8 (Senna 7, Rosberg 2, Prost 2, Alboreto 1, Fabi 1, de Angelis 1, Piquet 1, Mansell 1)
-Primera fila: 9 (Senna 10, Rosberg 6, Mansell 5, Piquet 4, Prost 3, de Angelis 1, Alboreto 1, Fabi 1, Johansson 1)
-Victòries: 8 (Prost 5, Rosberg 2, Alboreto 2, Senna 2, Mansell 2, de Angelis 1, Lauda 1, Piquet 1)
-Voltes ràpides: 7 (Prost 5, Senna 3, Rosberg 3, Alboreto 2, Lauda 1, Mansell 1, Laffite 1)
-Podis: 13 (Prost 11, Alboreto 8, Senna 6, Rosberg 5, de Angelis 3, Laffite 3, Mansell 3, Piquet 2, Tambay 2, Johansson 2, Boutsen 1, Lauda 1, Streiff 1)
-Voltes liderades: 9 (Senna 271, Rosberg 231, Prost 178, Mansell 141, Alboreto 98, Lauda 53, Piquet 43, de Angelis 16, Johansson 1)
-Pole positions: 6 (Lotus 8, Williams 3, McLaren 2, Ferrari 1, Brabham 1, Toleman 1)
-Primera fila: 6 (Lotus 11, Williams 11, Brabham 4, McLaren 3, Ferrari 2, Toleman 1)
-Victòries: 5 (McLaren 6, Williams 4, Lotus 3, Ferrari 2, Brabham 1)
-Voltes ràpides: 5 (McLaren 6, Williams 4, Lotus 3, Ferrari 2, Ligier 1)
-Podis: 8 (McLaren 12, Ferrari 10, Lotus 9, Williams 8, Ligier 4, Renault 2, Brabham 2, Arrows 1)
-Voltes liderades: 5 (Williams 372, Lotus 287, McLaren 231, Ferrari 99, Brabham 43)