La pregunta: Gran Premi de Singapur

GP de Singapur: A quins circuits que no són actualment al calendari hi voldries veure els Fórmula 1?
Guillem Solà: Segurament els meus companys, que tenen més edat que jo, diran circuits que potser es corrien Grans Premis fa anys, o segurament tenen més coneixements que jo. Com que jo sóc una mica més jove i no he seguit la Fórmula 1 des que vaig néixer, no tinc tanta memòria històrica.
A mi el que m’agradaria recuperar seria el GP d’Europa a València. Em va agradar quan es va presentar i crec que si hagués seguit al calendari podia haver-se convertit en un GP de Mònaco de segona divisió. Tenia el seu encant, el tram del pont i una pista molt ampla que permetia avançaments -sempre i quan Webber no s’acaballés sobre el monoplaça precedent-. D’altra banda també m’agradaria veure cotxes de F1 de nou al vell circuit de Nürburgring, on hi va haver el greu accident de Niki Lauda. Sé que no s’hi podria disputar un GP, però per fer exhibicions o entrenaments lliures de pretemporada en segons quins trams del traçat podria servir per atraure aficionats que segur que s’hi desplaçarien; per tot el que representa aquest traçat.
D’altra banda, com a aficionat als jocs de simulació de conducció (si al Gran Turismo 4 se’l pot considerar com a tal), m’agradaria veure el GP de Japó a Motegi o al Fuji Speedway. Els he corregut amb l’únic monoplaça del joc i crec que tindrien repercussió. De fet, em sembla que a Fuji s’hi havia disputat Gran Premi de Formula 1 alguna temporada. Trobo que són dos circuits emblemàtics i, sabent com les gasten els fans japonesos, de segur que seria tot un bon espectacle.
Just Serrainat: ​​En tota la història de la Fórmula 1, el campionat ha passat per molts circuits que per mi són veritables obres d’art, però ja sabem que la part econòmica i l’interès d’obrir nous mercats, ha relegat a molts d’ells a desaparèixer del calendari, cosa que demostra que primen els interessos empresarials masses vegades davant les ganes d’oferir un millor espectacle pels aficionats.
També suposo que alguns d’aquests circuits, ja no s’adapten a les característiques dels monoplaces modernes i les exigències de seguretat actuals (cosa que ens torna a portar al tema econòmic, ja que per molts d’aquests  traçats, no és rentable la inversió en la seva modernització).
Dels circuits que m’agradaria veure al campionat, podríem dividir-los en dos grups, els nous que no van durar gaire com els de Turquia o Korea i els mítics com Paul Ricard o Zeltweg (Circuit austríac ara substituït pel A1 Ring de Red Bull).
Tinc clar que el nombre de curses per campionat és limitat i com ja he comentat, molts circuits necessitarien una inversió forta per posar-se al dia, però circuits com Zandvoort a Holanda, Brands Hatch a Anglaterra (amb les seves pujades i baixades) o Zolder a Bèlgica, estic segur que donarien un espectacle fantàstic.
Personalment el circuit de Turquia (tot i ser el típic disseny Tilke), era un traçat que m’agradava bastant i que no entenc per que va durar tant poc al calendari (si que ho entenc, una altra vegada els interessos econòmics).
A més com a pilot de simracing, he pogut provar en simuladors els antics circuits de fórmula 1, com el d’Interlagos en la seva versió de 8 quilòmetres o el de Kyalami a Sudàfrica i la veritat és que m’encantaria veure els pilots actuals córrer en aquests traçats.
En definitiva, podria fer una llista molt extensa dels circuits que m’agradaria veure en el campionat actual, però també tinc molt clar que les limitacions econòmiques i tècniques, a més de l’existència d’altres més moderns al mateix país fan impossible que hi puguin tant sols optar.

Jordi Domènech: Jo un dia ja vaig fer una entrada al meu bloc personal sobre el meu calendari ideal (podeu veure-la aquí), i a vegades més que en circuits penso en països que haurien de ser al calendari. Estic d’acord amb el Just en que s’hauria de córrer a Kyalami per tenir un GP africà o a França.
Potser el problema dels circuits de Fórmula 1 es que gairebé tots es construeixen sota el mateix patró, el de Hermann Tilke. Del calendari actual, Tilke ha dissenyat el Red Bull Ring, Sepang, Bahrain, Shanghai, Marina Bay, Yas Marina, Circuit of The Americas, Sochi i Bakú, a més de remodelar Hockenheim i Mèxic. Són la meitat dels circuits actuals i això sense comptar els que ja no són al calendari, 6 més. (Istanbul, València, Corea i Índia, més remodelacions a Nürburgring i Fuji).
No tots els circuits de Tilke són per definició dolents, però arribava un punt en que un gairebé no diferenciava si els cotxes corrien a Shanghai, Corea o la Índia, per la semblança entre ells: llargues rectes seguides de corba molt lenta, un parell d’enllaçades… A altres els va canviar totalment la personalitat: Hockenheim era un test de velocitat i fiabilitat i avui ja no té tant caràcter, o el canvi de la rapidíssima última corba de Fuji a una serie de chicanes i corbes que es tanquen que a mi francament no m’agraden.
Crec que per això sóc fan de la IndyCar; per la varietat dels circuits. No dic que la F1 corri en ovals, però està bé que hi hagi circuits curtets, que hi hagi traçats on importi més la velocitat, que no es facin circuits urbans perquè sí…
Per acabar, i contestant la pregunta, m’agradaria veure els cotxes actuals a Montjuïc. Amb les mesures de seguretat d’avui en dia jo crec que es podria fer un GP sense problemes. També penso que Watkins Glen estaria bé. A França potser Dijon seria un bon lloc. I Kyalami, per suposat.
I ja com a somni, m’agradaria veure els F1 actuals a Bathurst, al Le Mans sencer i a un oval.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Tou Supertou Ultratou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 3 3 7
6. Nico Rosberg
Mercedes 4 2 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 2 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 4 8
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 2 3 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 4 3 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 4 3 6
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 1 5 7
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 1 4 8
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 3 9
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 2 3 8
22. Jenson Button
McLaren-Honda 2 3 8
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 3 4 6
31. Esteban Ocon
Manor-Mercedes 3 4 6
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 2 9
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP de Singapur
Divendres
Lliures 1: 12.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 15:30 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar F1)
Qualificació: 15.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.50 (TV3)
Breus d’última hora:
-Sauber ha fitxat l’estratega Ruth Buscombe, abans a Haas i Ferrari.
-Williams ha fitxat Antonio Spagnolo com a cap de “performance” també des de Ferrari.
-Rio Haryanto ha trobat nous patrocinadors i sembla que podria ser candidat a un volant titular l’any 2017.
-Haas introduirà un nou paquet aerodinàmic en aquesta cursa.
-Williams ha tingut beneficis de 4 milions de lliures a la primera meitat de 2016.
-Ferrari i Mercedes han seguit provant els pneumàtics 2017 de Pirelli, que ha demanat que els entrenaments de pretemporada es facin a Bahrain.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!